Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274028 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Maurice Vroegrijk

 :(Een Bartlett hoog. :(  Paul Bartlett was een Britse meteoroloog, die beschreef hoe hogedrukgebieden soms heel standvastig boven de Britse eilanden blijven liggen. Wij hebben dan te maken met een noordwesten-, of zelfs noordnoordwestenwind, die van oorsprong echter zachte en vochtige oceaanlucht aanvoert, die met een grote boog om dit hoog heen, naar ons land stroomt. Hoewel de windrichting misschien anders doet vermoeden, is het dan totaal niet winters. Bewolkt, miezerig en temperaturen tussen +4 en +8 graden is het meest waarschijnlijke weerbeeld. Uiteraard zien winterliefhebbers dergelijke hogen liever gaan dan komen.

bron: weer.nl
we zullen het wel zien...

Weatherman

Oh, dus dat staat op de kaarten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Rayonhoofd

Citaat van: Weatherman op zo 01 feb 2015 - 18:59
sorry, niet voor mij snapje.

Beste Weatherman,

De uitleg van Maurice voldoet ruimschoots  ;)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Weatherman

Citaat van: Rayonhoofd op zo 01 feb 2015 - 19:27
Beste Weatherman,

De uitleg van Maurice voldoet ruimschoots  ;)
Ja dat was het ook, maar die andere niet dat wou ik aangeven.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Armand

Nieuwe EC is op LT weer niet goed. Hogedruk boven UK verdrijft alle kou uit Scandinavië, west en centraal Europa. Gelukkig nog LT ;)

winter67

Citaat van: Armand op zo 01 feb 2015 - 20:10
Nieuwe EC is op LT weer niet goed. Hogedruk boven UK verdrijft alle kou uit Scandinavië, west en centraal Europa. Gelukkig nog LT ;)
Ga er maar vanuit op het ergste. Winter word het niet meer..

Extremissimorum

Citaat van: Armand op zo 01 feb 2015 - 20:10
Nieuwe EC is op LT weer niet goed. Hogedruk boven UK verdrijft alle kou uit Scandinavië, west en centraal Europa. Gelukkig nog LT ;)

Citaat van: winter67 op zo 01 feb 2015 - 20:24
Ga er maar vanuit op het ergste. Winter word het niet meer..

En daar is de negativiteit weer! Joepie!

Ik zou me eerst richten op komende week. En wat zien we dan? Hoezee! Dalende temperaturen!

De week daarna zien we eind aankomende week wel weer.

Jan van Ooijen

Dat de worsten nog niet in de aanbieding zijn... Is en blijft drama, of we blij moeten zijn met die twee daagjes halverwege de week....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 01 feb 2015 - 20:33
Dat de worsten nog niet in de aanbieding zijn... Is en blijft drama, of we blij moeten zijn met die twee daagjes halverwege de week....
Hopelijk meer dan alleen de worst Jan ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 01 feb 2015 - 20:33
Dat de worsten nog niet in de aanbieding zijn... Is en blijft drama, of we blij moeten zijn met die twee daagjes halverwege de week....

Jan alsjeblieft zeg. Begin jij nu ook al zo negatief te zijn? Jullie moeten het hebben over een termijn van meer dan vijf dagen, aangezien het in deze termijn toch flink kouder wordt (i.v.t. eerdere periodes).

Nogmaals: eerst komende week zien, dan daarna.
We weten hoe afgelopen donderdag nog zou worden volgens die donderdag ervoor.

Kom op nu!

Tam

Citaat van: Extremissimorum op zo 01 feb 2015 - 20:52
Jan alsjeblieft zeg. Begin jij nu ook al zo negatief te zijn? Jullie moeten het hebben over een termijn van meer dan vijf dagen, aangezien het in deze termijn toch flink kouder wordt (i.v.t. eerdere periodes).

Nogmaals: eerst komende week zien, dan daarna.
We weten hoe afgelopen donderdag nog zou worden volgens die donderdag ervoor.

Kom op nu!

Is gewoon de bekende winterbalans
Als de temperaturen positief lijken te zijn/worden, worden de berichten negatief.
::)

Bacci

Hehe inderdaad, er liggen nota bene as we speak buien op de noordzee klaar die onze kant op komen, okay misschien alleen het oostelijke deel de meeste kans op droge sneeuw, maar elders kunnen de buien ook interessant zijn  ;D

Ruud

Januari was weer een mooie maand voor mijn PV-installatie. 16% meer opbrengst (27.67kWh/kWp) in vergelijking met januari 2014.
Dit ondanks dat de zon maar 6,6% meer heeft geschenen tov dezelfde periode vorig jaar. Zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met een gemiddeld lagere temperatuur, deze lag 0,6C° lager.

(Waarden volgens KNMI, meetstation Leeuwarden)

Caps

Als het in het oosten sneeuwt, en in het westen niet, maakt het niet gelijk 'winter' hoor, winter is met snachts minimaal -5, en overdag rond het vriespunt

Joep


GeneralDuke

Ligt het aan mij of lijkt er nog kans op een (lokaal) ijsdagje in de tweede helft van de week?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Extremissimorum

Citaat van: GeneralDuke op zo 01 feb 2015 - 21:42
Ligt het aan mij of lijkt er nog kans op een (lokaal) ijsdagje in de tweede helft van de week?

Ligt denk ik aan jou en mij, want de pessimisten op dit forum hier willen dat niet zien, daarentegen kijken verder in het verboden gebied (ZO!)

winter67


Powered by EzPortal