Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274019 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

zorba

Citaat van: Eendagseend op za 31 jan 2015 - 22:12
Polar low? Heb ik iets gemist of is het weer iets dat mensen graag wíllen zien?

Nee hoor, niks gemist.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

PatrickM

Om alle polar low fabeltjes maar weer even in de prullenbak te gooien; dit is er geen. De weermodellen hebben dit laagje al berekend en het brengt inderdaad wat neerslag met zich mee. De neerslag zal voornamelijk regen zijn, met in het zuidoosten kans op wat sneeuw. Geheel volgens de berekeningen en het KNMI geeft hetzelfde aan.

Vindead

Raar, het vriest hier, maar er valt gewoon regen. :o Het zou zomaar lokaal eens superglad kunnen worden.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Eendagseend

Citaat van: zorba op za 31 jan 2015 - 22:14
Nee hoor, niks gemist.

Dat vermoeden had ik al. Dat mensen weer zien wat ze willen zien. Anders zou je dat toch ook merken aan de temperatuur boven land? Dan zou het hier toch ook diep winters moeten zijn eer zoiets effect heeft en geen +4 elke dag?

Voor de goede orde: Nee, ik geloofde het verhaal van de polar low niet. Pas als het uit de mond komt van een van degenen die hier de originele verslagen doen, dan pas voelt het iets serieuzer :)
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Brisk

Waarom geeft het KNMI geen waarschuwing voor het westen? Op Twitter veel berichten dat het spek glad is in o.a Den Haag, Dordrecht, Zwijndrecht enz.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Rayonhoofd

Kijk, kijk. Ook na volgend weekend weer "back in Business".  8)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

winter67

Ik weet het niet meer. Wie moet ik nou geloven gfs of het warme ec? Hopelijk word er snel een einde gemaakt aan die onzekerheid en als resultaat op de ijzers staan ook al geloof er daar niet in de kaarten zijn niet goed voor een lange vorstperiode..

DSDLimburg

Citaat van: Rayonhoofd op za 31 jan 2015 - 22:30
Kijk, kijk. Ook na volgend weekend weer "back in Business".  8)
Ben benieuwd!
seizoen 2018/2019

Eendagseend

Eerlijk gezegd had ik op meerdere dagen zoals vandaag en ook nu en dan op de 29e onder andere even het maart gevoel.
Het gevoel dat er nog een echte vorstperiode in zit ben ik kwijt, geloof ik dit seizoen niet meer in. Hopelijk krijgen we wel nog wel heeeeel veel felle winterse buien in februari en maart.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op za 31 jan 2015 - 22:36
Ik weet het niet meer. Wie moet ik nou geloven gfs of het warme ec? Hopelijk word er snel een einde gemaakt aan die onzekerheid en als resultaat op de ijzers staan ook al geloof er daar niet in de kaarten zijn niet goed voor een lange vorstperiode..

Waar geloof jij wel in?!

Even serieus, kijk niet verder dan 5 dagen om een goed beeld te vormen van het weer.

Geen vorstperiode meer? Kan zomaar nog.

Wie moet je geloven? Jezelf.


Citaat van: Vindead op za 31 jan 2015 - 22:18
Raar, het vriest hier, maar er valt gewoon regen. :o Het zou zomaar lokaal eens superglad kunnen worden.

Waarschijnlijk zijn de bovenluchten ergens boven 0, waardoor de sneeuw smelt voor het de grond bereikt.
Dan voor wat betreft gladheid: de NS waarschuwen al voor gladheid door ijzel, dus dat is een goede bron.


winter67

Citaat van: Extremissimorum op za 31 jan 2015 - 22:58
Waar geloof jij wel in?!

Even serieus, kijk niet verder dan 5 dagen om een goed beeld te vormen van het weer.

Geen vorstperiode meer? Kan zomaar nog.
Ten eerste kaarten zijn (nog) niet goed voor een echte vorstperiode ook al lijkt het me onwaarschijnlijk. Ten tweede gfs en ec verschillen alle 2 heel erg hoop maar dat gfs gelijk gaat krijgen, we zullen wel zien wat het gaat worden

Ps volgens Piet 1,2 elfstedentochten binnen 10 jaar. :)

Gfs gaat ook met ec mee ***** laagjes..

Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Joep

waarschuwing knmi uitgebreid, zal tijd worden

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op za 31 jan 2015 - 10:24
Ik vind de pluim van NO best tof! In elk geval lekker kold om de poepert (lekker fris aan den aars) 's nachts :P
:P nah,graag na volgende week vrijdag een verlenging van de koude poepert graag  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Joep

Klein lagedrukgebied trekt langs de kust zuidwaarts. Boven land valt regen of (natte) sneeuw

Weerplaza

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Maandag nacht weer een kansje op sneeuwbuien volgens GFS

Henk1976

Al enige tijd (natte) sneeuw in Assen. Alleen op niederschlagsradar is er iets van terug te zien. Ik was wel even verbaasd, tact 0,0 graden.

Weatherman

de temperatuur valt vies tegen hier, had het wel anders verwacht en gehoopt. begon gisteren avond goed, met vorst. Maar vanmorgen was er niks meer van te zien. en nu is het al 3 graden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal