Onweerskansen 5 en 6 mei

Topic gezien door 68444 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 01 mei 2015 - 16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marco-groningen

Hier nog steeds niks in de stad. Trekt zoals gewoonlijk weer ten oosten hier langs.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

112nickelas

Hier in Amstelveen soms een donderklap, een enkele flits in de verte gezien, maar wel net flinke neerslag met windstoten...
Werkt bij de brandweer en politie. Oud journalist met oog op extreem weer

HendrikJan

Volgens de app van Blitzortung 11000 in het laatste half uur  :o

Weatherman

Citaat van: ron12 op di 05 mei 2015 - 13:13
11.000 nu wordt nog steeds actiever ;)
Kan jij zeggen waarom het hier niet wil lukken ? aangezien de temperatuur goed is.
Waait wel heel hard en is behoorlijk drukkend.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Giso84

He jammer,
Het trekt allemaal ten oosten van mij langs.
Helaas niet de mogelijkheid om weg te gaan ivm 2 jarige die ligt te slapen.
Wel heerlijk buiten, wel iets benauwd maar de temperatuur is heerlijk.

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

ron12

Citaat van: Extremissimorum op di 05 mei 2015 - 13:09
Wel een verschil. Waarom komt buienradar met 3000?
real time dit, denk ik dan
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

HendrikJan

Hier bij Eindhoven krijgen we zo nog een klap, onweer ontstaan bij Turnhout en komt deze kant op. Er is dus nog hoop

Tyshane

Citaat van: Weatherman op di 05 mei 2015 - 13:03
Zo zie je maar dat de plaatjes van buienradar van van de week er radicaal naast zaten. Maar noodweercentrale geeft toch steeds oranje voor deze regio.

Mijn vraag wat houd het hier tegen ?

Nee Weatherman, je concludeert te snel, tot dusver kan je niet zeggen dat ze er naast zaten. Wacht eerst de rest van de dag af en ga dan eens terug kijken, analyseren en concluderen. Het is overigens niet verstandig om teveel waarde te hechten aan de lokatie van een bui, die dagen van te voren in een animatie van Buienradar wordt weergegeven. Dat kan natuurlijk zomaar anders zijn. ;)

Wacht verder af en het komt vast goed, ook bij jou! :)

Weatherman

Citaat van: Tyshane op di 05 mei 2015 - 13:17
Nee Weatherman, je concludeert te snel, tot dusver kan je niet zeggen dat ze er naast zaten. Wacht eerst de rest van de dag af en ga dan eens terug kijken, analyseren en concluderen. Het is overigens niet verstandig om teveel waarde te hechten aan de lokatie van een bui, die dagen van te voren in een animatie van Buienradar wordt weergegeven. Dat kan natuurlijk zomaar anders zijn. ;)

Wacht verder af en het komt vast goed, ook bij jou! :)
Oke is goed, ik ben gewoon best fan van onweer  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Citaat van: Mariska op di 05 mei 2015 - 13:06
Waarom maakt noodweercentrale het in bepaalde gebieden code rood en houd het KNMI code geel aan?

Omdat zij andere voorwaarden hanteren! ;)

Citaat van: Weatherman op di 05 mei 2015 - 13:18
Oke is goed, ik ben gewoon best fan van onweer  :P

Goed zo!  8) ;D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Effe foto delen.. zojuist.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Tyshane

Citaat van: Remy op di 05 mei 2015 - 13:22
Effe foto delen.. zojuist.

Mooie platen, lekkere dreigende lucht!  8)

JorisK

Zit nu in Barneveld, de zwaarste buien die nu richting het noord-oosten trekken helaas net gemist, maar er trok net nog een leuk klein buitje langs me heen met wat leuke flitsen en donders. Zo te zien komt er zo nog wel een buitje. Tevens mijn allereerste chase! :)

PatrickM

Helaas. Zonder slag of stoot is alles hier voorbij gegaan. :-\

Mariska

Citaat van: HendrikJan op di 05 mei 2015 - 13:16
Hier bij Eindhoven krijgen we zo nog een klap, onweer ontstaan bij Turnhout en komt deze kant op. Er is dus nog hoop

Als ik zo kijk gaat deze bui ten oosten langs
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Extremissimorum

Enorme donders bij de flitsen hier, veel regen af en toe hagel, windstoten. Es geht los!

Meteociel noteert zoveel ontladingen dat mijn webpagina er langzaam van wordt! :D
Ruim 13000 ontladingen afgelopen halfuur!

HendrikJan

Ja nu hier veel regen, enorm veel wind alles waait en onweer nu ook. Omgeving Tilburg-Eindhoven

basjuhterror

lekker klapperen langs hoogeveen niks gezien maar geluiden zeggen meer dan je kon zien
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Powered by EzPortal