Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 140494 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: cekstuffertz op di 26 mei 2015 - 11:18
De control is helemaal omgeslagen in de pluim van 10:48..... Nu op temperatuur van 15 graden.

Dat is die van ecmwf idd. Gfs stijgt gestaag verder. Goed; nu maar even de lijn door de verschillende runs proberen te ontdekken de komende tijd, want de tendens lijkt positief. Ik heb goede hoop.  8)

Sven

Ook al is het nog ver weg, ik wordt er gewoon vrolijk van. Run na run ellende vorige week, en deze week alleen maar licht puntjes, waarvan deze het meest mooie  :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Arend

Citaat van: Tyshane op di 26 mei 2015 - 13:00
Dat is die van ecmwf idd. Gfs stijgt gestaag verder. Goed; nu maar even de lijn door de verschillende runs proberen te ontdekken de komende tijd, want de tendens lijkt positief. Ik heb goede hoop.  8)

Ik hoop met je mee Tyshane. Alleen zijn de oper en control behoorlijk in lijn met het ensemble-gemiddelde. Maar goed, die omslag zal er toch eens moeten komen. Verder is dit voorjaar hier in ieder geval gewoon te koud, te droog en te winderig verlopen. Jammer, nu maar hopen dat de zomer alles goed maakt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Van 33 graden naar 19 graden. Het kan allemaal tegenwoordig



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Oke  :o onweer erbij of geruisloos.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op wo 27 mei 2015 - 09:04
Oke  :o onweer erbij of geruisloos.

Helemaal geen onweer. De kaartjes tonen aan dat gisteren een run was met 33 graden en vandaag 14 graden kouder
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 27 mei 2015 - 09:38
Helemaal geen onweer. De kaartjes tonen aan dat gisteren een run was met 33 graden en vandaag 14 graden kouder
Oh op die manier, geen touw aan vast te knopen dus.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Johann

Citaat van: Weatherman op wo 27 mei 2015 - 10:16
Oh op die manier, geen touw aan vast te knopen dus.

Op die termijn zal dat ook nooit gebeuren  :-\

dennis089

spannend..
al dagen springt het op en neer. wel of geen laagje over europa.
wel of geen zomer. wat gaat het worden  ::)

Tyshane

Citaat van: Arend op di 26 mei 2015 - 14:53
Ik hoop met je mee Tyshane. Alleen zijn de oper en control behoorlijk in lijn met het ensemble-gemiddelde. Maar goed, die omslag zal er toch eens moeten komen. Verder is dit voorjaar hier in ieder geval gewoon te koud, te droog en te winderig verlopen. Jammer, nu maar hopen dat de zomer alles goed maakt.

Ik snap wat je aangeeft Arend... en inderdaad die omslag moet een keer komen en dan zou juni een fijn moment zijn. ;) Leuk om even dat grafiekje te zien met waardes van dit jaar tegenover de gemiddelden. Vooral dat winderige en te koud viel op. Dat winderige maakt het dan voor het gevoel nog kouder en dan valt het vies tegen. inderdaad maar uitzien naar de zomer.  8)


Citaat van: dennis089 op wo 27 mei 2015 - 11:26
spannend..
al dagen springt het op en neer. wel of geen laagje over europa.
wel of geen zomer. wat gaat het worden  ::)

Inderdaad, het is en blijft spannend. Er is nog niks op te zeggen. Feit is wel dat er steeds weer zomerse oplossingen in de pluimen verschijnen en dat is een positieve wending op zich. Hoe het daadwerkelijk zal gaan verlopen zullen we gaan zien, het is leuk om het in de gaten te houden en te volgen hoe dat evolueert. Neem nou dat voorbeeld van Jan, balen als het maar 19 graden wordt, maar het geeft toch wel aan hoe genuanceerd je uitspraken moet doen op deze termijn, omdat het zomaar anders kan verlopen, man wat een verschil. ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op wo 27 mei 2015 - 10:16
Oh op die manier, geen touw aan vast te knopen dus.

Er is wel een situatie waarmee het wel kan op die termijn. Maar goed, is leuk om te volgen of laten zien echter updates schrijven is totaal onzin en tijdverspilling...
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 27 mei 2015 - 13:33
Er is wel een situatie waarmee het wel kan op die termijn. Maar goed, is leuk om te volgen of laten zien echter updates schrijven is totaal onzin en tijdverspilling...
Oke bedankt, jammer dat het nu voor vakantie in Friesland te fris is, ben daar nu.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

lander20

gfs 12.00u is voor volgende week wel mooi! lagedrukgebiedjes die overal ronddraaien en alles zeer onzeker maken

vooral de ecmwf pluim is zeer breed.

dondertje127

Ik zag het ook al. De ene dag dat ik iets postte was het ook 30+ in de prognoses, daarna zag ik alleen maar temperaturen van onder of net rond de 20 graden heel af en toe. Pffff, onzekerheid, om gek van te worden. Heb er voorlopig geen vertrouwen in.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Lijkt toch warmer te worden komende week, hoe warm is nog erg onzeker. GEM ziet het in elk geval wel zitten :)

dondertje127

Citaat van: ron12 op do 28 mei 2015 - 10:08
Nog een weekje geduld  8)

Stond er vorige week ook op voor de week die na het weekend begint, en nu is er niets van waar. Maw, het zijn maar prognoses en volgende week kan het wederom weer helemaal anders zijn voor die week. Er is niets gegarandeerd ;)

Weatherman

Het waait hier in Tzummarum (Friesland) naast de waddenzee behoorlijk hard. Snap niet dat het KNMI daar geen waarschuwing voor geeft.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vlerk

Citaat van: Weatherman op do 28 mei 2015 - 13:22
Het waait hier in Tzummarum (Friesland) naast de waddenzee behoorlijk hard. Snap niet dat het KNMI daar geen waarschuwing voor geeft.

Een waarschuwing voor windkracht 5/6? Lijkt me een beetje overdreven vriend.

Weatherman

Citaat van: vlerk op do 28 mei 2015 - 13:28
Een waarschuwing voor windkracht 5/6? Lijkt me een beetje overdreven vriend.
Gaat vooral om de windstoten, want dat is best behoorlijk !!!
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal