Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274023 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: glenn op vr 30 jan 2015 - 14:58
Niet zo een groot gebied? Knip het er maar eens uit en leg het op de kaart van nederland ? Er zijn naar mijn weten al veel kleinere neerslaggebiedjes geweest hoor en WRF berekend dit neerslaggebied voor noorden van Nederland maar daar lijkt het eerlijk gezegd echt niet naar toe te trekken
Komt dat gebiedje binnen als de temperatuur gaat zakken ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

glenn

Citaat van: Weatherman op vr 30 jan 2015 - 14:59
Komt dat gebiedje binnen als de temperatuur gaat zakken ?
Aangezien het zo traag gaat denk ik van wel

Weatherman

Citaat van: glenn op vr 30 jan 2015 - 15:02
Aangezien het zo traag gaat denk ik van wel
Dat noem ik een + punt voor de -  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

arjanbruggink

Verkijk je er niet op, het begint wat in te kantelen, zie radar. Reken je (nog) niet rijk.

KNMI guidance stukkie: "Nog steeds zijn er verschillen met passage van de occlusie vanavond. Hirlam en EC laten een frontale vore passeren, Harmonie laat een kern van lage druk ontstaan in de vore die daarna ook nog een sterk vertraagt."
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weatherman

Citaat van: arjanbruggink op vr 30 jan 2015 - 15:04
Verkijk je er niet op, het begint wat in te kantelen, zie radar. Reken je (nog) niet rijk.

KNMI guidance stukkie: "Nog steeds zijn er verschillen met passage van de occlusie vanavond. Hirlam en EC laten een frontale vore passeren, Harmonie laat een kern van lage druk ontstaan in de vore die daarna ook nog een sterk vertraagt."
Op welke manier kantelt het naar Zuiden of ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

simonelgersma

Citaat van: glenn op vr 30 jan 2015 - 14:58
Niet zo een groot gebied? Knip het er maar eens uit en leg het op de kaart van nederland ? Er zijn naar mijn weten al veel kleinere neerslaggebiedjes geweest hoor en WRF berekend dit neerslaggebied voor noorden van Nederland maar daar lijkt het eerlijk gezegd echt niet naar toe te trekken

Hirlam berekend deze over flevoland, iets zuidelijker dus.

Tyshane


Lucifer

Citaat van: pietjelol op vr 30 jan 2015 - 14:56
Wat mij opvalt is dat hij zich heel sloom verplaats. En dan kun je wel eens te maken krijgen met neerslagafkoeling. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar die kans is er wel.

Treksnelheid is inderdaad vrij laag te noemen. Naar mijn mening zal HIRLAM er kort bij zitten met z'n verwachting. Zij verwachten toch in een redelijk groot deel van Nederland en Centraal + Oost Belgie sneeuwval later op de avond. Zie plaatjes hieronder.

pietjelol

We zullen wel zien wat het word. Gisteravond in ieder geval al wat sneeuw gehad terwijl dat niet echt de verwachting was.

Jelle

Niet de verwachting?? Juist de verwachting!! Ik had het al een tijdje in mijn weerbericht opgenomen. En ik was daar zeker niet de enige in.

pietjelol

Citaat van: Jelle op vr 30 jan 2015 - 15:22
Niet de verwachting?? Juist de verwachting!! Ik had het al een tijdje in mijn weerbericht opgenomen. En ik was daar zeker niet de enige in.
Niet voor het westen van het land. Midden en oosten wel.

karst


Tyshane


Extremissimorum

Hier in Hoorn LAG sneeuw, nu niet meer. Maar nu komt er wat aan en is Hoorn in de vuurlinie! Wordt vervolgd!

winter67

Ik zie het alweer Dordrecht krijgt geen neerslag. >:(

Tyshane

Citaat van: winter67 op vr 30 jan 2015 - 15:47
Ik zie het alweer Dordrecht krijgt geen neerslag. >:(

Vast wel, alleen in welke vorm is de vraag...  :D

stratocumulus

KNMI heeft het nu niet meer over regen..alleen natte sneeuw en sneeuw ????

karst

Citaat van: Tyshane op vr 30 jan 2015 - 15:40
Is niet echt veel he wat ze verwachten?! ;)
compu doet niet wat ik wil , lijkt het weer wel ;D

karst


sneeuw040

Ben benieuwd wat het neerslaggebied gaat brengen, hier in Eindhoven was 4 graden voorspelt maar het is de hele dag niet boven de 2 graden geweest..

Powered by EzPortal