Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274376 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 01 feb 2015 - 14:56
Allemaal mooi en wel, maar zien we dit heel de winter niet al ;) Hier zal ook niets van terecht gaan komen

...sja dan kunnen we dit topic net zo goed sluiten als het toch geen winter wordt... ;) :D

Remy

Citaat van: Rayonhoofd op zo 01 feb 2015 - 13:49

:o :o Geweldige nieuwe natuurwet ? Wind heeft NOOIT invloed op de temperatuur en het smelten van sneeuw / ijs vindt ALTIJD plaats bij temperaturen boven het vriespunt van water.
Gelukkig ben ik van beroep geen natuurkundige,anders zou ik nu uit moeten leggen welke sublieme bullshit je nu verkondigd.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

grizzrh

Jongens Jongens Jongens... Dat pessimisme allemaal, Je krijgt het weer zoals de natuur het ons geeft tis nu eenmaal zoals we het krijgen. Ik vind de kaarten niet echt slecht uitzien genoeg winterse kansen(vorst en een beetje sneeuw hier en daar) op kort en midden termijn en dan nog steeds zitten te mekkeren is toch echt iets typisch Nederlands Gelukkig zit ik zo niet inelkaar  ;D
Doenrade, Limburg

Remy

Citaat van: grizzrh op zo 01 feb 2015 - 16:43
Jongens Jongens Jongens... Dat pessimisme allemaal, Je krijgt het weer zoals de natuur het ons geeft tis nu eenmaal zoals we het krijgen. Ik vind de kaarten niet echt slecht uitzien genoeg winterse kansen(vorst en een beetje sneeuw hier en daar) op kort en midden termijn en dan nog steeds zitten te mekkeren is toch echt iets typisch Nederlands Gelukkig zit ik zo niet inelkaar  ;D
Nederland is best groot wat weer aan gaat.
Kan mij prima voorstellen dat in bv Hoofddorp het al een paar dagen druilerig regen weer is,ik heb er zelf gewoond.
Hier heeft mijn zus net een foto van haar hond gemaakt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Rayonhoofd

Citaat van: Remy op zo 01 feb 2015 - 16:41
Gelukkig ben ik van beroep geen natuurkundige,anders zou ik nu uit moeten leggen welke sublieme bullshit je nu verkondigd.

"Ja, door het smelten bij wind trekt de temperatuur onder nul".

Sorry jongen, ik ben toch niet degene die hier bullshit verkondigt ?
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

ron12

Citaat van: Farid_A op zo 01 feb 2015 - 13:35
Laten we hopen dat het in de kaarten blijft, en dat het werkelijkheid wordt. Ik snak wel naar een echte winter.

Even offtopic: Sinds een paar dagen geeft het KNMI weerstation in Hoek van Holland geen gegevens meer door. Ook Wijk aan Zee(?) zie ik ook niet meer. Is er een storing?
Weerstations zijn vast en zeker kapot gevroren :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Eerste buitjes komen eraan en het wordt langzaam kouder, ben benieuwd vanavond en vannacht.

Danny

Citaat van: Farid_A op zo 01 feb 2015 - 13:35
Even offtopic: Sinds een paar dagen geeft het KNMI weerstation in Hoek van Holland geen gegevens meer door. Ook Wijk aan Zee(?) zie ik ook niet meer. Is er een storing?

Het lijk er op dat Woensdrecht zich sinds vandaag ook in dit rijtje schaart. De hele dag al 0.0 graden op 10cm. en op 1.5 meter terwijl op andere plaatsen in de omgeving het tussen de 3 en 5 graden is geweest.

Marsel

Citaat van: Danny op zo 01 feb 2015 - 17:13
Het lijk er op dat Woensdrecht zich sinds vandaag ook in dit rijtje schaart. De hele dag al 0.0 graden op 10cm. en op 1.5 meter terwijl op andere plaatsen in de omgeving het tussen de 3 en 5 graden is geweest.

Klopt, we hebben het doorgegeven. Ligt bij het KNMI. Maandag gaan ze er mee aan de slag.

Rayonhoofd

GFS uitvoer laat naar mijn mening iets te vaak een Bartlett-High ontstaan. Dit baart me enigszins zorgen.......... >:(
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Remy

Citaat van: Rayonhoofd op zo 01 feb 2015 - 17:04
"Ja, door het smelten bij wind trekt de temperatuur onder nul".

Sorry jongen, ik ben toch niet degene die hier bullshit verkondigt ?
Leuk al die kleurtjes maar ik ga hier verder niet over praten. Open maar je eigen topic als je het er niet mee eens bent.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter67

Gfs niet verslechterd ten opzichte van 06z :D

vdweste

Citaat van: winter67 op zo 01 feb 2015 - 17:35
Gfs niet verslechterd ten opzichte van 06z :D

Grapjas

Edit: sorry voor harde reactie, maar hij is wel een stuk minder, zowel qua drukverdeling als qua temperatuur. Langere termijn misschien wel weer potentie.

Marcellang

Citaat van: vdweste op zo 01 feb 2015 - 17:39
Grapjas

Edit: sorry voor harde reactie, maar hij is wel een stuk minder, zowel qua drukverdeling als qua temperatuur. Langere termijn misschien wel weer potentie.
Zal wel een warme uitbijter zijn  ;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Rayonhoofd

Citaat van: Remy op zo 01 feb 2015 - 17:31
Leuk al die kleurtjes maar ik ga hier verder niet over praten. Open maar je eigen topic als je het er niet mee eens bent.

Is niet nodig, ik heb mijn punt al gemaakt.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Vigo

Ik mag melding doen van (natte sneeuw) hier in het noordwesten  :o

Svanos

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

winter67


Rayonhoofd


Beoordeel zelf maar......

Yep, Bartlett High.

@ Svanos: Dat klopt  ;)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Weatherman

Citaat van: Rayonhoofd op zo 01 feb 2015 - 18:26
Beoordeel zelf maar......

Yep, Bartlett High.

@ Svanos: Dat klopt  ;)
en dat is ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal