Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85714 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Frankieboy001

Buienlijn activeert behoorlijk.

mrhanky

Steeds meer rommels en de eerste flitsen zijn ook al te zien.

basjuhterror

meh moet nog ff naar dedemsvaart denk dat ik de cam maar meeneem miss zie ik nog wat moois
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

dondertje127

Hier in Velp ontstaat uit zichzelf iets. De wolken die kwamen aandrijven worden boven m'n hoofd steeds en in rap tempo donkerder en ineens waait en regent het. Het is nu geen kwestie of, maar wanneer de eerste bliksem komt en dat is zeer spoedig.

Overigens al onweer op afstand gehoord, vanuit voornamelijk de richting Ede en Overbetuwe. Nu 1 bij Oosterbeek.
Die wolk die nu naar het Oosten trekt, groeit. Nu wel de eerste druppels.

Edit: Het lijkt nu ineens te triggeren in Gelderland en Noord Brabant. Ik had weinig hoop meer maar wie weet toch nog. Ondanks net even is alles bij elkaar nog best magertjes. Net ook wel iets gehoord vanaf de Veluwe en vlak oor me richting Oosten.

SniperEye

Citaat van: mrhanky op vr 05 jun 2015 - 20:02
Ik zit in Drenthe in een tentje op de camping. Het begint hier, Dwingeloo, nu een beetje te rommelen.

Let maar op je eigen veiligheid! Tentje lijkt me niet handig om daar nu in te zitten; zeker niet wanneer er bomen dichtbij staan.

Martijn1978

Gaat hier nu al 20 minuten redelijk door met regen, wind en onweer.

dondertje127

Eerste kleine bliksem hier in de wolken zojuist gezien vlakbij een zijvertakking denk ik. Het gerommel is verderop dan waar ik de bliksem zag. Het gaat hier om de nu ontwikkelende (onweers)bui die net overtrok, dus kijk tegen de achterkant van de bui aan nu. Het rommelt daarvandaan steeds ietsje meer.

Meer bliksem te zien nu vanuit Dieren.

Martijn1978, superplaat!

owios

Zoals gewoonlijk stelde het alweer niks voor hier op de veluwe in oldebroek. De zoveelste flop alweer in 2 jaar. Op naar de volgende kansen. Later in juni

inca

CG in Breda. Snelle reflex! :P
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Mike25

Zag de bui mooi aan komen in vaassen. Redelijk wat wind, paar druppels en enkele rommels.  Nu droog en af en toe rommel ;D

mroffica

Citaat van: basjuhterror op vr 05 jun 2015 - 20:39
meh moet nog ff naar dedemsvaart denk dat ik de cam maar meeneem miss zie ik nog wat moois
Ff naar dedemsvaart far out??? ;-)
For the love of LiGhTnInG

Caps

Het weer is het gevaarlijkst net waar er geen code oranje is gegeven, puik werk KNMI

Martijn1978


kasdebrouwer

http://europa.buienradar.nl/radar-verwachting

daar in de staart in belgie zie ik toch een mooie rode vlek. Ik hou hoop voor een lichtschow vannacht. Zijn er meerdere die dit hebben?
ik woon in beuningen bij nijmegen tot nu even wat regen en wat gerommel niks heel geks. nogwel warm voor mijn gevoel

martijn

Het is nog steeds benauwd buiten

Arend

Citaat van: inca op vr 05 jun 2015 - 20:59
CG in Breda. Snelle reflex! :P

Staat er mooi op! Kwam op WW nog een schitterende foto tegen.

Bart (Oostakker)
Mammatus te Zaventem

http://www.weerwoord.be/uploads/528604666935.jpg

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Gerard1995

WAUWW Wat een avond, al 3 dikke buien gehad en de 4e komt er al aan, Goh je zal maar net op die ZW/NO lijn zitten XD
En Wat een bjoetiie die shelff:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

owios

Het steld niks voor bij ons zit zelf in oldebroek. En ben nu al aan het bij dproeien

Mrkos

Gaaat tekeer in Assen zeg :S paar beste inslagen hier dichtbij

Energizer85

3 rommels en 16 druppels... nouja op naar de volgende onweerskansendag danmaar ;D

Powered by EzPortal