Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85824 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mrhanky

Citaat van: SniperEye op vr 05 jun 2015 - 20:43
Let maar op je eigen veiligheid! Tentje lijkt me niet handig om daar nu in te zitten; zeker niet wanneer er bomen dichtbij staan.
Ik zal opletten. Bedankt voor de waarschuwing.

Mrkos

5 inslagen dichtbij ,waarvan 1 keer het stroom overal uit ging... Focking eng gek

winter67

Wat een lachertje vandaag code oranje voor niks voor niks druk gemaakt een paar spetters en wat flitsen terwijl ze noodweer hier opgaven maar dat zegt gelijk dat het weer niet te voorspellen is

Kermisspin

Hier nu ook ferme knallen. Lijken wel inslagen. Het weerlicht aan 1 stuk door. Het regent maar geen slagregen oid.

Genieten dit. ????

Edit: straatverlichting is zojuist uitgevallen.
Volvo for life!

Martijn1978

Hier ook alweer een bui overheen gehad net. Zaten weer een paar fijne dreunen tussen. Nu een knalrode lucht richting het westen met zo nu en dan een flits met knal.

Tyshane

Citaat van: winter67 op vr 05 jun 2015 - 21:26
Wat een lachertje vandaag code oranje voor niks voor niks druk gemaakt een paar spetters en wat flitsen terwijl ze noodweer hier opgaven maar dat zegt gelijk dat het weer niet te voorspellen is

Het zijn geen voorspellingen, doorgaven & garanties. Het zijn verwachtingen. De waardes / indices waren er zeker naar en lokaal kan dat zeker noodweer (hebben) gegeven. Maar dat is dus geen zekerheid. Code oranje wordt pas gegeven als er voldaan word aan een aantal voorwaarden. Aan die voorwaarden werd voldaan.  ;)


Citaat van: Kermisspin op vr 05 jun 2015 - 21:38
Hier nu ook ferme knallen. Lijken wel inslagen. Het weerlicht aan 1 stuk door. Het regent maar geen slagregen oid.
Genieten dit. ????
Edit: straatverlichting is zojuist uitgevallen.

Zeker geniete, heerlijk diepe dreunen en geflits. Lekker ook die frisheid nu en die regengeur. Lekker buiten genieten nu!  8)

Mrkos

Citaat van: Kermisspin op vr 05 jun 2015 - 21:38
Hier nu ook ferme knallen. Lijken wel inslagen. Het weerlicht aan 1 stuk door. Het regent maar geen slagregen oid.

Genieten dit. ????

Edit: straatverlichting is zojuist uitgevallen.

Daar dus ook al, hier eerst ook alle lichten aan

http://rtvdrenthe.nl/nieuws/stroomproblemen-assen

Tyshane

Leuk om live de chasers te volgen via Stormarchive! http://stormarchive.nl/live/

Oxize heeft een mooie cel te pakken?!  :)

Kermisspin

Citaat van: Mrkos op vr 05 jun 2015 - 21:44
Daar dus ook al, hier eerst ook alle lichten aan

We stonden voor het raam te kijken en mijn vriendin zag ze uitvallen. Misschien heeft het met elkaar te maken ?
http://rtvdrenthe.nl/nieuws/stroomproblemen-assen
Volvo for life!

Mrkos


Diem

Citaat van: Tyshane op vr 05 jun 2015 - 21:43
Het zijn geen voorspellingen, doorgaven & garanties. Het zijn verwachtingen. De waardes / indices waren er zeker naar en lokaal kan dat zeker noodweer (hebben) gegeven. Maar dat is dus geen zekerheid. Code oranje wordt pas gegeven als er voldaan word aan een aantal voorwaarden. Aan die voorwaarden werd voldaan.  ;)
Toch kan je er niet omheen dat het allemaal wat minder heftig heeft uitgepakt dan de verwachting was, zeker voor het zuidwesten.
Het begon enorm te ploffen boven Noord-Frankrijk en het zag er allemaal heel goed uit, maar toen ze richting Nederland kwamen zag je het al deactiveren, en toen het hier was aangekomen was er voornamelijk alleen nog maar regen over. En dat terwijl het KNMI enkele uren daarvóór voor deze regio code oranje had uitgegeven voor zware onweersbuien. Dus ook zij zagen deze deactivatie dan niet aankomen lijkt mij.

Kan iemand uitleggen wat er precies is misgegaan? Wat was de oorzaak van het deactiveren van de buien?

dondertje127

Het valt hier vies tegen vandaag. Nu wel klein beetje onweer op afstand maar dat gaat boven ons langs. Echt zwaar onweer is er niet geweest, niet wat ik ervan verwachtte.

Tyshane

Citaat van: Mike25 op vr 05 jun 2015 - 20:59
Zag de bui mooi aan komen in vaassen. Redelijk wat wind, paar druppels en enkele rommels.  Nu droog en af en toe rommel ;D

Ja was mooi hoor! Kon het goed zien allemaal, nice!  8)

ron12

flinke inslagen hier in Nijmegen 8) 8) 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

Citaat van: Diem op vr 05 jun 2015 - 21:50
Toch kan je er niet omheen dat het allemaal wat minder heftig heeft uitgepakt dan de verwachting was, zeker voor het zuidwesten.
Het begon enorm te ploffen boven Noord-Frankrijk en het zag er allemaal heel goed uit, maar toen ze richting Nederland kwamen zag je het al deactiveren, en toen het hier was aangekomen was er voornamelijk alleen nog maar regen over. En dat terwijl het KNMI enkele uren daarvóór voor deze regio code oranje had uitgegeven voor zware onweersbuien. Dus ook zij zagen deze deactivatie dan niet aankomen lijkt mij.

Het heeft minder zwaar uitgepakt, dan denk ik ook zo op het eerste gezicht. Maar het ging mij even over code oranje.  ;)

SniperEye

In de omgeving Weert trok de wind flink aan in het begin van de avond. Het koelde ook sterk af. Nu lijkt de pleuris uit te gaan breken. Diepe donders nu vanuit België.

dondertje127

Mi ineens even een korte opleving hier met 3 flitsen achter elkaar. Dat mag van mij nog wel een uurtje doorgaan, maar zal wel laatste adem zijn. Of kan het nog activeren? En om 2 minuten voor 22 de enige echte heftige klapper gehad tot nu toe.

En nog een flits.

Marlieke

Hier in Rijssen een klein uurtje geleden al een mooie bui gehad. Zojuist fantastisch mooie en zeer dreigende luchten op de foto gezet. Ik moet snel zijn dus de instellingen waren niet optimaal. Echter nog geen resultaat op dit moment van die heerlijk dreigende lucht.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

mrhanky

Het  zag er spannend uit maar het viel allemaal erg mee.

Tyshane

Citaat van: mrhanky op vr 05 jun 2015 - 22:14
Het  zag er spannend uit maar het viel allemaal erg mee.

Toch wel nice als dat over je tentje komt schuiven!  8) Mooie plaat!  ;)

Powered by EzPortal