Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274353 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

david_meyer25

Hier in Krommenie net 2 minuten geleden onweer gezien en gehoord.

Joep


Extremissimorum

Citaat van: winter67 op zo 01 feb 2015 - 21:55
Was te verwachten...

Wat precies? Tijd voor een geschiedenisles. We gaan terug naar... 23 januari 2015!



Zie de eerstkomende donderdag. Dat is afgelopen donderdag. 10 graden!

Zes dagen later:


Flink kouder, nietwaar?

Klaar met dit pessimisme, of anders wegwezen. Als het er volgende week nog in staat, mag je wel weeklagen. Maar nu nog niet.

Henk1976

Citaat van: Extremissimorum op zo 01 feb 2015 - 22:04
Wat precies? Tijd voor een geschiedenisles. We gaan terug naar... 23 januari 2015!

* stom plaatje

Zie de eerstkomende donderdag. Dat is afgelopen donderdag. 10 graden!

Zes dagen later:
* beter plaatje

Flink kouder, nietwaar?

Klaar met dit pessimisme, of anders wegwezen. Als het er volgende week nog in staat, mag je wel weeklagen. Maar nu nog niet.

EC staat er ook redelijk alleen in.

meteogroentje


Bert

Kunnen die buitjes boven de Noordzee in het binnenland nog voor een  sneeuwdekje zorgen? Of gaat de intensiteit boven het land er snel van af?

Weatherman

Citaat van: Bert op zo 01 feb 2015 - 22:19
Kunnen die buitjes boven de Noordzee in het binnenland nog voor een  sneeuwdekje zorgen? Of gaat de intensiteit boven het land er snel van af?
omroep Brabant meld wel sneeuw voor vannacht
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter67

Citeer
Klaar met dit pessimisme, of anders wegwezen. Als het er volgende week nog in staat, mag je wel weeklagen. Maar nu nog niet.
Ik ben niet pestimist ik volg nu alleen de realiteit en daarbij valt (voorlopig) niks positiefs over te vertellen.

Johann

Citaat van: Bert op zo 01 feb 2015 - 22:19
Kunnen die buitjes boven de Noordzee in het binnenland nog voor een  sneeuwdekje zorgen? Of gaat de intensiteit boven het land er snel van af?

Juist vannacht gaat de buiigheid toenemen met toenemend winters karakter (hoogtetrog). Landinwaarts kan ook droge sneeuw gaan vallen.

Marsel

Citaat van: Johann op zo 01 feb 2015 - 22:30
Juist vannacht gaat de buiigheid toenemen met toenemend winters karakter (hoogtetrog). Landinwaarts kan ook droge sneeuw gaan vallen.

Yup. Die activatie door die kortgolvige hoogtetrog is nu al zichtbaar voor de westkust. Liggen een paar flinke exemplaren. Dat is ook de zone die het  de komende nacht 'moet gaan doen'.
NESO blijft natte sneeuw/regen geven (oftewel ook korrelhagel is de ervaring) in het overgrote deel van NL. Dat lijkt me zeer aannemelijk gezien de opbouw van dit moment.
Pas in het ESE kans op droge sneeuw. Echter, progtemps hebben vanaf C-NL onder invloed van de trog vannacht ook al weldegelijk 'wat sneeuwtrekjes' de komende 6-9h. Er geldt in principe hoe verder ESE-waarts hoe groter de kans op een bescheiden sneeuwdekje.

Oxize

Heb wel zin in vannacht aan wat wit gevlok uit de lucht!
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Eric

Citaat van: Oxize op zo 01 feb 2015 - 22:39
Heb wel zin in vannacht aan wat wit gevlok uit de lucht!
Ik ook!! Toevallig vannacht ook Super Bowl, dus dat wordt met een schuin oog kijken naar TV en naar de lantaarnpaal..... ;) ;)

Vincent

Citaat van: Marsel op zo 01 feb 2015 - 22:35
Yup. Die activatie door die kortgolvige hoogtetrog is nu al zichtbaar voor de westkust. Liggen een paar flinke exemplaren. Dat is ook de zone die het  de komende nacht 'moet gaan doen'.
NESO blijft natte sneeuw/regen geven (oftewel ook korrelhagel is de ervaring) in het overgrote deel van NL. Dat lijkt me zeer aannemelijk gezien de opbouw van dit moment.
Pas in het ESE kans op droge sneeuw. Echter, progtemps hebben vanaf C-NL onder invloed van de trog vannacht ook al weldegelijk 'wat sneeuwtrekjes' de komende 6-9h. Er geldt in principe hoe verder ESE-waarts hoe groter de kans op een bescheiden sneeuwdekje.

De sneeuwverwachting die Weerplaza voor hier heeft staan kan dus wel kloppen?  :o

MaikelNL

Je kunt niet ontkennen dat dit geen winter is. Ook is Jan wat negatief, het is en blijft kwakkelweer. Elke dag 17 graden maakt ook geen zomer. Dit weer is leuk en winters, maar geen winter.

Marsel

Citaat van: Vincent op zo 01 feb 2015 - 22:52
De sneeuwverwachting die Weerplaza voor hier heeft staan kan dus wel kloppen?  :o

Ik heb het vermoeden dat het voor jouw omgeving wel zal meevallen met die sneeuw. Zal vooral korrelhagel, natte sneeuw en/of regen zijn. Accumuluatie van enige sgnificantie lijkt met temps blijvend in de plus niet goed mogelijk.

Vincent

Citaat van: Marsel op zo 01 feb 2015 - 22:59
Ik heb het vermoeden dat het voor jouw omgeving wel zal meevallen met die sneeuw. Zal vooral korrelhagel, natte sneeuw en/of regen zijn. Accumuluatie van enige sgnificantie lijkt met temps blijvend in de plus niet goed mogelijk.

Ach deze winter al meer sneeuw gehad dan de hele vorige winter.  8)

DSDLimburg

eventjes tussen door iets anders, ik lees steeds meer dat de Etna een eruptie heeft.
#Etna in eruptie. Lava richting #Bronte. #Siciliƫ #Santagata
foto bron:  https://twitter.com/hashtag/Etna?src=hash
seizoen 2018/2019

GeneralDuke

Citaat van: DSDLimburg op zo 01 feb 2015 - 23:05
eventjes tussen door iets anders, ik lees steeds meer dat de Etna een eruptie heeft.
#Etna in eruptie. Lava richting #Bronte. #Siciliƫ #Santagata

Hier een timelapse van de laatste paar uren, ziet er inderdaad actief uit.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

DSDLimburg

een timelapse van de laatste paar uren, ziet er inderdaad actief uit.
[/quote]
Bedankt :) hij deed het even eerst niet....nu wel. :)
seizoen 2018/2019

Eifel

Citaat van: Extremissimorum op zo 01 feb 2015 - 22:04
Wat precies? Tijd voor een geschiedenisles. We gaan terug naar... 23 januari 2015!



Zie de eerstkomende donderdag. Dat is afgelopen donderdag. 10 graden!

Zes dagen later:


Flink kouder, nietwaar?

Klaar met dit pessimisme, of anders wegwezen. Als het er volgende week nog in staat, mag je wel weeklagen. Maar nu nog niet.
Of je het wilt of niet een stevige winter dan we hebben gehad of komt die komt er niet. Winters sluit ik niet uit. Maar een echte winter waar de meeste op hopen is niet meer voor nu weg gelegt simpel. Prikjes die komen nog wel maar veder dan dat niet. Let maar op ook over een week.

Powered by EzPortal