Hoeveel onweersdagen verwacht jij in 2012?

Topic gezien door 10126 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 21 mrt 2012 - 22:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij in 2012?

0-10 dagen
10-15 dagen
15-20 dagen
20-25 dagen
25-30 dagen
30 of meer dagen

StormCell

steeds voorzichtig blijven, als schat ik wel meer onweer in voor België dan voor Nederland omwille van ons reliëf

ik ga voor 23 dagen

laska119

Ik verwacht dat het tot 20-25 dagen tot onweer komt.  ;)
Meetstation Dordrecht.
Aantal onweersdagen: 0 Zwaar onweer: 0  Hoogste temperatuur 2012: 17,9 grade

ThaGhostNL

Ik ga voor 10 tot 15. Zullen wel weer WC's worden deze zomer gezien de warme lente.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

aloa

Ik ga voor 30 of meer in de Bilt.
Hier verwacht ik tussen de 0 en 10.


SniperEye

Het is een beetje vergelijkbaar met vorig jaar. Onweer zullen wel een dag of 12 zijn. Echt heftige onweer verwacht ik een stuk of 5 in de gehele regio.

Gezien de vroege opwarming verwacht ik in april al de eerste echt onweersdag. Wellicht in mei ook nog 2, evenals in juni. Juli en augustus beiden 3, september 1, hooguit 2.

Marcel1976

Ik hou het ook gewoon lekker bescheiden met tussen de 15 en 20. Kan het straks alleen maar meevallen... ;D Ook ik denk dat we een vergelijkbaar jaar krijgen als vorig jaar, zowel qua onweer als het algehele weerbeeld.

zorba

Ik hoop t niet Marcel! Mag van mij warmer en meer onweer ;-)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

jeroenelf

25 - 30 dagen, met hoge temperaturen en flinke zuidelijke stromingen.
Meteo Zwolle
www.meteozwolle.nl

Marcel1976

Citaat van: zorba op wo 28 mrt 2012 - 01:32
Ik hoop t niet Marcel! Mag van mij warmer en meer onweer ;-)
Helemaal mee eens!

maarten otto

Ik heb liever 2 dagen met een giga spektakel dat het land lekker ontwricht dan 30 "net niet" buien.
Met 250 km/h boven de kassen van het Westland en de Hollandsche Brug met windkracht 8.... Durven jul

dondertje127

Ik zit nu op 3 onweersdagen, waarvan ik de 18e april niet helemaal zeker wist of ik onweer hoorde dus die heb ik toch niet meegeteld.
In januari was er al 1 onweersdag, die andere 2 waren in april 2012.

Vind het moeilijk inschatten. Ik denk zo rond 17 onweersdagen (tussen 15-20). Ik twijfelde eerst tussen 10-15 onweersdagen. Ik denk in ieder geval vrij magertjes dit jaar. Ik hoop natuurlijk op veel meer dan 30 onweersdagen, maar dat is gewoon hoop :)
Het is wel een paar keer gelukt niet zo superveel jaren geleden.

X-treme

Ik heb gister op 30 of meer gestemd (lekker optimistisch)  8)

Als we dit tempo aanhouden gaat dat ook wel lukken  ;D
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

DannyNL

Ik zeg 25-30 dagen.
in de nacht van 30 april op 1 mei was er hier al onweer en nu vandaag dus weer.
Maar wanneer telt een dag als onweersdag ?
is dat alleen wanneer het onweert in de Bilt of tellen zeer plaatselijke bliksem ontladingen ook als onweersdag ?

Weerfreak 1337

Citaat van: DannyNL op do 03 mei 2012 - 00:02
Ik zeg 25-30 dagen.
in de nacht van 30 april op 1 mei was er hier al onweer en nu vandaag dus weer.
Maar wanneer telt een dag als onweersdag ?
is dat alleen wanneer het onweert in de Bilt of tellen zeer plaatselijke bliksem ontladingen ook als onweersdag ?

Een onweersdag is een dag waarop minstens één donderslag word gehoord. (officiëel)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelte

Ik zeg 30 dagen of meer. We zitten in een soort van overgangssituatie lijkt het. Dus ik denk dat het gedonder gaat geven.
Kan ook net zo makkelijk veel minder zijn als het als stabiele zomer uitpakt. Ik denk in ieder geval dat het flink van het gemiddelde zal afwijken.

Leon Eikenaar

Ik zeg tussen de 25-30 dagen :)
want we hebben nu al veel kansen gehad en omdat het oweerseizoen maar een maand bezig is verwacht ik wel meer   8) :)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

MarkB

20-25 dagen.
Denk dat deze zomer net zo wordt als de vorige. Hoop natuurlijk dat deze zomer veel beter wordt, maar eerst zien dan geloven.
Onweersdagen Nijkerk 2013: 12 | Conclusie: Slecht jaar
Onweersdagen Nijkerk 2014: 20

marco-groningen

Ik heb 0-10 gekozen. En ik denk dichter bij de 0 als de 10.

André

Ik heb 0tot10 gekozen want ik denk normaal hebben we hier in westVlaanderen zo een 8 tal dagen in de zomer onweer .
Demeulemeester André

ron12

kans deze topic niet aangepast worden of een nieuwe poll voor 2013 ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal