Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85780 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skroei

Hier bij Leeuwarden is de wind noord en temp "nog maar "25 ÂșC  ....

Ries

Heb ik goed begrepen dat er later vanavond op de latere vore?kf? net zo goed weer leuks kan ontstaan? Dit is nog maar 1e ronde toch?

Rufes

KNMI breidt code oranje uit. Wegens zwaar onweer met kans op zeer zware windstoten en hagel ook voor Noord-Holland en Utrecht code oranje

Joep


Extremissimorum

Citaat van: Joep op vr 05 jun 2015 - 17:40
BOEM!!! :)

Monsterlijk, al lijken de buien wel wat uit te doven. Of ligt dat aan mij?

In ander nieuws: bijna 34 graden in zuiden 's lands!  :o

In weer ander nieuws: treinverkeer Zeeland ligt plat.

Joep

Citaat van: Rufes op vr 05 jun 2015 - 17:39
KNMI breidt code oranje uit. Wegens zwaar onweer met kans op zeer zware windstoten en hagel ook voor Noord-Holland en Utrecht code oranje

ron12

Citaat van: vlerk op vr 05 jun 2015 - 17:37
Eindhoven net wel of net niet, ik twijfel, lijkt erop, maar toch ook weer niet.
Vertrek zo naar festival hier in de omgeving, iemand een idee of Eindhoven geraakt wordt?
Alles wat daar zit trekt naar Duitsland complex wordt steeds groter, mogelijk zeer zwaar onweer in west Duitsland vanaf 22.00uur,met zelfs kans op tornado,s daar (bron duitse radio ). Frankrijk windstoten tot 120 kilometer per uur waar genomen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Citaat van: ron12 op vr 05 jun 2015 - 17:44
Alles wat daar zit trekt naar Duitsland complex wordt steeds groter, mogelijk zeer zwaar onweer in west Duitsland vanaf 22.00uur,met zelfs kans op tornado,s daar (bron duitse radio ). Frankrijk windstoten tot 120 kilometer per uur waar genomen

Klinkt episch. Hier nog helemaal niets gehad. Stilte voor de storm hoop ik! Waarom waarschuwt KNMI niet voor windstoten, vraag ik mij af? Ze noemen het wel bij onweer, maar waarom niet een aparte waarschuwing voor windstoten?


vlerk

Citaat van: ron12 op vr 05 jun 2015 - 17:44
Alles wat daar zit trekt naar Duitsland complex wordt steeds groter, mogelijk zeer zwaar onweer in west Duitsland vanaf 22.00uur,met zelfs kans op tornado,s daar (bron duitse radio ). Frankrijk windstoten tot 120 kilometer per uur waar genomen

Ik wacht nog even op mijn balkonnetje met een krat pils, over een uur zal er meer duidelijk zijn, geen trek om mijn tent op te moeten zetten in een dikke bui. ;)

ron12

Citaat van: Extremissimorum op vr 05 jun 2015 - 17:46
Klinkt episch. Hier nog helemaal niets gehad. Stilte voor de storm hoop ik! Waarom waarschuwt KNMI niet voor windstoten, vraag ik mij af? Ze noemen het wel bij onweer, maar waarom niet een aparte waarschuwing voor windstoten?
ja wel hoor http://teletekst-data.nos.nl/webtekst?p=713-1
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Citaat van: ron12 op vr 05 jun 2015 - 17:48
ja wel hoor http://teletekst-data.nos.nl/webtekst?p=713-1

Ja, wat ik zeg, ze noemen wel de windstoten bij de onweerswaarschuwing, maar waarschuwen niet apart voor de windstoten. Dat vind ik opvallend.

ron12

Twitter uit Frankrijk bij houden hier https://twitter.com/KeraunosObs mooie foto,s daar.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Martijn1978

Is hier richting het westen ook donker, maar dat is de uitloper van de bui uit het zuiden.
In Frankrijk is nog veel meer aan het ontploffen.

Eveline

Vanuit Spijkenisse kan ik onweer melden!

Joep

Grote hagelstenen Burgh- haamstede

foto melita hanting

ron12

Citaat van: Martijn1978 op vr 05 jun 2015 - 17:59
Is hier richting het westen ook donker, maar dat is de uitloper van de bui uit het zuiden.
In Frankrijk is nog veel meer aan het ontploffen.
boven Nijmegen ontstaat bewolking , zuidwest kant van de stad zit bijna dicht,gaat snel nu ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Lucht is hier aardig veranderd sinds 17.30 en het is verschrikkelijk benauwd.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Zierikzee

Bui wordt al inactiever hier in Zeeland. Helaas kom ik net pas thuis van werk uit Utrecht
Onweersdagen 2014:4 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal