Reisverslag Noorderlicht Lofoten, Noorwegen (30 januari - 5 februari 2015)

Topic gezien door 3726 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 10 feb 2015 - 16:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost

Reisverslag Noorderlicht Lofoten, Noorwegen
30 januari - 5 februari 2015

Al een lange tijd staat het hoog op mijn lijstje: het zien en fotograferen van het noorderlicht. Op vrijdag 30 januari was het eindelijk zo ver. Samen met Casper ter Kuile ging ik 7 dagen op reis naar het noorderlicht op de Lofoten waar we verbleven in het Polarlightcenter (van Rob Stammes en Therese van Nieuwenhoven) in Laukvik. Lees het gehele verslag hier: http://goo.gl/OZsrgR




Tijdens de reis heb ik ook diverse timelapse video's gemaakt en uiteindelijk samengevoegd tot één video, deze is hieronder te bekijken (tip: bekijk hem in full HD en zet het geluid aan ;) ).



Fanatic

Mooi Ramon! :) we hebben elkaar onbewust afgelost daar in het hoge noorden! :)
Lofoten staat trouwens ook nog op mijn lijstje! :) misschien een keer doen met zomerzon! (gaat ie niet onder)

wat voor foto instellingen heb je gebruikt eigenlijk? :)
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Beide bedankt!

@Fanatic, alle shots zijn geschoten op f3,5. De sluitertijden variëren van 1,6 tot 6 seconden (afhankelijk van de intensiteit van het noorderlicht).  De ISO stond op 2500/3200 (ook dit afhankelijk van de intensiteit van het noorderlicht). In de zomer is zeker ook gaaf! Deze reis was mijn 16e keer in Noorwegen en het is een hele vreemde beleving als het om 02.00 uur nog steeds licht is! ;)

Roan

Prachtig!

Wat ik me wel afvroeg is of je nog een 2e camera bij je hebt om foto's te schieten? Ik vind een timelapse prachtig, maar ik vind het bijna zonde om um maar 1 kant op gericht te hebben.. Het noorderlicht is nooit op dezelfde plek het mooiste, dus bij een timelapse kun je het beste 'vuurwerk' missen omdat je de verkeerde kant op schiet

Ramon Oost

Citaat van: Roan op ma 16 feb 2015 - 07:55
Prachtig!

Wat ik me wel afvroeg is of je nog een 2e camera bij je hebt om foto's te schieten? Ik vind een timelapse prachtig, maar ik vind het bijna zonde om um maar 1 kant op gericht te hebben.. Het noorderlicht is nooit op dezelfde plek het mooiste, dus bij een timelapse kun je het beste 'vuurwerk' missen omdat je de verkeerde kant op schiet

Bedankt! Ik heb alles met één camera alles geschoten. De time lapse shots zijn allemaal niet heel erg lang waardoor ik genoeg kon wisselen naar plekken waar het noorderlicht heel mooi was. Van de 6 avonden hebben we 4 avonden noorderlicht gezien dus kon ik genoeg variëren met de foto's en time lapses.

mauriceb


Powered by EzPortal