Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274388 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

En ook de aankomende sneeuwbui lijkt weer keurig langs ons heen te gaan haha.
Het verboden voor sneeuw bordje staat er nog steeds blijkt wel weer.

marctsm

Aangezien er morgen wat wind wordt verwacht, en een temp van 1°, vraag ik me af wat de gevoelstemperatuur gaat zijn, iemand een idee ?

Joep

Denk dat westelijk nl vanacht ook nog wel eens sneeuwbuien kan verwachten als ik de radar bekijk


http://www.wetteronline.de
http://www.wetteronline.de/wetterradar

Remy

Lol er komt een hele grote haak aan drijven :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Akito

Ik ben begonnen met lantaarnpaalstaren! Zou hier toch elk moment kunnen gaan sneeuwen! Hoop op een beste bak die dan nog 2 daagjes blijft liggen  ;D ;D

Joep


pietjelol

juist is er een keertje kans op sneeuw weer precies er tussen in  ???  >:(

Weerfreak 1337

Citaat van: xzaz op wo 04 feb 2015 - 18:04
Dit is natuurlijk een kul argument.

Is een prima statement.

Als strandtenthouder of als eigenaar van een recreatiebedrijf lijkt mij enig verstand van zaken over het weer wel van grote waarde. ;)

Als je kijkt met welke "kulle" argumenten die strandtenthouders komen...

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Caps

Citaat van: Weerfreak op wo 04 feb 2015 - 17:02
Aangezien het weer blijkbaar ons leven zo erg beïnvloed in Nederland, lijkt mij het verstandig om meer kennis over het weer onder de bevolking te brengen.

In 2015 mag je toch wel verwachten dat tot op regionaal gebied ook goed voorspelt mag worden, als we een robot op Mars kunnen laten landen, kunnen we ook zekerheid over het weer krijgen, uiteraard kan een bui minder of meer hevig uitpakken, maar er zit een groot verschil tussen, onweer en buien, of totale dag met zon, dan heb je er toch flinks naast gezeten


Joep

Nieuwe buien ontstaan westelijk van huidige buien

Extremissimorum

Citaat van: Caps op wo 04 feb 2015 - 20:42
In 2015 mag je toch wel verwachten dat tot op regionaal gebied ook goed voorspelt mag worden, als we een robot op Mars kunnen laten landen, kunnen we ook zekerheid over het weer krijgen, uiteraard kan een bui minder of meer hevig uitpakken, maar er zit een groot verschil tussen, onweer en buien, of totale dag met zon, dan heb je er toch flinks naast gezeten

Kijk daar begint het al. Het weer kan niet voorspeld worden. De natuur blijft haar eigen gang gaan.

Hier alleen maar regen gehad met een enkele natte, verdwaalde vlok.

Nog steeds niet, al twee jaar niet, een sneeuwdek van meer dan 1 cm gezien hier...

Joep

Flinke sneeuwbuien nu in noorden


Buienradar.nl

Akito

Kwartiertje geleden begonnen met wat sneeuw... was half natte zooi...
Maar nu zijn het mooie droge redelijk grote vlokjes! Begint ook leuk wit te worden :D

Weatherman

Die buien gaan van boven naar beneden he ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

grizzrh

Het is hier op sommige plaatsen een heel klein beetje wit, Hopelijk komt vannacht iets van meer betekenis
Doenrade, Limburg


grizzrh

Hier kun je ze ook zien; http://www.niederschlagsradar.de/schneeradar-schnee-in-Deutschland.aspx

Hopelijk activeren ze nog een stuk voordat ze hier in het zuiden zijn :D
Doenrade, Limburg

Weatherman

Dankje Dankje, ben reuze benieuwd.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arundo

Bij Oss is het even flink raak geweest hoor ik, hier in Uden net geen sneeuw gehad maar 1KM de snelweg op is het flink wit en staan er lange files. Hoor dat vrachtwagens de weg niet op komen door de gladheid. Hopelijk komt dat gebied in het noorden deze kant op.

Weerfreak 1337

Citaat van: Extremissimorum op wo 04 feb 2015 - 20:48
Kijk daar begint het al. Het weer kan niet voorspeld worden. De natuur blijft haar eigen gang gaan.

Hier alleen maar regen gehad met een enkele natte, verdwaalde vlok.

Nog steeds niet, al twee jaar niet, een sneeuwdek van meer dan 1 cm gezien hier...

Inderdaad, mensen denken maar dat het allemaal zo makkelijk gaat. Dat is het totaal niet ;)
----
@Caps
Ten eerste: Wat probeerde ik nou uit te leggen aan het woord "buien"... juist. Lezen zou van pas komen.

Ten tweede: het weer wordt niet VOORSPELD via een glazen bol, maar VERWACHT aan de hand van COMPUTERBEREKENINGEN die weer beoordeeld worden door een meteoroloog. Vervolgens verwacht hij het weer op een bepaalde manier, waar uiteraard naast gezeten kan worden. >>>> Uiteindelijk gaat het weer nog altijd zijn eigen weg en is de weercomputer niet hetgeen wat het weer bestuurt.  ;)

Dus ja, dan kan je zeker zeggen dat iemand er flink naast heeft gezeten, maar je kunt hem/haar dat never nooit kwalijk nemen. Het is simpelweg misschien wel het meest grillige natuurverschijnsel dat er is! Bovendien zijn verwachtingen in 9 van de 10 gevallen altijd goed door de huidige technieken! Er wordt slechts enkel gekeken naar de dagen waarop het een keer mis gaat. Je wilt niet weten hoeveel vooruitgang er is geboekt in de afgelopen decennia. We hebben nu beschikking over bijvoorbeeld het EPS-Systeem, of terwijl de pluim.

Oh en over een zonnige dag en onweer.. als je nog een tijdje op dit forum blijft en een beetje meeleert in het weer, snap je waarom het op een zeer onstabiele dag toch nog niet tot noodweer(lees: zwaar onweer) kan komen. Het zogenaamde dekseltje op de hete pan.

Kleine factoren kunnen van zeer groot belang zijn voor ons kikkerlandje.  ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal