Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85815 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdswaluw

Bron: https://twitter.com/MondoMeteo

-72 graden Celcius. Is dat het verschil tussen temperatuur boven en onder?


ron12

Citaat van: joboy52 op vr 05 jun 2015 - 15:27
Hier messchien? http://www.buienradar.nl/wolkenhoogte
Die site weet ik maar dan voor heel Europa ik zal hier alles een goed na pluizen of hem niet over het hoofd zie. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mariska

Het valt mij op dat de CAPE hier in Eindhoven zienderogen aan het afnemen is. Een 1,5 uur geleden was deze nog 1200 J/gG, deze is inmiddels afgenomen naar 987 J/Kg.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Weerextrem

Citaat van: Mariska op vr 05 jun 2015 - 15:37
Het valt mij op dat de CAPE hier in Eindhoven zienderogen aan het afnemen is. Een 1,5 uur geleden was deze nog 1200 J/gG, deze is inmiddels afgenomen naar 987 J/Kg.

dat is aanzienlijk nog behoorlijk veel, de capewaardes hebben wij nu niet zo nodig. je moet juist nu niet naar daar kijken, wachten op ontwikkelingen van het buien(front)

ron12

Site gevonden,lag in de prullenbak hier die site, maar gouw er uit gehaald http://www.sat24.com/?ir=true&li=false  :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

joboy52

Die bui bij Amiens is op buienradar gedeeltelijk paars  :D
33 graden is gehaald in NL

Diem

Citaat van: joboy52 op vr 05 jun 2015 - 15:47
Die bui bij Amiens is op buienradar gedeeltelijk paars  :D
Ik wou het net zeggen, er zit soms zelfs een beetje groen in ;D
Doet me denken aan de bui in Brussel vorig jaar juni, daar zat ook een beetje groen in.
Ben heel erg benieuwd hoe de buien eruit zien als ze Nederland binnen komen, tot nu toe ziet het er leuk uit 8) :P

trancefreak

Buienradar ?@BuienRadarNL

CODE ORANJE! KNMI waarschuwt voor  zwaar #onweer met kans op zeer zware windstoten en hagel voor Zeeland, Zuid-Holland en Noord-Brabant.

joboy52


pietjelol

Weinig mee gemaakt dat buienradar paarse gebieden aan geeft. Overigs echt enorm klef bij 30,5 graden
Owja zeer onstabiele luchten hier. Van die donderkoppen zeg maar.

joboy52

Wow, wordt echt een beest daar in Noord Frankrijk  8)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mariska

Citaat van: trancefreak op vr 05 jun 2015 - 15:52
Buienradar ?@BuienRadarNL

CODE ORANJE! KNMI waarschuwt voor  zwaar #onweer met kans op zeer zware windstoten en hagel voor Zeeland, Zuid-Holland en Noord-Brabant.

CiteerGeldig: vrijdag 05 juni 2015 vanaf ca 16 uur gedurende ca 4 uur


Is deze tijd niet te vroeg en te krap? Of vergis ik mij daar in? In neem aan dat het dan vooral voor het westelijk deel van NB is, Het oosten van Brabant lijkt de dans nog even te ontspringen.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

lander20

jezus wat een bui in frankrijk! :o begint ook bow structuur aan te nemen!!

eerste onweersbuien langs Belgische kust!

joboy52

Lijkt zich ook een lijn te vormen vanaf zeeland t/m dat ding in Frankrijk

pietjelol

de andere buien nabij belgie/frankrijk beginnen nu ook te ontploffen. Overigs er ontstaat ook een buitje boven de wadden.

Eveline

Citaat van: lander20 op vr 05 jun 2015 - 15:58
jezus wat een bui in frankrijk! :o begint ook bow structuur aan te nemen!!

eerste onweersbuien langs Belgische kust!

ok, laptop opgestart. welke site kijk jij nu?

Jan van Ooijen

Ten zuiden van Amiens wederom nieuwe buien

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Volgens mij gaat dat ding in Nfr voor flink wat ellende zorgen daar. Enorm paars stuk en zelfs groene stukken. Ik vermoed dat die hagelstenen van 5-10 cm best realistisch kunnen worden

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal