Hoeveel onweersdagen verwacht jij in 2015?

Topic gezien door 9594 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 04 feb 2015 - 14:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij in 2015?

0-10 dagen
3 (6.8%)
10-15 dagen
3 (6.8%)
15-20 dagen
2 (4.5%)
20-25 dagen
11 (25%)
25-30 dagen
15 (34.1%)
30 of meer dagen
10 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: Weerfreak op wo 04 feb 2015 - 17:28
30 tot 32 dagen.  8)

Laten we hopen op een warm en onweersrijk seizoen.  :D

Warm had ik goed, onweersrijk helaas niet. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dennis089

vraag me af welke 4 die eerste stemmen hebben :P die hebben gewonnen :d

Giso84

Denk dat mijn stem (15-20 dagen) nog niet eens zo heel gek gegokt is.
Durf ook niet te zeggen hoeveel het er wel zijn geweest, heb geen telling gedaan dus als iemand mij een aantal voor Alkmaar wilt geven, top ?
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Summer

Ik heb 10 - 15 dagen...zuid-limburg zit volgens mij op een dag of 4 qua onweer  ::)

Khim

0-1- dagen. Ik denk hier eerder 2 dagen. Het dooft iedere keer uit.  ;)
Groetjes uit Hengelo (OV)

Wertha

Tsja.. mijn vote staat op 20-25. Dankzij de afgelopen week komt mijn persoonlijke teller op 10 uit. Die 20 ga ik vast niet meer halen.
Aantal onweersdagen: 2023: 17 | 2022: 21 | 2021: 16

dondertje127

Wat leuk om elk jaar weer terug te lezen wat we in het begin van het jaar dachten :)
Ik had gedacht 25-30 dagen, en zie hier ik zit op 25 sinds vandaag. Maar als ik puur alleen de Nederlandse onweersdagen tel zit ikmer nog onder met 21 dagen. Ik heb in Duitsland dan nog 4 meegemaakt.

Het aantal hageldagen is doordat ik te laat door had dat het onderschrift verkort werd, helaas toch weer verloren gegaan. Ik meende nogmaals dat dat tot nu toe ongeveer 13 geweest moet zijn. We hebben een best hagelrijk eerste 4 maanden gehad.

Armand

Haha ik had hoop na vorig jaar (30). Helaas totaal niet uitgekomen hier en een heel flut seizoen gehad met de helft van mijn verwachting. (ik had 30+, het zijn er tot nu toe 15 :P )

Achja, ook al waren het maar steeds enkele flitsen, toch beter dan niks ;)

Nu maar hopen dat het aantal sneeuwdagen een flink stuk hoger uitkomt :D

dennis089

Hierbij gooi ik mijn voorspelling en de rest van de zomer het prullenbakje in. Het is voorbij. Het was lekker warm. We gaan weer de verschrikkelijke grijze drap herfst nattigheid tegenmoet... Hopelijk is het snel winter en krijgen we naast flinke vrieskou met pakken sneeuw ook veel zon...Dan zijn we allemaal blij :) mijn versje is klaar.

jornonweer

Citaat van: dennis089 op zo 04 okt 2015 - 10:06
Hierbij gooi ik mijn voorspelling en de rest van de zomer het prullenbakje in. Het is voorbij. Het was lekker warm. We gaan weer de verschrikkelijke grijze drap herfst nattigheid tegenmoet... Hopelijk is het snel winter en krijgen we naast flinke vrieskou met pakken sneeuw ook veel zon...Dan zijn we allemaal blij :) mijn versje is klaar.
nog niet, nog even alle ogen op dinsdag gericht
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Helaas. De reeks aan onweersmaanden is ten einde deze maand. Zo komt er geen 10e maand op rij met minimaal 1 onweersdag.
Vanaf januari tot in september heb ik elke maand minimaal 1 onweersdag per maand mogen beleven. 10 maanden op rij gaat helaas niet lukken. Het was mooi zoals het was.

Zo lijkt het inderdaad dat ik goed zit met het aantal onweersdagen vooraf. Ik had tussen 25 en 30 dagen "voorspeld". Oké, met een beetje hulp in Duitsland. Ietsje gesmokkeld dus. Eigenlijk is het in Nederland aardig wat onder de maat gebleven qua onweersdagen. 22 onweersdagen als ik Duitsland niet mee reken.

Weerfreak 1337

Citaat van: dondertje127 op do 22 okt 2015 - 14:21
Helaas. De reeks aan onweersmaanden is ten einde deze maand. Zo komt er geen 10e maand op rij met minimaal 1 onweersdag.
Vanaf januari tot in september heb ik elke maand minimaal 1 onweersdag per maand mogen beleven. 10 maanden op rij gaat helaas niet lukken. Het was mooi zoals het was.

Zo lijkt het inderdaad dat ik goed zit met het aantal onweersdagen vooraf. Ik had tussen 25 en 30 dagen "voorspeld". Oké, met een beetje hulp in Duitsland. Ietsje gesmokkeld dus. Eigenlijk is het in Nederland aardig wat onder de maat gebleven qua onweersdagen. 22 onweersdagen als ik Duitsland niet mee reken.
'

En bekijk dan nog eens de intensiteit van de meeste onweersbuien... Dat was erg mager tot praktisch niets (op slechts enkele situaties na).
Ook nu weer een sterk gebrek aan de herfstonweders, helaas...

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal