Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274016 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Laten we de nieuwe pluim maar snel vergeten  ;D

Eendagseend

Ooooh, is het helmanngetal zo simpel? Heb de link gelezen. En ik maar al die jaren van lidmaatschap denken: Hoe werkt dat nou? Nu heb ik em in 1 keer door :)

Hier trouwens de eerste dag zonder bui, zelfs weer wennen. Had een voorjaarsgevoel, zeker achter glas waar de zon al flink brandt. Veel zon gehad vandaag en wat wolken. Helaas.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

winter67

Mooie pluim.
Niet dat irritante gekwakkel maar wel lekker veel zon  :)

Extremissimorum

Citaat van: Eendagseend op di 03 feb 2015 - 21:50
Ooooh, is het helmanngetal zo simpel? Heb de link gelezen. En ik maar al die jaren van lidmaatschap denken: Hoe werkt dat nou? Nu heb ik em in 1 keer door :)

??? ??? ??? ???

Regelmatig was het Hellmanngetal hier uitgelegd...

Pluim wederom kouder geworden op KT. Donderdag is een landelijke ijsdag (dat is, op alle weerstations) mogelijk.

Lucas

Pssst.... Vannacht drie jaar geleden. -22,9 in Lelystad. Grote delen van het land -14/-18 -11 in zeeland en de wadden.

Zucht...
Aanhoudende sneeuwval

sneeuw040

Ziet er goed uit hopen op een graad of 10 met carnaval  ;) daarna mag het wel weer kouder worden met is fatsoenlijk winterweer ipv dit gekwakkel. Maar ik ben er bang voor dat we zo`n periode niet meer krijgen

owios

onderhand het lente topic maar gaan openen. op na winter 2016_2017 deze meuk wat we nu hebbwn is saai

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Neerslag die door de modellen berekend wordt is een redelijke leidraad. Buien zijn vanmorgen tamelijk licht en winters van karakter waarbij diverse neerslagvormen mogelijk zijn. NESO van zowel Hirlam als Harmonie geven diverse neerslagvormen. In de middag zijn de buien tijdelijk minder winters van karakter als gevolg van de hogere temperaturen. In de avond en nacht naar donderdag neemt het winterse karakter van de neerslag dan weer toe. Donderdag overdag sterk afnemende neerslagkansen door de naar noordoost draaiende stroming en de afnemende onstabiliteitsdiepte, misschien het noordwestelijk kustgebied nog een enkel licht sneeuwbuitje.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jeffrey83

Hoeveel centimeter sneeuw kan ik morgen ochtend  verwachten?

SniperEye

@Jeffrey83

Ik citeer uit de post van Jan:

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 04 feb 2015 - 08:04
KNMI Guidance
misschien het noordwestelijk kustgebied nog een enkel licht sneeuwbuitje.

Dat zal geen dik sneeuwdek worden...

Nopie

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 04 feb 2015 - 08:04
KNMI Guidance

Neerslag die door de modellen berekend wordt is een redelijke leidraad. Buien zijn vanmorgen tamelijk licht en winters van karakter waarbij diverse neerslagvormen mogelijk zijn. NESO van zowel Hirlam als Harmonie geven diverse neerslagvormen. In de middag zijn de buien tijdelijk minder winters van karakter als gevolg van de hogere temperaturen. In de avond en nacht naar donderdag neemt het winterse karakter van de neerslag dan weer toe. Donderdag overdag sterk afnemende neerslagkansen door de naar noordoost draaiende stroming en de afnemende onstabiliteitsdiepte, misschien het noordwestelijk kustgebied nog een enkel licht sneeuwbuitje.

Hier net een korrelsneeuw/hagel buitje, het is allemaal niet veel bijzonders. Typerend voor deze winter.

jeffrey83

Citaat van: SniperEye op wo 04 feb 2015 - 09:08
@Jeffrey83



Ik citeer uit de post van Jan:

Dat zal geen dik sneeuwdek worden...

Oh,  ik hoorde gisteren daar hele andere verhalen over...

Lucifer

Citaat van: jeffrey83 op wo 04 feb 2015 - 08:58
Hoeveel centimeter sneeuw kan ik morgen ochtend  verwachten?

2,87 cm vooraan het huis, en 2,93 cm achteraan

Zynex

Ik hou wel van een eurohoog :) lekker veel zon en weinig wind. Heeeeeerlijk.

jeffrey83

Citaat van: Lucifer op wo 04 feb 2015 - 10:27
2,87 cm vooraan het huis, en 2,93 cm achteraan

Mooi! Dat is meer dan ik hier heel de winter gehad heb!

Brisk

Citaat van: jeffrey83 op wo 04 feb 2015 - 10:43
Mooi! Dat is meer dan ik hier heel de winter gehad heb!

Hou er wel rekening mee dat dit een zeer tijdelijk dek is. Het kan zijn dat je het net mist!
Let is snow, let it snow, let it snow!

jeffrey83

Citaat van: Brisk op wo 04 feb 2015 - 11:10
Hou er wel rekening mee dat dit een zeer tijdelijk dek is. Het kan zijn dat je het net mist!

Ik slaap naakt buiten...  Dus ik denk dat ik het wel merk..   ;)

Joep

In Drachten ligt nu al tot 5 cm sneeuw

weerplaza

Weatherman

Citaat van: Joep op wo 04 feb 2015 - 11:33
In Drachten ligt nu al tot 5 cm sneeuw

weerplaza
waar komt dat vandaan  :o wist niet dat er sneeuw voorspeld was.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal