Onweerskansen seizoen 2015

Topic gezien door 186779 bezoekers
Gestart door Marsel, za 31 jan 2015 - 10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric


Marsel

Opklarend hier te Woensdrecht. Kraakhelder met enorm veel diepte in de atmosfeer momenteel met lage fractus die voorbij zoeft terwijl op de midlevels strak afgetekende wolkenvelden zichtbaar zijn. Mooi gezicht. Dauwpunt zakt nog niet, KF is aan de grond dus nog niet gepasseerd hier, maar dat zal niet lang meer duren vermoed ik zo.

Jammer overigens dat er langs het KF precies een inactieve zone te vinden is welke precies over het grootste deel van BE en NL trekt. Modellen hinte al een beetje naar die gesplitste oplossing met veel actie in het ESE van de Benelux en wat actie over/ten westen van BE/NL. Ik was er al een beetje 'bang' voor.

Armand

Citaat van: Marsel op wo 16 sep 2015 - 18:25
Opklarend hier te Woensdrecht. Kraakhelder met enorm veel diepte in de atmosfeer momenteel met lage fractus die voorbij zoeft terwijl op de midlevels strak afgetekende wolkenvelden zichtbaar zijn. Mooi gezicht. Dauwpunt zakt nog niet, KF is aan de grond dus nog niet gepasseerd hier, maar dat zal niet lang meer duren vermoed ik zo.

Jammer overigens dat er langs het KF precies een inactieve zone te vinden is welke precies over het grootste deel van BE en NL trekt. Modellen hinte al een beetje naar die gesplitste oplossing met veel actie in het ESE van de Benelux en wat actie over/ten westen van BE/NL. Ik was er al een beetje 'bang' voor.

Hier ook zo'n lage wolk. Helaas net niet genoeg regen voor een heldere regenboog. Daarom dus maar een wazige op de foto gezet ;)

dondertje127

Mooie foto. Maar het onweer (front) gaat weer over Duitsland. helaas.

trudy

@Marsel...Bedoel je dat het allemaal wel mee gaat vallen?


Marsel

Citaat van: trudy op wo 16 sep 2015 - 18:46
@Marsel...Bedoel je dat het allemaal wel mee gaat vallen?

Ja, daar lijkt het wel op. Het 'splitsen' is wel erg pijnlijk duidelijk geworden, hoewel de westelijke activatie sowieso niet erg lekker uit de verf komt.

Eric


dondertje127

Dubbele regenboog. Heb er ook nog een aantal van afgelopen zomer die nog feller is, maar nu evendie van net


dondertje127

Zojuist nog wel mammatus gespot


Marco uit Hangar 5

KNMI verwacht nog wel wat deze avond, code geel is 2 uur verplaatst, voor NoordHolland nu van 19:00 tot middernacht, dit was eerder van 17:00 tot 22:00.. We wachten het af, maar ik denk dat het hier niet zo heftig meer gaat worden als verwacht. Temperatuur is nog wel hoog met 17 a 18 graden, we zitten dus nog in de warme lucht, het kan dus nog ontstaan als het Koufront passeert.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

dondertje127

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op wo 16 sep 2015 - 19:30
KNMI verwacht nog wel wat deze avond, code geel is 2 uur verplaatst, voor NoordHolland nu van 19:00 tot middernacht, dit was eerder van 17:00 tot 22:00.. We wachten het af, maar ik denk dat het hier niet zo heftig meer gaat worden als verwacht. Temperatuur is nog wel hoog met 17 a 18 graden, we zitten dus nog in de warme lucht, het kan dus nog ontstaan als het Koufront passeert.

Dit was het koufront al toch? Zou rond eind van de middag en begin van de avond over trekken.

martijn

Hier nog een video van de tornado eerder op deze dag in Frankrijk https://m.youtube.com/watch?v=-QIvMe_BSok&feature=youtu.be

trudy


Armand

Mooie foto's zie ik verschijnen. Helaas niet van onweer, maar dat maakt niks uit. Ik heb er nog een van een regenboog verscholen achter de regenstrepen en mooie wolkenbasis erboven. Helaas niet de beste kwaliteit met mijn Samsung Galaxy S4, achja!

jeffrey83

Een beetje regen, een beetje wind, geen onweer.

Prima temperatuur.  Dat wel. Verder niks bijzonders.

Marsel

Verbaast me niks dat er over FR en SE-BE één of meerdere tornado's zijn geweest. Mooie beelden soms, thanks for sharing Joep.

4seasons

Citaat van: Marsel op wo 16 sep 2015 - 22:05
Verbaast me niks dat er over FR en SE-BE één of meerdere tornado's zijn geweest. Mooie beelden soms, thanks for sharing Joep.
Helaas zijn er 3 doden te betreuren.  :( 



Drie doden bij storm in Frankrijk

Drie mensen zijn woensdag in Frankrijk omgekomen toen een storm met windvlagen tot 120 kilometer per uur over het midden en zuiden van het land trok. 

In Lyon overleed een man toen een boom op zijn auto viel, meldt het Franse RTL.

Iets noordelijker nabij Mâcon kwam een 65-jarige man om het leven in het dorp Laiz toen hij een dak op zijn hoofd kreeg dat door een rukwind was losgekomen. Nabij Troyes in het midden van het land overleed een 92-jarige man toen een schuur in het dorp Thieffrain onder het natuurgeweld bezweek.

Frankrijk gaf voor achttien departementen code oranje af voor extreem weer. Vooral in het gebied rond de rivier de Rhône moest de brandweer veel in actie komen om gedupeerden te helpen.


bron: Nu.nl



Marco uit Hangar 5

Citaat van: dondertje127 op wo 16 sep 2015 - 19:33
Dit was het koufront al toch? Zou rond eind van de middag en begin van de avond over trekken.

Klopt, volgens KNMI zou het front nu boven de grens van Duitsland en Denemarken moeten liggen ongeveer, alleen heb ik er hier maar weinig van gemerkt. Het is wel wat opgeklaard met voorbij schietende stratus in de stevige bries die er nu staat, maar koud is het helemaal niet, het is hier nu nog steeds 16 graden!

Doordat KNMI de code geel met twee uur had vetraagd, had ik het idee dat het KF ook 2 uur later zou komen, alleen dat blijkt nu niet het geval, het KF stelt gewoon geen reet voor in onze regio.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

GeneralDuke

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op wo 16 sep 2015 - 23:27
Klopt, volgens KNMI zou het front nu boven de grens van Duitsland en Denemarken moeten liggen ongeveer, alleen heb ik er hier maar weinig van gemerkt. Het is wel wat opgeklaard met voorbij schietende stratus in de stevige bries die er nu staat, maar koud is het helemaal niet, het is hier nu nog steeds 16 graden!

Doordat KNMI de code geel met twee uur had vetraagd, had ik het idee dat het KF ook 2 uur later zou komen, alleen dat blijkt nu niet het geval, het KF stelt gewoon geen reet voor in onze regio.

Heet dat dan een valse koude sector? :P
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Powered by EzPortal