Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274138 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

WeermetPutman

Het hogedrukgebied had gewoon 500 kilometer noordelijker moeten liggen.  :P dan hadden we een noordoostelijke aanvoering

Zynex

Het lukt maar niet hier he... Wat een vreselijk useless klimaat hier.

Zynex

Citaat van: WeermetPutman op di 03 feb 2015 - 12:47
Het hogedrukgebied had gewoon 500 kilometer noordelijker moeten liggen.  :P dan hadden we een noordoostelijke aanvoering

Heel nederland had 500km noordelijker moeten liggen, altijd goede winters dan :)

Marsel

Citaat van: Zynex op di 03 feb 2015 - 12:54
Heel nederland had 500km noordelijker moeten liggen, altijd goede winters dan :)

500-1000km oostelijker is wat mij betreft aantrekkelijker. Landklimaat met korte tussenseizoenen (lente en herfst) en zeer uitgesproken hoofdseizoenen. Dat betekent dus koude winters met sneeuw en vorst en warme/hete zomers met regelmatig een ferme onweerssituatie.

Extremissimorum

Citaat van: Hector Pascal op di 03 feb 2015 - 12:14
Grappig is dat MT en LT overbodig zijn als deze niet gunstig zijn...

Grappig dat je nu pas merkt dat ik deze altijd overbodig vind.

WeermetPutman

Citaat van: Zynex op di 03 feb 2015 - 12:54
Heel nederland had 500km noordelijker moeten liggen, altijd goede winters dan :)

Hahahaha, Dat was beter geweest inderdaad!

Nopie

Citaat van: Zynex op di 03 feb 2015 - 12:54
Heel nederland had 500km noordelijker moeten liggen, altijd goede winters dan :)

Of meer heuvels,bergen verdeeld over het land, dan hadden we op wintersport kunnen gaan in eigen land   :)
Als Nederland stuk hoger had gelegen had het ook al verschil uitgemaakt.

Bacci

Achja dit alles is nog altijd beter dan vies herfsachtig weer  ;D Wees blij dat als het zachter wordt het nog redelijk droog blijft, altijd het beste eruit zoeken he  ;)

Citaat van: Nopie op di 03 feb 2015 - 13:05
Of meer heuvels,bergen verdeeld over het land, dan hadden we op wintersport kunnen gaan in eigen land   :)
Als Nederland stuk hoger had gelegen had het ook al verschil uitgemaakt.


Oh man, stel je eens voor dat de Veluwe een stuk hoger zou liggen, beetje Ardennen idee.

Edwin

Hoop dat dat Eurohoog niet al te lang blijft, dat is meestal vrij saai en stil weer in dit jaargetijde
Never Stop Exploring

Zynex

Citaat van: Nopie op di 03 feb 2015 - 13:05
Of meer heuvels,bergen verdeeld over het land, dan hadden we op wintersport kunnen gaan in eigen land   :)
Als Nederland stuk hoger had gelegen had het ook al verschil uitgemaakt.

Bergen in het westen van Nederland zou ideaal zijn denk ik :P
Als je Bergen in het oosten heb, krijgen we nog meer regen hier!

zorba

Citaat van: Marsel op di 03 feb 2015 - 12:57
500-1000km oostelijker is wat mij betreft aantrekkelijker. Landklimaat met korte tussenseizoenen (lente en herfst) en zeer uitgesproken hoofdseizoenen. Dat betekent dus koude winters met sneeuw en vorst en warme/hete zomers met regelmatig een ferme onweerssituatie.

+1 voor dat. En dan  met de nadruk op voornamelijk het rode gedeelte ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Armand

Citaat van: Marsel op di 03 feb 2015 - 12:57
500-1000km oostelijker is wat mij betreft aantrekkelijker. Landklimaat met korte tussenseizoenen (lente en herfst) en zeer uitgesproken hoofdseizoenen. Dat betekent dus koude winters met sneeuw en vorst en warme/hete zomers met regelmatig een ferme onweerssituatie.

Hier zijn de hoofdseizoenen (zomer en winter) juist veel minder aanwezig. Je zou kunnen zeggen dat het hier bijna altijd herfstweer of lenteweer is. Dat hoor je ze ook vaak zeggen bij het weer op tv ;) Wij hebben gewoon een 'normaal' klimaat, zonder al te veel extremen (al worden het er wel meer, vooral in de zomer met onweer, wind, etc.) Je ziet nu ook dat met een paar winterse buien het hele land overhoop ligt. :P

Komende dagen wel (matige) vorst, dan kunnen de Hellmannen weer wat omhoog...

Rayonhoofd

Evolutie van het Bartlett naar een Eurohoog zit toch vrij consistent in de modellen. In dat geval komen we weertechnisch in rustig (winterloos) vaarwater terecht: overdag temperaturen in de buurt van de zeewatertemperatuur (graad of 7-8); in het binnenland een fractie lager, 's nachts kans op nachtvorst door uitstraling bij heldere hemel, vrij zonnig en relatief weinig wind. Veel mensen zullen dit wel lekker vinden (vooral in het zuiden van het land  ;) ) Ik vind het vlees-noch-vis weer.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Armand

Citaat van: Rayonhoofd op di 03 feb 2015 - 13:27
Evolutie van het Bartlett naar een Eurohoog zit toch vrij consistent in de modellen. In dat geval komen we weertechnisch in rustig (winterloos) vaarwater terecht: overdag temperaturen in de buurt van de zeewatertemperatuur (graad of 7-8); in het binnenland een fractie lager, 's nachts kans op nachtvorst door uitstraling bij heldere hemel, vrij zonnig en relatief weinig wind. Veel mensen zullen dit wel lekker vinden (vooral in het zuiden van het land  ;) ) Ik vind het vlees-noch-vis weer.

Perfectie omstandigheden voor mist en luchtvervuiling. Ik vind er niks aan. Dan liever een schone noordwestenstroming bij het Bartlett hoog!

ron12

Citaat van: ron12 op vr 30 jan 2015 - 17:58
Sneeuw bij de Hoek http://vid.nl/Camera/stream/cam_19
Vergeet die sneeuw, vliegtuig naast de baan Schiphol zie link hierboven ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

karst

Citaat van: Armand op di 03 feb 2015 - 13:32
Perfectie omstandigheden voor mist en luchtvervuiling. Ik vind er niks aan. Dan liever een schone noordwestenstroming bij het Bartlett hoog!
zie vrachtwagebrand zojuist in Dordrecht,zo goed als windstil
foto @zhzactueel

Edwin

Never Stop Exploring

Caps

Lag Nederland nou maar gewoon 2000km naar het zuiden, hadden we ook geen stress gehad om of er sneeuw valt of niet, maar gewoon lekker 15 graden in de wintert  ;D

Armand

Citaat van: Caps op di 03 feb 2015 - 14:08
Lag Nederland nou maar gewoon 2000km naar het zuiden, hadden we ook geen stress gehad om of er sneeuw valt of niet, maar gewoon lekker 15 graden in de wintert  ;D

Het beste was, als Nederland zo groot was als Rusland, maar dan niet in de breedte, maar in de lengte. Dan had je alles :D

In de VS gaat het ook weer lekker, weer een flink pak sneeuw erbij!

Rayonhoofd

Citaat van: Caps op di 03 feb 2015 - 14:08
Lag Nederland nou maar gewoon 2000km naar het zuiden, hadden we ook geen stress gehad om of er sneeuw valt of niet, maar gewoon lekker 15 graden in de wintert  ;D

2.000 km naar het zuiden lig je met je poepert op het "strand" van Algerije..............
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Powered by EzPortal