Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85923 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jonkheer

Hier in Leeuwarden begint de lucht eveneens te betrekken. Windstil en verder geen enkel vogelgeluid....

Jeroen22

eerste regendruppels vallen in nieuwegein.

hj32

Voor de "klagers" het venijn zit 'm in de staart ;)
Veel chaseplezier allemaal, denk dat ik ook nog wel ff ga  :)

Ijsbloem

Ja, valt eigenlijk niet tegen na het relaas eerder van Jan.
Code WIT hier.
Paar druppels , paar donders en eerste opklaringen alweer zichtbaar in de verte.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

ron12

Citaat van: Channiej op vr 05 jun 2015 - 18:47
Welk gedeelte van Nijmegen woon jij? Hier (ben bij familie op bezoek, vlakbij Radboud) is het idd ook bewolkt en echt benauwd
Oost  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Martijn1978

Zolang het niet helemaal uitsterft, ben ik al tevreden. Het zou wat mij betreft iets heftiger mogen, maar onweer is onweer.


jeffrey83

Ik vind het ook niet noemenswaardig,  mag nu stoppen dan kan de BBQ aan :D

Joep

Kakt hier in westen behoorlijk in

joboy52

Ik zie op lightningmap weer wat lichte activatie aan de rechter kant (niet heel noemswaardig), rond de hoogte van Utrecht

Channiej

Citaat van: ron12 op vr 05 jun 2015 - 19:05
Oost  ;)
Ja dat dacht ik al wel, maar Nijmegen Oost is groot, maar dan zit je bijna hier in de buurt.

Marco uit Hangar 5

Tijdens mijn rit van Schiphol naar Heerhugowaard is het 10 graden afgekoeld.. van 32 op schiphol naar 22 graden hier in Heerhugowaard op dit moment, en van zonnig naar zwaar bewolkt... en dat in 2 uurtjes tijd! (erg veel file onderweg)

Bij Heerhugowaard zag ik een mooie shelf ontstaan en die heb ik even op de foto gezet.. Op het moment van fotograferen begon het net wat te spetteren, en 1 flits in de verte kunnen ontwaren, maar niets gehoord.. Eenmaal thuis zag de achterkant er diep donkergrijs uit en was de bui volwassen aan het worden.. De shelf trok heel snel over en de wolken waren enorm aan het woelen er onder.. Mooi gezicht hoor.

Marco Nierop
http://zweef.nl/

Giso84

Toch boven Koedijk (gem. Alkmaar) mooie luchten gezien.
Heb ook gefilmt en deze komt ook snel online.
in de bui zat rotatie, groen/blauwe kleur, indicatie op hagel(?).



Edit:
Hierbij het filmpje waarin ik bijna mijn DSLR laat vallen *Holy crap*

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Channiej

Veel mensen die zeggen dat het meevalt allemaal, maar er worden waarschuwingen gegeven voor de avond/nacht. We zitten nyu pas in het begin van de avond. Kan nog van alles komen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

joboy52

Toch weer wat ontstaan in de omgeving van Utrecht  8)

maestro1971


joboy52

Keiharde regen en hagel in Soest, slecht zicht

pietjelol

hier ideaal zicht op de bui boven het ijsselmeer. Hij ontwikkelt zich razendsnel.

Giso84

Gaaf maestro1971,
Lijkt mij ook een hoosje of some sort
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Joep

shelfcloud over Spanbroek

foto Marc Schager

Powered by EzPortal