Onweerskansen seizoen 2015

Topic gezien door 187136 bezoekers
Gestart door Marsel, za 31 jan 2015 - 10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Ik zie dat nieuwe onweersbuien bij Grave ontstaan :)

ron12

Hier opnieuw onweer in Nijmegen lekkere knallen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op za 27 jun 2015 - 02:32
Hier opnieuw onweer in Nijmegen lekkere knallen

Ik zag en hoorde hem ook :D en hard ook in Velp helemaal en nu weer wat. Zo toch al 3 cellen vannacht :P ik had het niet durven hopen. Eentje over de Veluwezoom, en een activerende cel vlak erachteraan die dwars over m'n hoofd ging en nu een in Nijmegen weer. We gaan lekkur :P

Wat een flitsen weer. In Velp lichten de huizen en straten ook weer fel op.

ron12

Toch mooi 12 mm regen in de regenmeter opgevangen, en het regent nog steeds onweer is wel voorbij. De planten konden het water goed gebruiken. Mooi nachtje geweest met 2 1/2 uur lang geregeld onweer 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Bij Uden ontstaat weer wat zo te zien
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Channiej

Zet de vraag maar even hier neer, geen idee waar anders.

Maar kan het kloppen dat de historische buienradar (van buienradar) niet werkt?
Heeft iemand een alternatief waarbij je terug kan kijken?

Marlieke

Hier in Rijssen werd ik wakker van een korte onweersbui. Het duurde dus maar even, maar wat een mooie lange diepe dreunen!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

ron12

Citaat van: Channiej op za 27 jun 2015 - 07:43
Zet de vraag maar even hier neer, geen idee waar anders.

Maar kan het kloppen dat de historische buienradar (van buienradar) niet werkt?
Heeft iemand een alternatief waarbij je terug kan kijken?
Deze http://www.meteox.nl/hist.aspx?URL
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: Channiej op za 27 jun 2015 - 07:43
Zet de vraag maar even hier neer, geen idee waar anders.

Maar kan het kloppen dat de historische buienradar (van buienradar) niet werkt?
Heeft iemand een alternatief waarbij je terug kan kijken?

Er werkt veel meer niet niet op buienradar zoals de wolkenhoogte, de blikseminslagen detectie die je in detail kon terug vinden waar ze precies insloegen via google maps hebben ze ook niet meer (werkte op den duur ook nooit meer) :( en  buienradar archief inderdaad ook meestal niet meer, de huidige temperatuur als je met de muis over de temperatuur beweegt op jou (dichtsbijzijnde) plaats onder de 5 daagse vooruitzichten doet het niet meer. Heb wel eens in een mail naar gevraagd of dat terug kwam. Ja zeiden ze, maar ze hebben het nooit gedaan. En buienradar zelf niet eens helemaal optimaal afgelopen nacht. Vind het maar hard achteruit gegaan die buienradar.

ron12

Buien radar wordt volgens mij afgebouwd, ergens gelezen,hier nieuwe site http://www.weerslag.nl als je op optie klikt heb je ook buienradar historie zie ik nu ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TaL

GFS gaat toch voor een onweerachtige 3daagse.
Prikpunt Belgische kust. (+/- Oostende)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

dondertje127

Citaat van: ron12 op za 27 jun 2015 - 12:15
Buien radar wordt volgens mij afgebouwd, ergens gelezen,hier nieuwe site http://www.weerslag.nl als je op optie klikt heb je ook buienradar historie zie ik nu ;)

Dat wist ik niet. Is Weerslag ook van hun of maken ze een heel andere site? Het wordt wel tijd voor een vette make over/transformatie en met een server die veel meer mensen online aan kunnen ook. Dat is nog het grootste hekelpunt/struikelblok als het te druk wordt. Dan ligt de site plat. Misschien zouden ze er erg goed aan doen om alles helemaal op de schop te gooien in positief opzicht en de oude versie weg doen.

Tyshane

Het ligt iets anders. Buienradar gaat gewoon door hoor. De mensen die ooit Buienradar zijn gestart hebben het verkocht aan RTL een paar jaar terug en zijn zelf iets nieuws gestart een jaartje terug; Weerslag.nl Niets nieuws onder de zon.  ;)

dondertje127

Citaat van: Tyshane op zo 28 jun 2015 - 00:18
Het ligt iets anders. Buienradar gaat gewoon door hoor. De mensen die ooit Buienradar zijn gestart hebben het verkocht aan RTL een paar jaar terug en zijn zelf iets nieuws gestart een jaartje terug; Weerslag.nl Niets nieuws onder de zon.  ;)

Ah vandaar. RTL hè... :/
Echt balen, ik heb namelijk nog 2 plaatjes van 2008 van dat onweer van die 31e mei toen (Östgewitter). Wat een nostalgie was dat, ze hadden buienradar moeten blijven runnen. Zal ik ze nog eens even plaatsen? Het zijn de enigen die ik nog heb, de rest is verloren gegaan bij een computer crash ooit :(
Geluk dat ik deze nog had geupload in photobucket, anders was ik deze ook kwijt geweest.

Dit waren de inslagen op 31 mei 2008. Op een van de twee plaatjes heb ik een witte cirkel gezet met paint om aan te geven waar ik toen woonde. De 2e is dezelfde maar dan iets uitgezoomd. 2 straten verderop sloeg 2 maal de bliksem toen in, en de rest ook vlak in de buurt. Deze plaatjes zijn nog van de blikseminslagen archief, die je kon vinden via Google Earth in samenwerking toen met Buienradar. Middels een kalender zoekfunctie kon je elke onweer situatie en inslagen terugkijken. Heimwee :(


lander20

volgende week donderdag even in de gaten houden? ML cape tussen 1500 en 2500 dls >20m/s vooral in het westen waar gfs ook een redelijk neerslagsignaal laat zien s'avonds laat zover ik weet moet ec hier niet van weten.

ron12

Citaat van: dondertje127 op za 27 jun 2015 - 23:48
Dat wist ik niet. Is Weerslag ook van hun of maken ze een heel andere site? Het wordt wel tijd voor een vette make over/transformatie en met een server die veel meer mensen online aan kunnen ook. Dat is nog het grootste hekelpunt/struikelblok als het te druk wordt. Dan ligt de site plat. Misschien zouden ze er erg goed aan doen om alles helemaal op de schop te gooien in positief opzicht en de oude versie weg doen.
Ik kijk niet meer op buien radar, die ander geeft veel meer informatie 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: lander20 op zo 28 jun 2015 - 09:01
volgende week donderdag even in de gaten houden? ML cape tussen 1500 en 2500 dls >20m/s vooral in het westen waar gfs ook een redelijk neerslagsignaal laat zien s'avonds laat zover ik weet moet ec hier niet van weten.

Mja, zou misschien wel wat geflits op kunnen leveren. Aan de westkant van de warme droge zuil, zo net voor het KF uit, zien we in deze situaties vaak klassiek de mogelijkheid op wat elevated activiteit. Gezien de termijn en de droogte van de warme massa nog maar even niet te veel verwachten want run na run lijkt het vwb triggers, op een thermische vore/-sfc low na, niet heel schokkend te zijn. We wachten het rustig af...

TaL

Citaat van: Marsel op zo 28 jun 2015 - 10:22
Mja, zou misschien wel wat geflits op kunnen leveren. Aan de westkant van de warme droge zuil, zo net voor het KF uit, zien we in deze situaties vaak klassiek de mogelijkheid op wat elevated activiteit. Gezien de termijn en de droogte van de warme massa nog maar even niet te veel verwachten want run na run lijkt het vwb triggers, op een thermische vore/-sfc low na, niet heel schokkend te zijn. We wachten het rustig af...

Eigenlijk erg dat ik dit moet zeggen nu maar onweer is onweer, het is tenslotte 2015  ;D  :P
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

lander20

hieronder de 0-1km/0-6km shear en ml cape/stp







donderdagnacht en vrijdagochtend nog steeds ML cape van 1500-2000

Powered by EzPortal