Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274101 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ron12

-56 graden Groenland, lange tijd niet zo lage temperatuur verwachting gezien al daar. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

GFS laat nog steeds weer kansen terug komen op winterse neerslag op lange termijn (einde van de run).
Jammer dat we geen echte winterperiode hebben gehad met een pak sneeuw  :'( :'(

zwoof

Citaat van: Weatherman op vr 30 jan 2015 - 11:45
Omdat ik merk dat er enorm veel frustratie naar mij gericht is ga ik het nog maar eens uitleggen wie ik ben en wat ik heb.


Mooi gesproken man ;)

Marcellang

Citaat van: winter op ma 02 feb 2015 - 18:08
GFS laat nog steeds weer kansen terug komen op winterse neerslag op lange termijn (einde van de run).
Jammer dat we geen echte winterperiode hebben gehad met een pak sneeuw  :'( :'(
Kusje erop  :D
Ik ga van het verhaal uit van Johann, eerder vandaag  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

karst

Citaat van: ron12 op ma 02 feb 2015 - 18:00
-56 graden Groenland, lange tijd niet zo lage temperatuur verwachting gezien al daar. 8)
heeft dit in de nabije toekomst nog gevolgen voor europa? :-\

martijn

Citaat van: Weatherman op vr 30 jan 2015 - 11:45
Omdat ik merk dat er enorm veel frustratie naar mij gericht is ga ik het nog maar eens uitleggen wie ik ben en wat ik heb.

Vraag dan ook dringent aan de beheerders het te laten staan


Ik ben geboren met mijn navelstreng 3x rond mijn nek, met gevolg ernstige zuurstof tekort, was bijna dood.

Dat had hersenschade tot gevolg, wat resulteert in ADHD / Autisme, verstandelijke en geestelijke beperking. Mijn mentale leeftijd ligt rond 17 jaar, en ben bijna 30.

Ik woon bijna een jaar in een begeleidwonen groep met 9 andere, op mezelf wonen was een ramp. Onduidelijkheid levert enorm veel stress op, waardoor ik enorm veel ga vragen om duidelijkheid te krijgen, zodat ik rustig wordt.

Ik kan sinds wat jaren heel goed aangeven waar ik tegen aanloop en probeer er ook alles aan te doen om dat te beperken, maar zoals iedereen merkt is dat lastig.  Heb het ook moeten accepteren.

Ik ben begin deze maand ook begonnen met een zeer intensieve emotie therapie in groepsvorm, om mijn emoties aan te voelen komen en er optijd naar te handellen, voor dat het zo erg is dat ik echt ontplof (wat heel vaak is gebeurd en nog)

Qua werk heb ik dagbesteding, ik kan niet op contract werken, dat waren grote flops voor mij, dus heb uitkering en wajong.

Ik gebruik dingen NIET als excuus, het feit ligt er en ik wil er zeker niemand mee tot last zijn. ik heb respect voor iedereen en hoop het ook terug te krijgen hoe geirriteerd iedereen ook wordt van mij.

Als er vragen zijn stel ze gerust via PM, zo houden we het hier waar we het op moeten houden. het weer, wat ik enorm fasinerend vind.
klasse jongen daar kunnen sommige nog wat van leren

martijn

hier nu natte sneeuw met mooie vlokken !

ron12

Citaat van: karst op ma 02 feb 2015 - 18:21
heeft dit in de nabije toekomst nog gevolgen voor europa? :-\
Vrees van niet.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Citaat van: albalinda op ma 02 feb 2015 - 18:16
Kusje erop  :D
Ik ga van het verhaal uit van Johann, eerder vandaag  8)

Oh helemaal erover heen gelezen --> iets meer hoop :)

GeneralDuke

Citaat van: ron12 op ma 02 feb 2015 - 18:44
Vrees van niet.

Hmm luchtdruk van 1040, da's vrij hoog of niet? Vandaar ook de kou aan het eind vd week?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TimK21

Hier in Nijmegen was 't weer allemaal niks vandaag; regen, hagel en wat natte flatsjes hier en daar. Daar zal het ook wel bij blijven.
Challenge accepted!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Klopt het dat noord Nederland/Duitsland warmer is de komende week overdag, dan meer naar het zuiden toe. Ik hoorde zo iets op de Duitser. Want daar in het zuiden is het op en top winter weer, simpel weg dat Duitsland hoger ligt. Op 5 kilometer hoogte is het -40,  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Had ook zo iets gelezen op Twitter, het zou zo maar kunnen zijn?
seizoen 2018/2019

Marsel

Citaat van: albalinda op ma 02 feb 2015 - 18:16
Kusje erop  :D
Ik ga van het verhaal uit van Johann, eerder vandaag  8)

Wishfull thinking?  ;)

martijn

Het sneeuwt hier nu aardig door  8)

Marcellang

Citaat van: Marsel op ma 02 feb 2015 - 19:28
Wishfull thinking?  ;)
Ja, dat doen mensen al jaren   ;)
Anders wordt het zo saai allemaal  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Eendagseend

Vanochtend was het een beetje wit van de sneeuw. De rest van de dag hebbenwe weinig winterse buien gehad en geregeld zon, maar ook nog een natte sneeuwbui en eind van de middag nog een flinke hagelbui die nog net een heel klein beetje wit achterliet, maar nog niet zo erg als donderdag. Toch was het een beste bui. Dus weer een sneeuw-en hageldag bijgetekend. Geen onweer ditmaal, dus geen herhaling van donderdag maar moest er wel beetje aan denken, zij het donderdag af en aankomen van buien waren in tegenstelling tot vandaag op deze plaats.

PS Weatherman, respect! Ik heb ook een vorm van autisme, dus je bent niet alleen. Ik kan er tegenwoordig beter mee omgaan, maar soms ook nog steeds niet altijd. Digitaal gezien is dat soms lastig. Goed dat je het hebt medegedeeld :)
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

SniperEye

Citaat van: albalinda op ma 02 feb 2015 - 18:16
Kusje erop  :D
Ik ga van het verhaal uit van Johann, eerder vandaag  8)

Johann betoogt slechts één van de vele opties n.a.v. dat Jan de winter in zekere mate afschreef. Ik wil niet voor Johann spreken, echter interpreteer ik zijn woorden op deze wijze.

winter67

Hoe is ec?
Gfs gaat voor kwakkelweer opvallend is dat het in Scandinavië zeer warm is maar 0 graden..

Powered by EzPortal