Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85175 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Tja gaat maar weinig gebeuren hier zo te zien.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Armand

Mmh, Zuid Limburg zit toch steeds erg verweg van het onweer.  :P
Dan maar zwemmen en bbq'en vrijdag  8)

Sven

Citaat van: Weatherman op wo 03 jun 2015 - 17:31
Tja gaat maar weinig gebeuren hier zo te zien.

Of je pakt de trein naar een plek waar wel iets gaat gebeuren.. Je kan niet alles hebben.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Citaat van: Sven op wo 03 jun 2015 - 17:54
Of je pakt de trein naar een plek waar wel iets gaat gebeuren.. Je kan niet alles hebben.
Dat kan je zeggen, maar ik moet het helaas hebben van wat over mij heen komt, heb ik al vaak zat hier uitgelegd  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: Weatherman op wo 03 jun 2015 - 17:57
Dat kan je zeggen, maar ik moet het helaas hebben van wat over mij heen komt, heb ik al vaak zat hier uitgelegd  ;)

Maar elke keer zitten mopperen zal je niet aan die buien helpen, en mensen worden er wel eens moe van keer op keer dat zelfde liedje met ik krijg niks..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Citaat van: Sven op wo 03 jun 2015 - 18:15
Maar elke keer zitten mopperen zal je niet aan die buien helpen, en mensen worden er wel eens moe van keer op keer dat zelfde liedje met ik krijg niks..
Ik constateer alleen wat ik zie, en dat schrijf ik op, meer niet. Hoe jij het oppakt is niet mijn probleem.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: Weatherman op wo 03 jun 2015 - 18:18
Ik constateer alleen wat ik zie, en dat schrijf ik op, meer niet. Hoe jij het oppakt is niet mijn probleem.

Blijkbaar constateer je dingen verkeerd. Maar ik staak deze discussie. Weer terug on topic. En wat jij niet krijgt is jouw probleem ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Giso84

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

NitroGenetics

kan iemand mij al vertellen hoe het dynamiek in elkaar zal zitten vrijdag avond/zaterdag nacht? windschering? ligging yet? en wellicht kaarten wat betreft de kansen op supercellen/windhozen en dergelijk?

alvast bedankt!

lander20


Joep

Gfs geeft alleen vrijdag een onweer signaal

Jan van Ooijen

Ik zeg.... laat maar komen, WRF blijft er gewoon bij!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Vrijdag toch echt de warmste dag


Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op wo 03 jun 2015 - 22:47
Duiters alleen op zaterdag onweer,het wordt steeds verwarrender :-\ http://www1.wdr.de/mediathek/video/sendungen/aktuelle_stunde/videoaktuellestunde1824.html GA naar weer unlock

Wordt niet verwarrender, we geven dit al twee dagen aan ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hierbij de nieuwe WRF run, vers van de pers. Is hij mooi of is hij mooi?













Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 03 jun 2015 - 23:00
Hierbij de nieuwe WRF run, vers van de pers. Is hij mooi of is hij mooi?

Helemaal niet mooi! Noord-Holland bijna niets. Maar gelukkig hecht ik er geen waarde aan!

P.S. Bedankt voor het posten van deze mooie kaartkes!

Edwin

Mag ik hieruit (voorlopig, en op basis van dit model en deze run) concluderen dat in de loop van de nacht naar zaterdag alles het land uit is en het zeker zaterdagmiddag gewoon droog zal zijn met een graad of 22/23 in het Oosten van het land?! :)
Never Stop Exploring

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 03 jun 2015 - 22:57
Wordt niet verwarrender, we geven dit al twee dagen aan ;)
Misschien krijgen we wel een Fransepluim met al die hitte, daar worden als het mee zit record temperaturen verwacht voor begin Juni http://www.meteociel.fr/ Alleen maar warmte onweer?
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op wo 03 jun 2015 - 23:06
Mag ik hieruit (voorlopig, en op basis van dit model en deze run) concluderen dat in de loop van de nacht naar zaterdag alles het land uit is en het zeker zaterdagmiddag gewoon droog zal zijn met een graad of 22/23 in het Oosten van het land?! :)

Helemaal correct, al denk ik dat de temperaturen naar de 18-20 graden gaan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal