Onweerskansen seizoen 2015

Topic gezien door 187144 bezoekers
Gestart door Marsel, za 31 jan 2015 - 10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

LeMisérable

Kaarten op termijn zijn altijd wat optimistisch..
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

arjanbruggink

Citaat van: Tallrunner op wo 29 jul 2015 - 18:06
Timelapse van de luchten vandaag.
Leuke timelapse plaatsgenoot  8)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Joep

Windhoos Rotterdam

foto Johan Klos

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Leon Eikenaar

Kanonnen als dat uitkomt! :P

Voor aankomende maandagavond en dinsdagnacht ook onweerskansen. :)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Marsel

Citaat van: Joep op do 30 jul 2015 - 19:26
Windhoos Rotterdam

Wat een plaat zeg! Fantastisch.
Uitermate roerige luchten ten zuidwesten van mijn locatie gisteren, het verbaast me niks dat er het eea aan hoosjes los kwam.  Ik heb tussen de bedrijven door letterlijk uren naar de lucht gekeken. Regelmatig uitermate lage wolkenbases rrichting het westen en zuidwesten, soms outflow dominant met shelf-achtige structuren, en soms inflow dominant met verlagingen waarin plukken fractus met hoge snelheid in op werden gezogen. Ik was al beducht op slurfjes, maar die heb ik zelf niet gezien. In mijn geboortestad zijn ze dus wel voorgekomen. Rare weerdag gisteren wat dat betreft.

Overigens, voor de komende warme week even de periodes maandagavond-dinsdagavond en donderdagavond-vrijdag in de gaten houden. Hierboven staan al wat hints wat dat betreft. Een apart topic volgt later.

Tyshane

De komende maandag richting dinsdag kan nog wel eens spannend worden zo te zien, maar wat wil je met die hitte weer ineens, dat kan nooit (lang) goed gaan. Hopelijk dan maar ook gelijk een goede onweerssetting zodat we qua donders & bliksem ook weer even goed kunnen genieten. Het lijkt erop dat het daarna niet echt ineens in elkaar klapt naar frisse en herfstachtige toestanden, dus laat maar komen zo.  ;)


Citaat van: Marsel op vr 31 jul 2015 - 09:50
Wat een plaat zeg! Fantastisch.
Uitermate roerige luchten ten zuidwesten van mijn locatie gisteren, het verbaast me niks dat er het eea aan hoosjes los kwam.  Ik heb tussen de bedrijven door letterlijk uren naar de lucht gekeken. Regelmatig uitermate lage wolkenbases rrichting het westen en zuidwesten, soms outflow dominant met shelf-achtige structuren, en soms inflow dominant met verlagingen waarin plukken fractus met hoge snelheid in op werden gezogen. Ik was al beducht op slurfjes, maar die heb ik zelf niet gezien. In mijn geboortestad zijn ze dus wel voorgekomen. Rare weerdag gisteren wat dat betreft.

Gisteren maar ook eergisteren wat aparte weerdagen inderdaad, maar in positieve zin, zeker als je gek bent op wolken en specifieke structuren. Ik heb enorm veel naar boven gekeken en enorm genoten van al dat pracht.  ::) ;)

Edwin

Het zou hier in Nederland ook eens een keer wel lang goed gaan :P. Gelukkig blijft het daarna enigszins zomers met temperaturen 22-26 graden en wordt het niet gelijk weer herfst.
Never Stop Exploring

Leon Eikenaar

Ook woensdag was het een apart daggie. Ik ging chasen op een bui die in Flevoland ontstond en het aardig heeft volgehouden richting Zwolle. Nabij Zwolle had de bui aan de achterkant een aardige uitzakking zitten. Het leek om een wallcloud, maar de bui vertoonde geen supercell eigenschappen. Wellicht een gewone uitzakking geweest te zijn.



Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

District

iemand nog een updaten voor het onweer voor maandag avond/ donderdag?

lander20

maandag 32° met eventueel een onweersbui s'nachts maar veel gaat er niet gebeuren denk ik.

donderdag 33° s'nachts een onweersbui maar er lijkt weer niet veel te gebeuren

vrijdagochtend 22-24°  ???

vrijdag 33-35° vrijdagavond grootste kans dan op onweer in het oosten van Benelux!

vind alles toch tegenvallen deze zomer voor BE vooral, warme droge zomer CHECK.

van gfs run 12.00u

Weatherman

Citaat van: lander20 op za 01 aug 2015 - 19:06
maandag 32° met eventueel een onweersbui s'nachts maar veel gaat er niet gebeuren denk ik.

donderdag 33° s'nachts een onweersbui maar er lijkt weer niet veel te gebeuren

vrijdagochtend 22-24°  ???

vrijdag 33-35° vrijdagavond grootste kans dan op onweer in het oosten van Benelux!

vind alles toch tegenvallen deze zomer voor BE vooral, warme droge zomer CHECK.

van gfs run 12.00u
Ook hier is het bagger hoor, zeer weinig tot geen onweer, diep triest.  :-X
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

lander20

aan warmte wel geen gebrek de komende week!  8)

gfs voor volgende week dinsdag 37° :p

NitroGenetics

Citaat van: lander20 op zo 02 aug 2015 - 10:19
aan warmte wel geen gebrek de komende week!  8)

gfs voor volgende week dinsdag 37° :p

met een korrel zout nemen aangezien er nog 9 dagen tussen zit ;)

jornonweer

Citaat van: NitroGenetics op zo 02 aug 2015 - 10:43
met een korrel zout nemen aangezien er nog 9 dagen tussen zit ;)
beter dit op de kaarten dan slecht weer  8)
Danger is real, fear is a choice.

lander20

ja inderdaad termijn is nog lang al zal deze week ook al lekker warm zijn met vrijdagavond? beste onweerskansen :)

Jan van Ooijen

Citaat van: lander20 op zo 02 aug 2015 - 12:47
ja inderdaad termijn is nog lang al zal deze week ook al lekker warm zijn met vrijdagavond? beste onweerskansen :)

Denk eerder morgen/dinsdag ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 02 aug 2015 - 16:47
Denk eerder morgen/dinsdag ;)
enkel voor het noordoosten dan toch?
Danger is real, fear is a choice.

Jan van Ooijen

Citaat van: jornonweer op zo 02 aug 2015 - 18:09
enkel voor het noordoosten dan toch?

Westen geloof ik meeste kans. Momenteel kan ik niet kijken. Zal vanavond wel wat op mijn site zetten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

lander20

ik zie echt niet veel kansen, wel redelijk wat shear maar amper cape en mager neerslagsignaal van gfs, ec heb ik geen zicht op

vrijdagavond volgens laatste gfs,dit kan intressant worden! (al zit ik dan wel op festival, even goed opvolgen)
35-40 m/s is echt enorm! vanaf 20m/s heb je kans op supercells.



WRF-NMM

Powered by EzPortal