Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 273983 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Brisk

Citaat van: Weatherman op vr 30 jan 2015 - 08:32
Hehe, hou je in he. ik weet wat ik zeg en waarom.

Maak je niet druk (ik weet in jou geval dat ik makkelijk praten heb). Ik begrijp wel dat Jan jou niet altijd antwoord geeft, je stelt nogal veel vragen hahaha. Er zijn tijden geweest dat het nog veel erger was, maar je bent al heel erg vooruit gegaan. Je stelt ook soms vragen waar geen duidelijk antwoord op te geven is. Het kan ook zijn dat Jan niet veel zin heeft om je vragen te beantwoorden, mensen liggen elkaar niet altijd he. Dat moet je niet al te persoonlijk opvatten, dat heeft Jan ook en ik ook. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar trek het je niet teveel aan.

Helaas moet ik je het antwoord ook schuldig blijven, maar ik hoop dat er iemand is die je het wel kan geven.

PS: Ik heb Jan ook een vraag gesteld en geen antwoord gekregen hoor ;-)
Let is snow, let it snow, let it snow!

Eendagseend

Lopen er (ijs)beren op zoom? :P

Vergeleken met de foto's valt de laag sneeuw hier nog mee, maar het is wit genoeg :D ook de daken zijn nog steeds wit.
Aangezien de sneeuw als natte sneeuw viel, meld ik maar een natte sneeuwdag voor vandaag erbij, net na 00.00 uur.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Weatherman

Citaat van: Brisk op vr 30 jan 2015 - 08:48
Maak je niet druk (ik weet in jou geval dat ik makkelijk praten heb). Ik begrijp wel dat Jan jou niet altijd antwoord geeft, je stelt nogal veel vragen hahaha. Er zijn tijden geweest dat het nog veel erger was, maar je bent al heel erg vooruit gegaan. Je stelt ook soms vragen waar geen duidelijk antwoord op te geven is. Het kan ook zijn dat Jan niet veel zin heeft om je vragen te beantwoorden, mensen liggen elkaar niet altijd he. Dat moet je niet al te persoonlijk opvatten, dat heeft Jan ook en ik ook. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar trek het je niet teveel aan.

Helaas moet ik je het antwoord ook schuldig blijven, maar ik hoop dat er iemand is die je het wel kan geven.

PS: Ik heb Jan ook een vraag gesteld en geen antwoord gekregen hoor ;-)
Dankje, gelukkig iemand die het wel ziet  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Rossi

Ik volg dit forum al jaren. Bemoei me er inhoudelijk niet mee omdat ik er geen verstand van heb maar het gewoon interessant vind. Ik heb dan ook inhoudelijk niets toe te voegen. Wat ik dan wel kwijt? Wi iedereen die zich tekort gedaan voelt, ruzie maakt over het weer, boos is dat een aangekondigde weerssituatie zich niet voordoet etc, etc zich verwijderen van dit forum en bij roeptoeters als Putto en consorten aansluiting zoeken? Het (winter) weer is gewoon leuk, moeilijk voorspelbaar en soms opwindend maar niets iets om goedwillende hobbyisten of professionals persoonlijk op aan te vallen of anderszins. En voor jullie gemak mijn naam, kunnen jullie daar fijn op los gaan. Paul Roskam, Deventer.

DSDLimburg

Hier is ook sneeuw gevallen 1tot3 cm ongeveer. 8)
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Hier KNMI Guidance voor de tweede keer met de afbeeldingen erbij ;)

Nabij de wegtrekkende trog in het oosten nog de laatste sneeuw. Op de westflank van de trog enkele winterse buien die vanaf zee binnenkomen. Dat wordt wel geleidelijk aan steeds minder. Later in de middag en avond de neerslag op nadering en passage van de occlusie. De neerslag kan soms wat buiig van karakter zijn. De neerslag is ook winters waarbij de sneeuwfractie verder landinwaarts steeds groter wordt. Verder naar het zuiden toe lijkt een diffluente stroming de oude occlusie te verzwakken waardoor daar de neerslagkansen kleiner zijn. Na passage van de occlusie kunnen weer enkele buien van zee de kustprovincies binnenkomen. Dit lijken toch vooral regenbuien te zijn, waarbij in de avond/nacht wat verder landinwaarts mogelijk ook natte sneeuw voorkomt. Ook zaterdag overdag af en toe een bui in de kustprovincies.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Zaandam mag niet klagen, toch een kleine 5 cm. Begon gisteravond al rond 20.15 uur met dikke vlokken. De A8 was niet begaanbaar. Een grote witte deken van blubberige tamelijk gladde substantie.

Nu toch nog redelijke kwaliteitssneeuw. Helaas zal het deze middag allemaal weg zijn. We hebben tenminste nog iets gehad.

De vraag is: was dit het dan? Of kom er nog meer?

ron12

Citaat van: Eendagseend op vr 30 jan 2015 - 08:24
Ik weet eigenlijk niet of je natte sneeuw die tijdelijk blijft liggen ook droge sneeuw mag noemen? Of natte sneeuw dat wegsmelt waarvan een deel later door dalende temperaturen alsnog opvriest ook als droge sneeuw mag zien (als de natte sneeuwval zelf al voorbij is)? Met name de laatste vraag ik mij af. Kan iemand mij dat vertellen?

Het is nog wel steeds wit hier maar dat komt omdat het namelijk is blijven liggen doordat de temperatuur daalde na de (natte) sneeuw. De wegen zijn glad door opgevroren water, daar smolt de sneeuw het snelst. Een soort slush puppy.

Mooie foto MauritsKuil!
Sneeuw weetjes http://www.knmi.nl/cms/content/23103/sneeuwweetjes ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jeffrey83

Lekker die hilram,  zit ik toch weer goed met mijn regen die ik verwacht vandaag (voor mijn woonplaats)

PatrickM

Hier ook een mooi dun laagje sneeuw, dat is lang geleden. Vanmiddag/vanavond zal alles weg zijn helaas..

Zynex

ik zie een onwijs dikke zwarte lucht richting zee maar op de buienradar zie ik niks.

Tyshane

Mooi dekje geworden hier (Epe), amper een week geleden ook al een witte wereld. Voor hier valt dus niets te klagen, integendeel. Prachtig witte wereldje afsteekt tegen de blauwe lucht, op en top winterweer. Dat was het wachten weer waard. ;-) En wie weet vanmiddag en vanavond nog een toetje... :)

Voor de ongeduldigen die willen of er bij hen specifieke woonplaats nog sneeuw gaat vallen en op welke tijd; ik denk dat de heren Marsel, Johann en Jan, niet de hele dag hier rondsurfen als digitale vraagbaak en ook vast iets anders te doen hebben op de dag. Probeer de diverse kaarten, updates en radars te volgen en je krijgt een aardige indruk van je mogelijkheden.  ;)

Zekerheid wordt toch niet gegeven, dus geniet van de spanning van de toevalligheid, have fun! 8)


Citaat van: Jack738 op vr 30 jan 2015 - 08:35
Hier een beetje sneeuw in ZO Friesland  Lippenhuizen temp -3 brr  Grr foto op de kop :(

Mooie fotos', je was er een beetje ondersteboven van?!  ;D

Marcellang

Citaat van: winter67 op vr 30 jan 2015 - 08:10
Gfs 00z lijkt wel een tweedeling te hebben op lange termijn >:(
Idd, ik ga voor de koude oplossingen  8) :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MrMullie

Citaat van: Rossi op vr 30 jan 2015 - 08:52
Ik volg dit forum al jaren. Bemoei me er inhoudelijk niet mee omdat ik er geen verstand van heb maar het gewoon interessant vind. Ik heb dan ook inhoudelijk niets toe te voegen. Wat ik dan wel kwijt? Wi iedereen die zich tekort gedaan voelt, ruzie maakt over het weer, boos is dat een aangekondigde weerssituatie zich niet voordoet etc, etc zich verwijderen van dit forum en bij roeptoeters als Putto en consorten aansluiting zoeken? Het (winter) weer is gewoon leuk, moeilijk voorspelbaar en soms opwindend maar niets iets om goedwillende hobbyisten of professionals persoonlijk op aan te vallen of anderszins. En voor jullie gemak mijn naam, kunnen jullie daar fijn op los gaan. Paul Roskam, Deventer.

Amen! Dat is iets waar ik mij ook mateloos aan irriteer (de reden waarom ik bij een ander forum was weg gegaan).

Ontopic: Oss lag alleen wat aangevroren sneeuw op de auto's. Vond het op zich niet zo erg, aangezien ik mij lichtelijk verslapen had. Hoopte stiekem ook dat het een tijdje even stopt met sneeuw/regen/vorst (niet boos worden nu, winterliefhebbers). Het voetbal ligt er al maanden uit en de komende weekenden zal dat niet veranderen.

hills89

Hier in malmedy niks te klagen gisteren tegen de avond begonnen met sneeuwen. Momenteel zo'n 6 cm sneeuw.

benjamin112

Hier in zo brabant op gras velden ligt een heeeel dun laagje maar daar houdt het ook mee op.

Nopie

In Boskoop toch wel een cm 1-2, nu in Leiden en daar ligt bijna niets. Regionaal nog wel redelijk verschil.

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 30 jan 2015 - 09:09
Hier KNMI Guidance voor de tweede keer met de afbeeldingen erbij ;)

Nabij de wegtrekkende trog in het oosten nog de laatste sneeuw. Op de westflank van de trog enkele winterse buien die vanaf zee binnenkomen. Dat wordt wel geleidelijk aan steeds minder. Later in de middag en avond de neerslag op nadering en passage van de occlusie. De neerslag kan soms wat buiig van karakter zijn. De neerslag is ook winters waarbij de sneeuwfractie verder landinwaarts steeds groter wordt. Verder naar het zuiden toe lijkt een diffluente stroming de oude occlusie te verzwakken waardoor daar de neerslagkansen kleiner zijn. Na passage van de occlusie kunnen weer enkele buien van zee de kustprovincies binnenkomen. Dit lijken toch vooral regenbuien te zijn, waarbij in de avond/nacht wat verder landinwaarts mogelijk ook natte sneeuw voorkomt. Ook zaterdag overdag af en toe een bui in de kustprovincies.

*neerslagplaatje*


Regen dus voor hier en groot deel van het land.


winter67

Pluim redelijk woensdag, donderdag, vrijdag afgekoeld verder hoef je niet te kijken..

Henk1976

We gaan hier in het NO even op standje diepvries

Dit: inmiddels is het -5!

Edwin

Laat die van hirlam maar uitkomen vanavond. Heb er wel m'n twijfels bij, maar toch...:)
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal