Onweerskansen seizoen 2015

Topic gezien door 187143 bezoekers
Gestart door Marsel, za 31 jan 2015 - 10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Marsel op di 07 jul 2015 - 14:23
Letterlijk op steenworp afstand van de NL grens (bij Enschede) intens klein ding inderdaad. Haha typisch hoor. :-\

Inderdaad! Maar zojuist toch ook in Noordoostpolder wat ontladingen. Ik kan zo snel even de wolkenhoogte niet checken, maar ben wel benieuwd!   :)

martijn

In duitsland gaat het feestje beginnen.

jornonweer

Citaat van: martijn op di 07 jul 2015 - 15:53
In duitsland gaat het feestje beginnen.
inderdaad, voor hier in België is het een zeer beroerde zomer qua onweer, nog geen noemenswaardig onweer geweest op die enkele elevator onweersbuitjes en die ene supervet boven Luik. Elke keer een net niet situatie
Danger is real, fear is a choice.

Edwin

Level 0 was beter geweest :P niks aan de hand vandaag
Never Stop Exploring

vossejongk

Wordt het nog een beetje fatsoenlijk zomerweer deze/volgende week? Als in 25+, licht tot onbewolkt en weinig tot geen wind :) ?

martijn

Citaat van: jornonweer op di 07 jul 2015 - 18:14
inderdaad, voor hier in België is het een zeer beroerde zomer qua onweer, nog geen noemenswaardig onweer geweest op die enkele elevator onweersbuitjes en die ene supervet boven Luik. Elke keer een net niet situatie
zal wel weer flink wat schade zijn in Duitsland als je die complexen ziet :o

Weatherman

Citaat van: martijn op di 07 jul 2015 - 21:37
zal wel weer flink wat schade zijn in Duitsland als je die complexen ziet :o
Daar lukt het altijd  :-\
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Summer

Ook wederom in zuid-limburg geen spektakel  :-\
Wel flinke afkoeling en wat regen, maar that's it...
Op naar de volgende hittegolf dan maar.... ???

dondertje127

Citaat van: Summer op wo 08 jul 2015 - 00:09
Ook wederom in zuid-limburg geen spektakel  :-\
Wel flinke afkoeling en wat regen, maar that's it...
Op naar de volgende hittegolf dan maar.... ???

Vind het echt mooi kudd voor je :(

lander20

wat een kleppers momenteel nog boven polen in de ochtend  :o

GeneralDuke

Het is geen onweer maar ik post het toch maar hier:

Ik zie nu allerlei buitjes actief worden over het midden van het land. Er is niet echt CAPE dacht ik, waarmee voeden die buien zich dan?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Weerfreak 1337

Citaat van: GeneralDuke op wo 08 jul 2015 - 21:29
Het is geen onweer maar ik post het toch maar hier:

Ik zie nu allerlei buitjes actief worden over het midden van het land. Er is niet echt CAPE dacht ik, waarmee voeden die buien zich dan?

Er is (volgens de KNMI-Guidance) zo'n 200 J/kg aanwezig op het moment. Dit door de afkoelende bovenluchten (-20 op 5km). In combinatie met een trog, die op het moment vanuit het westen overtrekt, is er wat extra forcering aanwezig.  :) Hierdoor is de activiteit nu wat hoger.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

GeneralDuke

Citaat van: Weerfreak op wo 08 jul 2015 - 21:35
Er is (volgens de KNMI-Guidance) zo'n 200 J/kg aanwezig op het moment. Dit door de afkoelende bovenluchten (-20 op 5km). In combinatie met een trog, die op het moment vanuit het westen overtrekt, is er wat extra forcering aanwezig.  :) Hierdoor is de activiteit nu wat hoger.

Ah, dat 500hPa-trogje van vanavond had ik gemist in de Guidance, had wel die van morgenvroeg gezien.

Ironisch, dat 200J/kg wel wil activeren, en dat afgelopen week tot tweemaal toe >1000J/kg niet wilde loskomen. Rare jongens, die weergoden...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Tyshane

Weinig onweerskansen, maar misschien vanochtend nog wel een verdwaalde CB. Mooi fotoweer in ieder geval. ;) De buienhoogteradar van Buienradar doet het weer (na maanden defect) overigens, altijd handig om te checken. :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

KNMI code geel voor waterhoosjes in Zeeland
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

lander20

wat een beelden dit is echt niet normaal meer!  :o gfs kwam met leuke kaartjes in de 00.00u en 6.00u run op termijn met enorme warmteopstoot met in Frankrijk temperaturen tot 45°  :P

Govert

linkje?

Citaat van: lander20 op do 09 jul 2015 - 16:22
wat een beelden dit is echt niet normaal meer!  :o gfs kwam met leuke kaartjes in de 00.00u en 6.00u run op termijn met enorme warmteopstoot met in Frankrijk temperaturen tot 45°  :P

Joep

GFS donderdag onweerskansen na mogelijk tropische dag?




Leon Eikenaar

Kansen blijven aanhouden voor a.s. donderdagavond en vrijdagnacht. GFS laat CAPE waardes zien van donderdagavond tot en met vrijdagochtend. Wel mag er nog wat aan gesleuteld worden. ;)

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal