Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 273992 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joep


martijn

Citaat van: Joep op vr 30 jan 2015 - 13:28
volgens GFS
Is wel raar later regen terwijl het dan kouder word  ??? ???

Zynex

Gatverdamme zeg. Dit lijkt nog steeds helemaal nergens op... 5 graden overdag met straks regen is geen winter.

stratocumulus

Allereerst, weatherman, wat knap van jou om het zo hier uit te leggen...en nog zo duidelijk en eerlijk ook! Echt superknap, je bent al van ver gekomen en ik kan allen maar zeggen dat vele mensen echt niet durven of kunnen wat jij nu doet!


Qua weer is het interessant...asnlandige wind en warmere lucht hogerop.......ga ik maar even buiten staan met mijn shampoo. Gewoon regen voor het westen, of de intensiteit moet nog wat verrassend opleveren, maar het is allemaal net niet voor de kust.

Meer in het binnenland wordt het spannend. Waar, wanneer, en gaat de sneeuw wel over in regen?? Leuk snowcasten weer ????

TimK21

Euh, I hate to be 'that guy' again...

Maar laten we eens even dat sneeuwfrontje goed bekijken. En dan even heel eerlijk zijn; dat stelt toch helemaal niets voor? Dat is een uurtje of 2/3 lichte sneeuwval op een grotendeels natte, ondergrond bij een temperatuur boven 0. Kijk GFS maar, een enkel sneeuwvlokje als intensiteit, oftewel, niet veel. Ja, het zal wat gaan sneeuwen, en ja, op plekken waar nog sneeuw ligt komt er misschien een centimetertje of 2 bij, maar voor de rest zou ik niet teveel hopen, anders wordt je alleen maar weer teleurgesteld waardoor we weer zulke reacties krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat er ook vaak overdreven wordt door veel mensen hier in opzicht met de kaarten. Ik zie vaak op de kaarten minder hoeveelheid, langdurigheid en intensiteit dan anderen hier op hopen/denken te zien e.d. .  Hier bedoel ik uiteraard niet de moderators mee.
Challenge accepted!

Joep

Totale sneeuwval in noorden 20 cm conform WRF?


Weatherman

Citaat van: stratocumulus op vr 30 jan 2015 - 13:38
Allereerst, weatherman, wat knap van jou om het zo hier uit te leggen...en nog zo duidelijk en eerlijk ook! Echt superknap, je bent al van ver gekomen en ik kan allen maar zeggen dat vele mensen echt niet durven of kunnen wat jij nu doet!
Thx, dat is tof, en ja heeft me veel moeite gekost dat wel.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter67

[quote
Regen of sneeuw?
[/quote

Als je realistisch bent natuurlijk regen.

arjanbruggink

Vannacht om 03:00 vertrokken uit Meppel vanaf m'n werk. Het sneeuwde al een tijdje maar de wegen waren, op een paar plekken na, schoon. Het is een ritje van 35km ongeveer naar Smilde.  Ongeveer 5 - 7,5km verwijderd (hemelsbreed) van Meppel veranderde het straatbeeld rap. De intensiteit van de sneeuwval nam toe en de wegen werden slechter en slechter. Met de afstand die afgelegd werd, werd de snelheid steeds langzamer. Zo rijdt je nog met 80km/h langs de vaart nog voor Havelte, zo rijdt je uiteindelijk maar met 30km/h langs de vaart vlakbij Smilde. En eenmaal in Smilde zelf werd het stapvoets..... Heb een paar platen toegevoegd om een beeld te scheppen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Citaat van: Brisk op vr 30 jan 2015 - 13:26
Regen of sneeuw?
Eerst regen dan sneeuw dan weer dooi enz enz, volgende week wordt het kouder, met weinig neerslag. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MamaAs

Citaat van: Joep op vr 30 jan 2015 - 13:41
Totale sneeuwval in noorden 20 cm conform WRF?

Ah ik zie dat het bordje ' Verboden voor sneeuw' weer voor Workum is geplaatst haha.

Nu maar hopen op wat goede vorst volgende week!
Ik wil wel even schaatsen  ;D

jones

Jaloers om al die sneeuwmeldingen te lezen, hier gisteren enkele natte sneeuwbuien maar helemaal geen sneeuwdek.

karst

Citaat van: arjanbruggink op vr 30 jan 2015 - 13:48
Vannacht om 03:00 vertrokken uit Meppel vanaf m'n werk. Het sneeuwde al een tijdje maar de wegen waren, op een paar plekken na, schoon. Het is een ritje van 35km ongeveer naar Smilde.  Ongeveer 5 - 7,5km verwijderd (hemelsbreed) van Meppel veranderde het straatbeeld rap. De intensiteit van de sneeuwval nam toe en de wegen werden slechter en slechter. Met de afstand die afgelegd werd, werd de snelheid steeds langzamer. Zo rijdt je nog met 80km/h langs de vaart nog voor Havelte, zo rijdt je uiteindelijk maar met 30km/h langs de vaart vlakbij Smilde. En eenmaal in Smilde zelf werd het stapvoets..... Heb een paar platen toegevoegd om een beeld te scheppen.
een hele leuke fotoreportage van je autorit, ken de weg daar goed ,ben geboren en getogen in Hgv. Tip volgende reportage met een daschbord camera misschien :P

karst

Citaat van: MamaAs op vr 30 jan 2015 - 13:53
Ah ik zie dat het bordje ' Verboden voor sneeuw' weer voor Workum is geplaatst haha.

Nu maar hopen op wat goede vorst volgende week!
Ik wil wel even schaatsen  ;D
zoals ik al eerder aan jouw gemeld hen, geen sneeuw maar ijs voor de TOCHT.  ;D

Joep


Caps

Citaat van: TimK21 op vr 30 jan 2015 - 13:41
Euh, I hate to be 'that guy' again...

Maar laten we eens even dat sneeuwfrontje goed bekijken. En dan even heel eerlijk zijn; dat stelt toch helemaal niets voor? Dat is een uurtje of 2/3 lichte sneeuwval op een grotendeels natte, ondergrond bij een temperatuur boven 0. Kijk GFS maar, een enkel sneeuwvlokje als intensiteit, oftewel, niet veel. Ja, het zal wat gaan sneeuwen, en ja, op plekken waar nog sneeuw ligt komt er misschien een centimetertje of 2 bij, maar voor de rest zou ik niet teveel hopen, anders wordt je alleen maar weer teleurgesteld waardoor we weer zulke reacties krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat er ook vaak overdreven wordt door veel mensen hier in opzicht met de kaarten. Ik zie vaak op de kaarten minder hoeveelheid, langdurigheid en intensiteit dan anderen hier op hopen/denken te zien e.d. .  Hier bedoel ik uiteraard niet de moderators mee.

Indd, verwachtingen zijn soms veel te hoog hier, terwijl het eigenlijk niets voorsteld

Joep

Er zijn vandaag perioden met zon en er valt lokaal nog een bui, met lokaal natte sneeuw of hagel. Met een zwakke tot matige wind, meest uit zuidwestelijke richtingen, loopt het kwik op naar 3 tot 5 graden.
In de namiddag en avond raakt het vanuit het westen geheel bewolkt en gaan er meer winterse buien vallen. Landinwaarts kan hierdoor een paar centimeter sneeuw blijven liggen. Vannacht klaart het wat op en koelt het af tot rond het vriespunt.

weer.nl




stratocumulus

Citaat van: MamaAs op vr 30 jan 2015 - 13:53
Ah ik zie dat het bordje ' Verboden voor sneeuw' weer voor Workum is geplaatst haha.

Nu maar hopen op wat goede vorst volgende week!
Ik wil wel even schaatsen  ;D

Heb je niet gemerkt dat iemand dat bordje heeft gestolen, gekopieerd en weer terug gezet heeft? Staat hier ook zon bordje namelijk. ::)

Joep

Van het westen uit neemt de bewolking overal toe en later in de middag gaat er van het noordwesten uit regen en natte sneeuw vallen. Vooral in het oosten kan in de tweede helft van de avond sneeuw gaan vallen. De middagtemperatuur ligt tussen 2 en 5 graden. De matige zuidwestelijke wind wordt later aan de kust vrij krachtig. In de avond wordt de wind tijdelijk westelijk.

In de nacht naar zaterdag wordt het op de meeste plaatsen weer droog. Alleen in de kustgebieden kan een enkele bui het land binnenkomen. De temperatuur daalt op veel plaatsen tot iets onder het vriespunt en lokaal wordt het glad. De wind is zwak tot matig uit het zuidwesten.

Zaterdag overdag is het wisselend bewolkt en met name in de kustprovincies kan een enkele bui voorkomen. De kans op winterse neerslag is dan niet groot meer. De middagtemperatuur loopt op naar 4 tot 5 graden en de zwakke tot matige zuidwestenwind neemt in de loop van de dag iets af. (Bron: KNMI)


arjanbruggink

Citaat van: karst op vr 30 jan 2015 - 13:56
een hele leuke fotoreportage van je autorit, ken de weg daar goed ,ben geboren en getogen in Hgv. Tip volgende reportage met een daschbord camera misschien :P
Dat zou een idee kunnen zijn, en dan een timelapse maken van de autorit.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal