Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85756 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Borislav

Harmonie gaat voor windstoten tot 120 km/u in noord-holland.
Borislav Lekic

Fanatic

wat is de verwachting qua trek snelheden van de buien...
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Jan van Ooijen

Citaat van: Fanatic op vr 05 jun 2015 - 12:27
wat is de verwachting qua trek snelheden van de buien...

Die liggen tussen de 40 en de 60 kilometer per uur
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fanatic

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 05 jun 2015 - 12:28
Die liggen tussen de 40 en de 60 kilometer per uur

thanks Jan! Kunnen we ze dus mooi volgen! :)
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Joep

Sattelietbeeld 11.30 uur,

Van rechts naar links duidelijk de drie opeenvolgende weersystemen te zien.
Van rnl: Buienlijn, koufront 1 en koufront 2

kaartje gerrit hiemstra

winter67

Op het strand zie je mooie dreigende luchten van die buien op de Noordzee

sandra-zwolle

Laat maar komen!!
San heeft er zin in! :D

Jan van Ooijen

De nieuwe run van WRF is binnen, alles lijkt wel op het KF te komen











Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

zowel gfs als wrf en deels harmonie laten 3/4de van het land in onweer, enkel het noordoosten heeft een kleinere kans lijkt me, maarja die hebben hun deel al gehad  :P
Danger is real, fear is a choice.

Eric

Dus het gaat hier in Zuid-Limburg flink spoken zo te zien? Begrijp ik dat goed Jan?  :o

Mariska

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 05 jun 2015 - 14:00
De nieuwe run van WRF is binnen, alles lijkt wel op het KF te komen


Hoe moet ik de tijdstippen lezen Jan? De eerste staat op 20:00 +0200. Is dit gewoon om 8 uur vanavond of moet ik er nog 2 uur bij optellen en komt het om 22 uur.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Lightning_Glenn


Jan van Ooijen

Citaat van: Mariska op vr 05 jun 2015 - 14:14
Hoe moet ik de tijdstippen lezen Jan? De eerste staat op 20:00 +0200. Is dit gewoon om 8 uur vanavond of moet ik er nog 2 uur bij optellen en komt het om 22 uur.

+2, maar kaarten moet je niet letterlijk pakken, is een indicatie en geen garantie. Momenteel flinke activatie in midden Frankrijk
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mariska

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 05 jun 2015 - 14:19
+2, maar kaarten moet je niet letterlijk pakken, is een indicatie en geen garantie.

Bedankt! Ik neem ze ook niet letterlijk hoor, maar ik was eerder even benieuwd naar de tijd en hou het goed in de gaten. Iets met een barbeknoei vanavond :)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

winter67

Het lijkt wel of de buien al om 16.00 komen of heb ik het fout?

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 05 jun 2015 - 11:59
Kijk de positie van de convergentielijn en kijk eens op de radar http://stormarchive.nl/live/ bij Calais ;)

Waarom ligt Hoorn volgens Stormarchive in de Noordzee?  :o ???

Citaat van: Borislav op vr 05 jun 2015 - 12:26
Harmonie gaat voor windstoten tot 120 km/u in noord-holland.

Brroooon graag. Mag wel uitkomen.
Noodweercentrale geeft nu code geel voor heel het land. Vind ik nog meevallen. Je zou nu al oranje kunnen verwachten van noodweercentrale.



Nogmaals: Jan, Marsel, Wilfred of een ander: hoe zit het met de hagelkansen? Ik kan me herinneren dat er eerder kaarten geplaatst werden met verwachte grootte van hagelstenen. 'k Zou die graag ook wel eens willen zien. Als het mogelijk is natuurlijk.
Het wordt spannend voor Hoorn. Het zit volgens weerplaza in de vuurlinie voor de eerste buiengroep.

Jan van Ooijen

De liveradar van StormArchive is opengesteld voor iedereen: http://stormarchive.nl/live/
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Extremissimorum op vr 05 jun 2015 - 14:25




Nogmaals: Jan, Marsel, Wilfred of een ander: hoe zit het met de hagelkansen? Ik kan me herinneren dat er eerder kaarten geplaatst werden met verwachte grootte van hagelstenen. 'k Zou die graag ook wel eens willen zien. Als het mogelijk is natuurlijk.
Het wordt spannend voor Hoorn. Het zit volgens weerplaza in de vuurlinie voor de eerste buiengroep.

Sorry, maar probeer zoveel mogelijk te beantwoorden, jou vraag is erbij ingeschoten. Maar als alles op zijn plaats valt (parameters) dan kan er hagel van 3-4cm vallen. Let wel, is een experimenteel!



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Skroei

Citaat van: winter67 op vr 05 jun 2015 - 12:49
Op het strand zie je mooie dreigende luchten van die buien op de Noordzee
Zit hier vlak ten noorden van Leeuwarden thv de vliegbasis en zie toppen boven zee inderdaad en het groeit maar door  8)

joboy52

Linksboven parijs lijkt het lekker te activeren zie ik op lightningmaps  ;) Zit nu op 70 ontladingen per min

Powered by EzPortal