Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85801 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Sodemieters wat een prachtstukje heb jij geschreven Wilfred. Goed dat je alles verder tot in detail uitlegt, dat maakt het tot een zeer leerzame uiteenzetting, top!  ;)

ThaGhostNL

Wil je mee discussiëren over het verwachte noodweer. Kom dan gezellig langs op onze chatbox. Hier kunnen wij jullie ook nog voorzien van aanvullende informatie. http://www.meteo-service.nl/index.php?action=chat
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Wilfred Janssen

Citaat van: Vincent op do 04 jun 2015 - 20:43
Die hagelstenen van 5 tot 10 cm lijken mij erg sterk.  :o

Ik zie geen 10cm op de kaart hoor ;) Boven Nederlands grondgebied potentieel 2 tot en met 5cm, wat bij het optreden van een supercell niet eens ondenkbaar is. Let wel: het is een kaart die potentiële hagelgrootte aangeeft, dus de maximale grootte die kan optreden onder de meest gunstige omstandigheden bij deze setting. Wanneer er hagel van 10cm op de kaart had gestaan, dan waren de vlakken wel diep rood gekleurd!!!
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

joboy52

Die 10 cm slaat werkelijk helemaal nergens op.

jornonweer

Citaat van: Wilfred Janssen op do 04 jun 2015 - 21:46
Ik zie geen 10cm op de kaart hoor ;) Boven Nederlands grondgebied potentieel 2 tot en met 5cm, wat bij het optreden van een supercell niet eens ondenkbaar is. Let wel: het is een kaart die potentiële hagelgrootte aangeeft, dus de maximale grootte die kan optreden onder de meest gunstige omstandigheden bij deze setting. Wanneer er hagel van 10cm op de kaart had gestaan, dan waren de vlakken wel diep rood gekleurd!!!
limburg toch 7cm of lees ik het verkeerd?
Danger is real, fear is a choice.

richard88

ik denk dat ik maar is met mijn mamskie de auto pak en is op pad ga als het allemaal niet te ver is  ;D wij zitten in assen, als iemand weet welke kant we ongeveer op kunnen voor foto´s let us know, word de eerste keer :)

peter 76

Zeker een topstuk, keep up the good work, velen waarderen het zeer dat jullie er zoveel tijd instoppen.. :)

riddler

Donders, wat een goede beschrijving, veel werk van gemaakt, top @wilfred Janssen. Zal me benieuwen wat dat gaat worden morgen.

Weerfreak 1337

Topstuk Wilfred! Klasse  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Heel goed omschreven maar ik snap er niet zo heel veel van  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

weershots

Mooie situatieschets Wilfred en goed dat je ook uitleg erbij geeft zodat de niet-kenners ook met de materie vertrouwd raken.
www.weershots.nl   Twitter: http://twitter.com/weershots

winter67

Dus als ik het goed begrijpt word het hier een leuke lichtshow vrijdagavond?

Jan van Ooijen

Prachtige update, ook voor de mensen die het niet helemaal snappen altijd. Als het goed is danis de drukte bij Marsel ook voorbij en dan zal hij zijn eigen ook laten horen. Of zal hij in een winterslaap zitten ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Ik wilde iemand een berichtje sturen maar kan mijn berichtenbox niet meer in ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 04 jun 2015 - 22:09
Prachtige update, ook voor de mensen die het niet helemaal snappen altijd. Als het goed is danis de drukte bij Marsel ook voorbij en dan zal hij zijn eigen ook laten horen. Of zal hij in een winterslaap zitten ;)

Citaat van: Arend op do 04 jun 2015 - 19:31
Ik snak naar een bijdrage van Marsel. De bijdragen van de WRF-fanboys laat ik maar even voor wat ze waard zijn.  ;D

Welgemeende excuses heren. De winterslaap is nog ver weg, gelukkig ;D.
Deze week is erg druk geweest (was inderdaad bekend bij Jan) en dus nauwelijks tijd gehad voor updates. Helaas gaat het vanavond ook niet meer lukken. Binnenkort, of eigenlijk vanaf morgen, weer wat rustiger vaarwater dus dan kunnen jullie weer het eea aan updates, onweerskansen en andere convectief getinte verwachtingen van mijn kant verwachten. Voorlopig ga ik er vanuit dat Wilfred in staat is om dit gat goed te vullen :), zeker gezien de mooie update. Tipje van mijn kant Wilfred: hij is wel erg lang, mag korter en bondiger. Zo is het bijna een lesje convectief weer ;). Verder toppie gedaan hoor!

mroffica

Goed verhaal van Wilfred lekker kort. ;-) Nee gekheid. Goed stuk weer een paar dingen geleerd
For the love of LiGhTnInG

Weatherman

Citaat van: winter67 op do 04 jun 2015 - 22:08
Dus als ik het goed begrijpt word het hier een leuke lichtshow vrijdagavond?
Laat maar komen, ook voor hier, is dan mijn verjaardagscadeau  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Wilfred Janssen

Citaat van: Marsel op do 04 jun 2015 - 22:17
Tipje van mijn kant Wilfred: hij is wel erg lang, mag korter en bondiger. Zo is het bijna een lesje convectief weer ;). Verder toppie gedaan hoor!

Goed om te weten dat je er nog bij bent Marsel! En inderdaad, de lengte is iets aan de gulle kant, maar ik ging dit keer voor wat uitleg. Ik merk geregeld dat mensen soms niet alles kunnen volgen door de termen die gebruikt worden ;) De volgende updates zullen veel korter en bondiger zijn, scheelt mij ook tijd! :P
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Mariska

Citaat van: Wilfred Janssen op do 04 jun 2015 - 22:28
Goed om te weten dat je er nog bij bent Marsel! En inderdaad, de lengte is iets aan de gulle kant, maar ik ging dit keer voor wat uitleg. Ik merk geregeld dat mensen soms niet alles kunnen volgen door de termen die gebruikt worden ;) De volgende updates zullen veel korter en bondiger zijn, scheelt mij ook tijd! :P

Juist top! Ik heb weer een hoop bijgeleerd!
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

arjanbruggink

Citaat van: richard88 op do 04 jun 2015 - 21:51
ik denk dat ik maar is met mijn mamskie de auto pak en is op pad ga als het allemaal niet te ver is  ;D wij zitten in assen, als iemand weet welke kant we ongeveer op kunnen voor foto´s let us know, word de eerste keer :)
Er zijn legio mogelijkheden in de directe omgeving. Woon zelf in Smilde en heb vrij uitzicht van ZO naar NW. Er zullen rondom Assen genoeg van zulke plekken zijn.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal