Onweerskansen 5 en 6 juni

Topic gezien door 85231 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 01 jun 2015 - 20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op vr 05 jun 2015 - 21:26
Wat een lachertje vandaag code oranje voor niks voor niks druk gemaakt een paar spetters en wat flitsen terwijl ze noodweer hier opgaven maar dat zegt gelijk dat het weer niet te voorspellen is

De frustratie zit diep....

Zie foto's voorbijkomen van onweer hier vlak in de buurt, maar zelf heb ik helaas he-le-maal niets noemenswaardigs meegemaakt. Volgende keer maar weer...

(p.s. kans op een kans is toch uitgekomen!  ;))

Koen-IJM

Pikzwarte lucht hier ten westen.. en niet omdat de schemer invalt  ;D ;D

dondertje127

Toch nog iets meer gehad van die bui, meeste toch op afstandje maar toch. Eén heldere CG gezien maar helaas niet op film, maar het rare was dat deze inslag geen geluid gaf naar deze richting. Het bliksemt en rommelt af en toe nog na in de verte.

ron12

Hier kun je kijken waar het nu onweert ,wel effe 2 minuten aanklikken, je ziet alleen maar bliksem die 2 minuten oud is, kun mooi de gebieden zien waar het nu onweert.http://www.meteociel.fr/observations-meteo/foudre-direct.php
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

NitroGenetics

net onweer gekeken vanuit het raampje van onze badkamer, amper 20 meter een bliksem inslag de schok voelde ik best hard in mijn hand video volgt in een paar minuten!

frankaloe

mopper de mopper de mopper...wat zielig enzo..
nou!!! wij hebben hier meer gekregen als verwacht en het gaat wellicht nog even duren zo te zien.
de lijn ligt nu meer oostelijk en volgens mij zit het venijn in de staat, en krijgen we straks nog fikse buien.
het weer is niet voorspelbaar...maar verwachtingsvol...niet gekregen wat je verwachte.. jammer.. paar km verderop was het misschien heftiger..
weer kan je nou eenmaal niet sturen
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Koen-IJM

Enkele heerlijke CG achter elkaar op ca een km afstand  :D :D

Arend

Hier (net zoals in Hoorn  ;)) nog niks, we wachten rustig af.  Tussenstandje totaal ontladingen, vind het plaatje er beter uitzien dan de verwachtingen aangaven.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Ik lees IJmuiden en Hoorn waar nog onweer zou komen? Is het niet gewoon klaar met het onweer van deze avond of komt er echt nog iets aan, aangezien het laatste onweer (naar mijn idee) nu in het Oostelijk deel van Nederland ligt?

ron12

Citaat van: dondertje127 op vr 05 jun 2015 - 22:45
Ik lees IJmuiden en Hoorn waar nog onweer zou komen? Is het niet gewoon klaar met het onweer van deze avond of komt er echt nog iets aan, aangezien het laatste onweer (naar mijn idee) nu in het Oostelijk deel van Nederland ligt?
En Belgie wat daar ligt komt ook nog over grensgebied Nederland/Duitsland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op vr 05 jun 2015 - 23:00
En Belgie wat daar ligt komt ook nog over grensgebied Nederland/Duitsland

Goh ja ik zie het ineens. Ik dacht echt dat het over was. Ik zag net ook weer even activatie in het Zuiden en nu hoor ik weer iets zachtjes. Zou het dan toch nog? Zou leuk zijn als het na middernacht nog flink tekeer ging, dan hebben gelijk onze 9e onweersdag te pakken. Ik hoopte in ieder geval bnog op weerlicht na 00.00 uur.
Waar me die activiteitsopleving vandaan komt weet ik niet, maar wel dat ik hoop dat ze weer over Nederland trekken. Maar zo te zien gaat dit nieuwe onweer flink ten Oosten van Nederland langs, maar kan het wel erg goed zien weerlichten boven Kleve en Kalkar. De boel wordt er aardig door verlicht nog.

Iemand trouwens dit al gelezen? Bizar!
Gasleiding in brand door blikseminslag in stoeprand

Edit: En dat onweerscomplex vlak ten Noorden Luxemburg, wow hey! :)

ron12

Mooie lichtshow ten oosten van Nijmegen van die bui die nu over Duitsland trekt ,al de 4 onweersbui vandaag ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op vr 05 jun 2015 - 23:45
Mooie lichtshow ten oosten van Nijmegen van die bui die nu over Duitsland trekt ,al de 4 onweersbui vandaag ;)

Nog steeds ook gedonder ergens vandaan nu. Nog even volhouden en dan hebben we al onweersdag 9 te pakken, weliswaar op afstand maar toch. Het is wel erg dichtbij de 9e. Eens kijken of we voor de 21e 10 onweersdagen te pakken krijgen in dat geval.


Edit: Ik hoor gedonder heel dichtbij nu. Zo te zien vanuit Zevenaar volgens lightningmaps. Flitst nog aardig om ons heen nog ook nu, en onweer duidelijk hoorbaar.

basjuhterror

beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

vlerk

Om 20.00u op ons festival aangekomen in Son & Breugel, bleek afgelast, alles weggewaaid, daarna centrum van Eindhoven in gegaan, heerlijk genoten van een lichtshow van een paar uur lang. Mijn dag is geslaagd!

dondertje127

En hoppa dikke vette flits! Maar geen donder? ???

Nu wel late boem :)
9e onweersdag.

ron12

Citaat van: dondertje127 op za 06 jun 2015 - 00:01
En hoppa dikke vette flits! Maar geen donder? ???

Nu wel late boem :)
9e onweersdag.
Zie het wel lichten ver weg maar hoor geen donder meer,wel een bak regen nu, goed voor de tuin :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

hj32

Net weer thuis van de 1e chase van 2015...heerlijk weer weer!  8) ;)

dondertje127

Zo sluit je net een beetje af, ineens een vette CG hier en boem :D

Nog een flits en bam. Zo nog even verwennerij hier boven mij. Wheeeuw! Nog een activerende opleving of gewoon wat verdwaald?
Dit waren wel 2 van de betere donderslagen tot nu toe, + maar 1 goeie op vrijdagavond (lees dichtbij). Benieuwd of het voorbij is, er valt geen pijl op te trekken.

mroffica

Citaat van: frankaloe op vr 05 jun 2015 - 22:38
mopper de mopper de mopper...wat zielig enzo..
nou!!! wij hebben hier meer gekregen als verwacht en het gaat wellicht nog even duren zo te zien.
de lijn ligt nu meer oostelijk en volgens mij zit het venijn in de staat, en krijgen we straks nog fikse buien.
het weer is niet voorspelbaar...maar verwachtingsvol...niet gekregen wat je verwachte.. jammer.. paar km verderop was het misschien heftiger..
weer kan je nou eenmaal niet sturen
+1
For the love of LiGhTnInG

Powered by EzPortal