Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85711 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Caps

Citaat van: Joep op vr 05 jun 2015 - 18:09
Grote hagelstenen Burgh- haamstede

foto melita hanting

Dat zijn aardige steentjes Joep  :D

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MWegman

Gerommel te horen in Alphen aan den Rijn, nu  ;D
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

dondertje127

Ik mis de links naar de webcams helaas. De beelden in Brussel lijken plat te liggen (althans op de i-pad).

Overigens is het hier in Velp wel al eventjes grauwig aan het betrekken.

jeffrey83

Knap enen bijzonbijzonder ,  gaat allemaal links en rechts langs me heen in Middelburg (ja,  aan het werk,  kan dus niet weg.)

Jeroen22

Donkere wolken ten westen van Nieuwegein. trek lekker rustig noordwaarts.

F.Fredje

Citaat van: vlerk op vr 05 jun 2015 - 17:37
Eindhoven net wel of net niet, ik twijfel, lijkt erop, maar toch ook weer niet.
Vertrek zo naar festival hier in de omgeving, iemand een idee of Eindhoven geraakt wordt?
Het lijkt er op dat die bui bij Brussel tot een km of 20 oosten van Tilburg komt.
Hier kan je de trekrichting goed volgen (even inzoomen):
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl

Maar er zit er één ten zuiden, bij de franse grens, en die gaat Eindhoven wss wel op zijn kop krijgen.

Veel plezier op het festival en goed uit blijven kijken.

Jeroen22

Citaat van: F.Fredje op vr 05 jun 2015 - 18:39
Het lijkt er op dat die bui bij Brussel tot een km of 20 oosten van Tilburg komt.
Hier kan je de trekrichting goed volgen (even inzoomen):
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl

Maar er zit er één ten zuiden, bij de franse grens, en die gaat Eindhoven wss wel op zijn kop krijgen.

Veel plezier op het festival en goed uit blijven kijken.

festival in brabant is al bezig de camping te ontruimen. 2500 man naar de plaatselijke sporthal.

Weatherman

Je kan goed merken dat er iets te gebeuren valt, tis zo ontzettend benauwd en wind stil
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

david_meyer25

Citaat van: Weatherman op vr 05 jun 2015 - 18:42
Je kan goed merken dat er iets te gebeuren valt, tis zo ontzettend benauwd en wind stil

Klopt hier in Zaandam is het ook wind stil en het regent hier.

Caps

Hier in Rotterdam waait het wat, regent het wat, soms een klapje onweer, maar verder niet echt "extreem" ofzo

Channiej

Citaat van: ron12 op vr 05 jun 2015 - 18:10
boven Nijmegen ontstaat bewolking , zuidwest kant van de stad zit bijna dicht,gaat snel nu ;)

Welk gedeelte van Nijmegen woon jij? Hier (ben bij familie op bezoek, vlakbij Radboud) is het idd ook bewolkt en echt benauwd

vlerk

Citaat van: F.Fredje op vr 05 jun 2015 - 18:39
Het lijkt er op dat die bui bij Brussel tot een km of 20 oosten van Tilburg komt.
Hier kan je de trekrichting goed volgen (even inzoomen):
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl

Maar er zit er één ten zuiden, bij de franse grens, en die gaat Eindhoven wss wel op zijn kop krijgen.

Veel plezier op het festival en goed uit blijven kijken.

Bedankt Fred!!

Diem

Citaat van: Caps op vr 05 jun 2015 - 18:46
Hier in Rotterdam waait het wat, regent het wat, soms een klapje onweer, maar verder niet echt "extreem" ofzo
Valt echt zwaar tegen ja.
Het zag er allemaal zo mooi uit in Noord-Frankrijk met zelfs 'paarse buien'.
Hoe dichter het bij Nederland kwam, hoe meer het inkakte.
Daarom nu gewoon wat regen met af en toe een klapje onweer :-\

FR__1908

Citaat van: Diem op vr 05 jun 2015 - 18:48
Valt echt zwaar tegen ja.
Het zag er allemaal zo mooi uit in Noord-Frankrijk met zelfs 'paarse buien'.
Hoe dichter het bij Nederland kwam, hoe meer het inkakte.
Daarom nu gewoon wat regen met af en toe een klapje onweer :-\

same old story. Heb me de hele dag verheugd op het noodweer. Loopt weer met een sisser af. kan er niet eens meer teleurgesteld over zijn.

pietjelol

af en toe een rommel in de verte en grijzen luchten. Moet wel zeggen dat het wat meer begint te rommelen.

Caps

Citaat van: Diem op vr 05 jun 2015 - 18:48
Valt echt zwaar tegen ja.
Het zag er allemaal zo mooi uit in Noord-Frankrijk met zelfs 'paarse buien'.
Hoe dichter het bij Nederland kwam, hoe meer het inkakte.
Daarom nu gewoon wat regen met af en toe een klapje onweer :-\

Ja ik had het al gezegd in de chat dat het onwijs mee ging vallen, maarja sommige mensen willen dat niet horen, en hebben me gebanned van de chat, geeft verder niets.
Maar dit blijkt gewoon dat de KNMI alweer een foutieve waarschuwing gegeven heeft, code geel was hier op zijn plaats geweest, maar om "extreem" weer te geven is ook wel heel overdreven.

Extremissimorum

Citaat van: Caps op vr 05 jun 2015 - 18:54
Ja ik had het al gezegd in de chat dat het onwijs mee ging vallen, maarja sommige mensen willen dat niet horen, en hebben me gebanned van de chat, geeft verder niets.
Maar dit blijkt gewoon dat de KNMI alweer een foutieve waarschuwing gegeven heeft, code geel was hier op zijn plaats geweest, maar om "extreem" weer te geven is ook wel heel overdreven.

Krijgen we dit gezeur weer. KNMI deed er goed aan code oranje aan te geven. Het is zo onvoorspelbaar weer. Dat het dan minder erg is (in Nederland), ja dat kan gebeuren. Einde discussie, voordat dit weer ontspoort.

Het wordt trouwens hier donker en het begint wat te regenen. Eens zien of het nog wat wordt.

Zierikzee

Ja het valt allemaal wel erg mee. Ook geen windstoten enz, zware regen ook niet.
Onweersdagen 2014:4 dagen

Gerard1995

Mensen, ff over die code Orange van het KNMI, Die is/was volkomen terecht, want ze gaven die code immers vanwege die joekel in Frankrijk/Belgie paar uurtjes geleden, en wie weet wat er nog komt! de oostrand activeert weer immers  8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal