Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274015 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

glenn

Momenteel opweg opnieuw richting provincie antwerpen vanuit gent en in gent valt alleen regen moet wel melden dat de buien zeer actief zijn soms valt het er met bakken uit kan goed zijn voor verder landinwaarts

winter67

Gfs blijft zeer matig maar wel ietsjes beter dan 12 run

Eendagseend

Lol, als alle pessimisten moeten wegwezen, dan bestaat meteo-service niet meer ;)

Tuurlijk kan het op LT anders worden net als afgelopen week dat kouder werd dan op de LT die daarvoor stond met 10 graden. Ik hoop alleen met je mee, maar resultaten uit het (recente) verleden... Nja dat gezegde kennen we al. Nu baal ik ook van dat het er zo staat, hoop niet dat het uitkomt. Ik kies geen partij maar vond jan z'n ironie wel erg lachen haha (of was het nu cynisme? Ik haal het altijd door elkaar).

Wel net 2 buitjes achter elkaar gehad waarvan er zeker 1 niet op radar was te zien? :/
Radar gaf sneeuw aan, maar er viel regen en het eerste buitje leek wel op hagelachtig iets. De regen heeft zojuist mooie ijskunst van de auto's afgespoeld, die waren namelijk bevroren.

Edit: ik zie het al. Buienradar staat op tilt (laatste beweging van 02:05 uur). Bijna een uur oud dus. De buitjes die kwamen zijn dus wel te zien.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Straatje96

Toch wel leuk wakker worden dit. Alles is helemaal wit en er is hier zo'n 1/2 cm gevallen. Niet verwacht. ;D

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Akito

Was verdorie spekglad in Groningen! Hier en daar wat wits..... maar mag verder geen naam hebben.

Weatherman

Hier valt dan alsniog een sneeuwbuitje, en her en der toch wat witjes.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

benjamin112

Leuk hier binnen een paar minuutjes helemaal wit.

Akito

Hier rond 8u fikse kletsnatte sneeuwbui. Grappig om te zien dat de temp tijdens die bui ook juist steeg van -1 naar 0

GeneralDuke

In Nijmegen ligt een centimetertje of twee.
NOS: treinverkeer rond Utrecht helemaal plat.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

wkeijzer

Zojuist donder en bliksem gehad, met dikke vlokken  :D

karst

via twitter

MetDesk ?@metdesk 
Risk of snow showers for some tonight. Latest EC has much more than it's previous run so a lot of uncertainty.

vossejongk


Johann

Belgie (Wirtzfeld Valley Webcam, 590m)   :P

Meer "winterweer Europa en natuurlijk (wintersport) Alpen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 02 feb 2015 - 09:40
EC lijkt me duidelijk helaas

Duidelijk is allen de grote spreiding binnen de bandbreedte van de ensembles "pluim". Op deze termijn valt er nog weinig zinnigs te zeggen over volgende week. Nieuw WLA Atlantische Oceaan met volgende blokkade en HT Europa (meridionaal) acht ik net zo goed mogelijk als een meer zonaal stromingspatroon. Eerst maar eens de komende dagen afwachten, gewoon lekker winters. Overigens blijft het in grote delen van Europa ook met het meer zonale patroon gewoon winters (koud)! Voor Nederland gewoon nog alles open en zelfs een inversie winterweer type met schaatsijs is een reeele optie!

winter67

Citaat van: Johann op ma 02 feb 2015 - 09:53
Duidelijk is allen de grote spreiding binnen de bandbreedte van de ensembles "pluim". Op deze termijn valt er nog weinig zinnigs te zeggen over volgende week. Nieuw WLA Atlantische Oceaan met volgende blokkade en HT Europa (meridionaal) acht ik net zo goed mogelijk als een meer zonaal stromingspatroon. Eerst maar eens de komende dagen afwachten, gewoon lekker winters. Overigens blijft het in grote delen van Europa ook met het meer zonale patroon gewoon winters (koud)! Voor Nederland gewoon nog alles open en zelfs een inversie winterweer type met schaatsijs is een reeele optie!
Hoe dan de laagjes heersen daardoor komt er nooit ruimte voor een scandi of Siberisch hoog?
...

Extremissimorum

Citaat van: Johann op ma 02 feb 2015 - 09:53
Duidelijk is allen de grote spreiding binnen de bandbreedte van de ensembles "pluim". Op deze termijn valt er nog weinig zinnigs te zeggen over volgende week. Nieuw WLA Atlantische Oceaan met volgende blokkade en HT Europa (meridionaal) acht ik net zo goed mogelijk als een meer zonaal stromingspatroon. Eerst maar eens de komende dagen afwachten, gewoon lekker winters. Overigens blijft het in grote delen van Europa ook met het meer zonale patroon gewoon winters (koud)! Voor Nederland gewoon nog alles open en zelfs een inversie winterweer type met schaatsijs is een reeele optie!

Zo, hehe, eindelijk een zinnige mededeling. Inderdaad eerst deze week afwachten met dalende temperaturen, daarna is het 50/50, en onzinnig om nu iets over re zeggen!

cekstuffertz

Veel droge sneeuw nu in Amstelveen

Jan van Ooijen

Gisteren was GFS super en nu staat er niets meer op en wordt het niet getoond. EC lijkt mooi (maar schijn bedriegt) en dan wordt er geen aandacht gegeven aan GFS. Als we de pluim zien dan kunnen we aan de hand van gemiddelde onze conclusies trekken. Alle "kan, mits en maar" hebben we niets aan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal