Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274025 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

simonelgersma


Weerfreak 1337

Mensen mensen.. dat laagje was al berekend door de modellen. Zit compleet in de verwachting.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelle

Klopt...! Alle modellen berekenen dit laagje. Maar het lijkt toch wel een tikkeltje sterker te zijn. Laten we het maar volgen.

simonelgersma

Citaat van: Weerfreak op za 31 jan 2015 - 20:46
Mensen mensen.. dat laagje was al berekend door de modellen. Zit compleet in de verwachting.  :)

Oke dank!

Brisk

Citaat van: Weerfreak op za 31 jan 2015 - 20:46
Mensen mensen.. dat laagje was al berekend door de modellen. Zit compleet in de verwachting.  :)


Let is snow, let it snow, let it snow!

martijn

Ik verwacht vanacht hier geen sneeuw maar ik mag niet klagen gisteravond dik pak gevallen hier met hele grote vlokken prachtig gezicht  8)
Ik zie op twitter berichten vokrbij komen van een aparte polarlow wat wil dit precies zeggen?

Weerfreak 1337

Op dit moment regen bij 0 graden (!). Even opletten dus, want de auto's waren al bevroren!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

benjamin112

Volgensmij ijzelt het hier. Wegdek is totaal nat maar het begint te vriezen.

Joep


Eifel

Citaat van: Jelle op za 31 jan 2015 - 19:00
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Tot in het volgende weekend gewoon (licht) winters. Daarna, voor wat het waart is, kwakkelweer maar zeker geen west circulatie dus...
west circulatie gaat terug op gang komen volgend weekend. Alleen voor hoelang

Jelle

Citaat van: Eifel op za 31 jan 2015 - 21:39
west circulatie gaat terug op gang komen volgend weekend.

We hebben het over het GFS 12Z hé  ;D Daar zit nog geen echte WC in.

Brisk

Citaat van: martijn op za 31 jan 2015 - 21:03
Ik verwacht vanacht hier geen sneeuw maar ik mag niet klagen gisteravond dik pak gevallen hier met hele grote vlokken prachtig gezicht  8)
Ik zie op twitter berichten vokrbij komen van een aparte polarlow wat wil dit precies zeggen?

Op deze site http://earth.nullschool.net kun je mooi zien dat hij niet dicht draait.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Joep

knmi wakker worden westen krijgt ook (natte) sneeuw

martijn

Citaat van: Brisk op za 31 jan 2015 - 21:43
Op deze site http://earth.nullschool.net kun je mooi zien dat hij niet dicht draait.
en wat wil dit zeggen?

Rayonhoofd

Sorry, hierbij de laatste GFS. Zowel zaterdag als zondag geen westenwind en geen westcirculatie te bekennen ! (Als is het ook niet een heel winterse setting)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Brisk

Let is snow, let it snow, let it snow!

martijn

Citaat van: Brisk op za 31 jan 2015 - 21:53
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Polar_low
bedankt is al een stuk duidelijker dus als die over Nederland komt betekent dat een pak sneeuw als ik het goed begrijp?

cekstuffertz

Zeker goed te zien die polarlow.

Brisk

Citaat van: martijn op za 31 jan 2015 - 22:02
bedankt is al een stuk duidelijker dus als die over Nederland komt betekent dat een pak sneeuw als ik het goed begrijp?

Volgens mij is er nu een kleine kern gevormd. Nu hopen dat hij gaat groeien.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Eendagseend

Polar low? Heb ik iets gemist of is het weer iets dat mensen graag wíllen zien?
Hoe dan ook, ik kan me die polar low van toen (link) goed herinneren. Is het alweer zo lang geleden? Ze ontstaan wel heel weinig helaas. Was die depressie die eergister boven Schotland en Ierland lag niet ook een polar low? Dat was toch echt een spiraal.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Powered by EzPortal