Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 273986 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Rayonhoofd

Aan iedereen op dit forum:  (be-) oordeel niet te snel. Volgens mij is er een specifieke reden waarom Weatherman een dergelijke reactie geeft.Dit heeft hij ook en een van z'n eerdere posts expliciet aangegeven. Jan lijkt mij oud en wijs genoeg om hier op een volwassen manier mee om te gaan.

Dan maar weer on topic: zie kaart (van Johanns Alpenweer); hebben we onze  grenzen dichtgegeooid voor koude lucht ???  ;) :D
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Rayonhoofd

Ook een mooie winterpluim voor Noordoost. Lage dag- en nachttemperaturen in het "redelijk betrouwbare gebied" (< 7 dagen).  Daarna, zoals eigenlijk altijd en ook statistisch te verklaren, een duidelijke tweedeling waarbij het positief is dat er ook members clusteren voor de koude optie.
Bovendien liggen de Oper en Control op termijn boven in de pluim. (STAAR JE DUS NIET BLIND OP DE OUTPUT VAN DEZE 2 MEMBERS)

Het blijft leuk !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Marsel

Citaat van: Nopie op vr 30 jan 2015 - 09:48
In Boskoop toch wel een cm 1-2, nu in Leiden en daar ligt bijna niets. Regionaal nog wel redelijk verschil.

Regen dus voor hier en groot deel van het land.

Na de toch vrij indrukwekkende thundersnow van gisteravond en nog een paar losse flodders gedurende de nacht lag er vanmorgen bij het krieken van de dag toch een mooi gesloten dekje van 2-3cm. Dit alles onder een blauwe hemel.
Winterweer kán best aardig zijn, zolang het maar in deze vorm komt, is mijn bescheiden mening.

Vwb die regen en natte sneeuw van later vandaag.
Dat gaan inderdaad de overheersende neerslagsoorten zijn. Alleen in het ENE (daar is 'ie dan toch weer Joep! ;) ) en deels C-NL bestaat de kans op droge(re) sneeuw met mogelijk weer enige cm's aan verse accumulatie. Elders dus de vloeibare of smeltende variant. Daarbij blijft gelden: hoe verder (zuid)westelijk hoe zachter en vloeibaarder. Dit alles uiteraard als gevolg redelijk beroerde aanlandige aanvoer in het overgrote deel van het land en het feit dat de occlusie tijdelijk zachtere lucht meeneemt (zie bijv T850 en theta-e/-w).

jandeventer

deventer ook een totaal van 0.5 cm gevallen...op naar vanmiddag/avond met de nieuwe kansen ..dus het oosten heeft niet altijd geluk of woon ik in het midden?...ihhhih


Joep


Mrkos

Ja ligt hier beste laagje sneeuw in Assen, vannacht ging het uiteindelijk goed los :D

Weatherman

Citaat van: Rayonhoofd op vr 30 jan 2015 - 10:23
Aan iedereen op dit forum:  (be-) oordeel niet te snel. Volgens mij is er een specifieke reden waarom Weatherman een dergelijke reactie geeft.Dit heeft hij ook en een van z'n eerdere posts expliciet aangegeven. Jan lijkt mij oud en wijs genoeg om hier op een volwassen manier mee om te gaan.

Dan maar weer on topic: zie kaart (van Johanns Alpenweer); hebben we onze  grenzen dichtgegeooid voor koude lucht ???  ;) :D
Dankjewel, jij begrijpt mij tenminste  :) ik vecht mijn hele (jonge) leven al tegen onbegrip en mezelf continu te moeten uitleggen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Maxim

Ik zou er niet van verschieten mocht da plukje dat nu over onze visbak hangt, wat zuidelijker trekt.
Dit is wat ik denk, dus schiet me niet dood haha :)

MamaAs

Hier in Lemmer, waar ik werk, ligt inderdaad een mooi pakje sneeuw.
Workum weinig tot niets, en hoe verder ik naar het oosten ging hoe meer sneeuw.

Jammer de bammer voor ons. Wie weet binnenkort nieuwe kansen  ;)

PatrickM

Ondanks dat het dooit is het toch een zeer mooi winters plaatje. Net even buiten geweest, en wat is het winterweer toch heerlijk. Eindelijk weer eens sinds 2 jaar een gesloten dekje.

WeermetPutman

Hier in Zevenaar ligt helemaal geen sneeuw, terwijl een paar kilometer verder 8cm ligt

Feandennis

In Heerenveen en omgeving een laagje van 1 a 2 cm. Wel mooie beelden in combinatie met mist.

Edwin

Dan lijkt het tenminste net alsof het winter is :P hopelijk valt hier vanavond wat zodat het iig 1 dag winter is
Never Stop Exploring

Amijeee

Weeronline spreekt van zware winterse neerslag voor vannacht in Leeuwarden, ben benieuwd...

Weatherman

Omdat ik merk dat er enorm veel frustratie naar mij gericht is ga ik het nog maar eens uitleggen wie ik ben en wat ik heb.

Vraag dan ook dringent aan de beheerders het te laten staan


Ik ben geboren met mijn navelstreng 3x rond mijn nek, met gevolg ernstige zuurstof tekort, was bijna dood.

Dat had hersenschade tot gevolg, wat resulteert in ADHD / Autisme, verstandelijke en geestelijke beperking. Mijn mentale leeftijd ligt rond 17 jaar, en ben bijna 30.

Ik woon bijna een jaar in een begeleidwonen groep met 9 andere, op mezelf wonen was een ramp. Onduidelijkheid levert enorm veel stress op, waardoor ik enorm veel ga vragen om duidelijkheid te krijgen, zodat ik rustig wordt.

Ik kan sinds wat jaren heel goed aangeven waar ik tegen aanloop en probeer er ook alles aan te doen om dat te beperken, maar zoals iedereen merkt is dat lastig.  Heb het ook moeten accepteren.

Ik ben begin deze maand ook begonnen met een zeer intensieve emotie therapie in groepsvorm, om mijn emoties aan te voelen komen en er optijd naar te handellen, voor dat het zo erg is dat ik echt ontplof (wat heel vaak is gebeurd en nog)

Qua werk heb ik dagbesteding, ik kan niet op contract werken, dat waren grote flops voor mij, dus heb uitkering en wajong.

Ik gebruik dingen NIET als excuus, het feit ligt er en ik wil er zeker niemand mee tot last zijn. ik heb respect voor iedereen en hoop het ook terug te krijgen hoe geirriteerd iedereen ook wordt van mij.

Als er vragen zijn stel ze gerust via PM, zo houden we het hier waar we het op moeten houden. het weer, wat ik enorm fasinerend vind.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Amijeee

Goed dat je het aangeeft Weatherman en dat je je bewust bent over hoe je overkomt..
Verder hoop ik dat je begrijpt dat bv Jan of iemand anders ook op anderen niet altijd reageert (= gewoon niet mogelijk ivm de vele vragen lijkt mij)

Bedankt voor je uitleg (ook al doe ik weinig op 't forum).. Hoop dat je toch kunt genieten van de discussies hier en soms ook de onzekerheden qua weer. :)


Joshoon

Hier ook mooi laagje sneeuw. Temperatuur loopt hier alweer op tot 2 graden, dus de dooi is alweer officieel ingezet.


Edwin

Ben wel een beetje jaloers op de mensen in de Franse Alpen
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal