Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274009 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

karst

Citaat van: arjanbruggink op vr 30 jan 2015 - 14:09
Dat zou een idee kunnen zijn, en dan een timelapse maken van de autorit.
precies wat ik bedoel ;D

Weatherman

Bedankt voor alle berichten / ook prive, dat doet me goed.

Voor vandaag denk ik dat het toch wel eens goed komt, temperatuur is minder hard gestegen dan ik dacht, dus zou ook snel kunnen zakken ook.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

karst

hier in Dordrecht trekt de lucht weer dicht, ben benieuwd wat de komende uren gaat brengen.   :-\
alleen nog sneeuw op de schaduwplekken en daken , de rest is als sneeuw voor de zon verdwenen ;)

glenn

Toch wel een groot neerslaggebied ligt zowat voor de hele nederlandse kuststreken en lijkt richting het zuid\oosten te trekken kan straks wel is voor een verassing zorgen denk ik

Caps

Citaat van: karst op vr 30 jan 2015 - 14:21
hier in Dordrecht trekt de lucht weer dicht, ben benieuwd wat de komende uren gaat brengen.   :-\
alleen nog sneeuw op de schaduwplekken en daken , de rest is als sneeuw voor de zon verdwenen ;)

Zodra het zometeen gaat regenen, moet je 3x knipperen met je ogen, dan is al het overige sneeuw ook verdwenen :P

Tyshane

Citaat van: arjanbruggink op vr 30 jan 2015 - 13:48
Vannacht om 03:00 vertrokken uit Meppel vanaf m'n werk. Het sneeuwde al een tijdje maar de wegen waren, op een paar plekken na, schoon. Het is een ritje van 35km ongeveer naar Smilde.  Ongeveer 5 - 7,5km verwijderd (hemelsbreed) van Meppel veranderde het straatbeeld rap. De intensiteit van de sneeuwval nam toe en de wegen werden slechter en slechter. Met de afstand die afgelegd werd, werd de snelheid steeds langzamer. Zo rijdt je nog met 80km/h langs de vaart nog voor Havelte, zo rijdt je uiteindelijk maar met 30km/h langs de vaart vlakbij Smilde. En eenmaal in Smilde zelf werd het stapvoets..... Heb een paar platen toegevoegd om een beeld te scheppen.

Mooi man om die evolutie zo te zien, van een paar vlokken naar een pak sneeuw!  8)

Weatherman

Citaat van: Caps op vr 30 jan 2015 - 14:24
Zodra het zometeen gaat regenen, moet je 3x knipperen met je ogen, dan is al het overige sneeuw ook verdwenen :P
Regenen zie ik nu niet zo heel snel gebeuren, puur gevoel omdat de temperatuur nog lang geen 3 graden is, en er zeker 5 graden verwacht werd. en de bovenlucht temp weet ik niet hoe warm die is.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Caps

Citaat van: Weatherman op vr 30 jan 2015 - 14:26
Regenen zie ik nu niet zo heel snel gebeuren, puur gevoel omdat de temperatuur nog lang geen 3 graden is, en er zeker 5 graden verwacht werd. en de bovenlucht temp weet ik niet hoe warm die is.

Temperatuur omgeving Rotterdam is 4 graden, dus voordat de neerslag bij de grond is, is het allang regen geworden

karst

Citaat van: Caps link=topic=5493.msg97539#msg97539 date=1422624 263
Zodra het zometeen gaat regenen, moet je 3x knipperen met je ogen, dan is al het overige sneeuw ook verdwenen :P
jaloers, omdat erin Rotterdam alleen maar regen is gevallen. ( 020 die in Dordt woont) geintje ;D

arjanbruggink

Citaat van: Tyshane op vr 30 jan 2015 - 14:25
Mooi man om die evolutie zo te zien, van een paar vlokken naar een pak sneeuw!  8)
Ja mooi he. Was weer eens heerlijk om zo te ploeteren met de auto.....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Caps

Citaat van: karst op vr 30 jan 2015 - 14:31
jaloers, omdat erin Rotterdam alleen maar regen is gevallen. ( 020 die in Dordt woont) geintje ;D

Nee hoor, rotterdam is 2cm gevallen :)

karst

Citaat van: Caps op vr 30 jan 2015 - 14:36
Nee hoor, rotterdam is 2cm gevallen :)
sorry niet goed opgelet door mij :P

Tyshane

Citaat van: arjanbruggink op vr 30 jan 2015 - 14:34
Ja mooi he. Was weer eens heerlijk om zo te ploeteren met de auto.....

Ja echt top, sommigen zullen er van gruwen,  maar bij mij gaat het jeuken dan.  ;D Goed ik heb een paar flinke fietstochten achter de rug, met soortgelijke toestanden, wat een genot. Nu even bijkomen met een warme choco!  8)

Tyshane

Citaat van: Weatherman op vr 30 jan 2015 - 14:26
Regenen zie ik nu niet zo heel snel gebeuren, puur gevoel omdat de temperatuur nog lang geen 3 graden is, en er zeker 5 graden verwacht werd. en de bovenlucht temp weet ik niet hoe warm die is.

Ik weet het niet zo qua regen, ik hoop sneeuw maar ben er bang voor, we zullen zien, gewoon lekker snowcasten.  ;D

Top hey hoe je je kwetsbaar opstelde en uitleg gaf! Zie pb!  8)

Weatherman

Citaat van: Tyshane op vr 30 jan 2015 - 14:39
Ik weet het niet zo qua regen, ik hoop sneeuw maar ben er bang voor, we zullen zien, gewoon lekker snowcasten.  ;D

Top hey hoe je je kwetsbaar opstelde en uitleg gaf! Zie pb!  8)
Bedankt  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

TimK21

Citaat van: glenn op vr 30 jan 2015 - 14:23
Toch wel een groot neerslaggebied ligt zowat voor de hele nederlandse kuststreken en lijkt richting het zuid\oosten te trekken kan straks wel is voor een verassing zorgen denk ik

Exact het type bericht wat ik bedoel. Het is helemaal niet zo'n groot neerslaggebied, er is geen enkele aanwijzingen op een verrassing of een afwijking van de Hirlam of GFS-modellen, maar je rept er nu wel over waardoor mensen het gaan overnemen, hogere verwachtingen krijgen en dadelijk weer teleurgesteld zijn. Hou het bij de feiten en wees realistisch.
Challenge accepted!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

pietjelol

Citaat van: TimK21 op vr 30 jan 2015 - 14:51
Exact het type bericht wat ik bedoel. Het is helemaal niet zo'n groot neerslaggebied, er is geen enkele aanwijzingen op een verrassing of een afwijking van de Hirlam of GFS-modellen, maar je rept er nu wel over waardoor mensen het gaan overnemen, hogere verwachtingen krijgen en dadelijk weer teleurgesteld zijn. Hou het bij de feiten en wees realistisch.
Wat mij opvalt is dat hij zich heel sloom verplaats. En dan kun je wel eens te maken krijgen met neerslagafkoeling. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar die kans is er wel.

karst

Citaat van: TimK21 op vr 30 jan 2015 - 14:51
Exact het type bericht wat ik bedoel. Het is helemaal niet zo'n groot neerslaggebied, er is geen enkele aanwijzingen op een verrassing of een afwijking van de Hirlam of GFS-modellen, maar je rept er nu wel over waardoor mensen het gaan overnemen, hogere verwachtingen krijgen en dadelijk weer teleurgesteld zijn. Hou het bij de feiten en wees realistisch.
je moet niet helemaal blind staren op de verschillende modellen, kijk naar gistern, de ene plek in Nederland alleen maar regenbuien of helemaal niets en zoals hier op het eiland van Dordt de gehele dag hagel en natte sneeuwbuien. Laat je gewoon verrassen want niets is zo veranderlijk als het weer

glenn

Citaat van: TimK21 op vr 30 jan 2015 - 14:51
Exact het type bericht wat ik bedoel. Het is helemaal niet zo'n groot neerslaggebied, er is geen enkele aanwijzingen op een verrassing of een afwijking van de Hirlam of GFS-modellen, maar je rept er nu wel over waardoor mensen het gaan overnemen, hogere verwachtingen krijgen en dadelijk weer teleurgesteld zijn. Hou het bij de feiten en wees realistisch.
Niet zo een groot gebied? Knip het er maar eens uit en leg het op de kaart van nederland ? Er zijn naar mijn weten al veel kleinere neerslaggebiedjes geweest hoor en WRF berekend dit neerslaggebied voor noorden van Nederland maar daar lijkt het eerlijk gezegd echt niet naar toe te trekken

Powered by EzPortal