Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274266 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

glenn

belgie toch nog sneeuw vannacht vanuit nederland denk ik

Eveline

Dat is leuk wakker worden! Had het niet meer  verwacht, maar het is helemaal wit buiten :)

Kermisspin

Hier ook ontwaakt in een witte wereld. Temperatuur rond het vriespunt.
Leuk voor de kinderen.....hopen dat het blijft liggen.  ;D
Volvo for life!

K0fferbak

Het sneeuwde vannacht een paar uur heel hard maar nu amper een gesloten dek  :-\ vooral ijs....

Kermisspin

Ik weet niet of ik het goed zie.....maar volgens mij vanaf aankomende week een NO wind?  ;)
Volvo for life!

martijn

Gisteravond flinke sneeuw gehad nu toch een laagje sneeuw.
Zag dat vanavond vanuit het noordwesten gaat regenen en in het binnenland overgaat in sneeuw?
Weet iemand hier wat meer over?

Ries

Minuscuul laagje wit hier in Stad.

cekstuffertz


MamaAs

Hier helaas ( weer ) niets.
Vooral heel veel ijs/gladdigheid en een wit laagje op daken en zo.

Weatherman

Is vannacht toch wat bij gevallen, nu maar hopen dat het niet weg smelt.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

boxer

Wtf......hier ligt gewoon een cm of 5 :P

Jan van Ooijen

Citaat van: boxer op vr 30 jan 2015 - 07:26
Wtf......hier ligt gewoon een cm of 5 :P

Hier helemaal niets, radar terug zitten kijken en alles loste op voor Zaltbommel ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Heerlijk wakker worden hier alles wit lekker hoor :) hoop dat er niet te veel weg smelt vandaag maar ja zon en 4 graden.....

Henk1976

Bij ons in Assen 10-12 cm  ;D. Hoe meer ik richting Groningen reed vanochtend hoe minder sneeuw. Wel lekker glad onderweg!

Straatje96

Hoe zit het met vanavond en vannacht? Komt er nog sneeuw aan voor een deel van Nederland of niet?

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Nabij de wegtrekkende trog in het oosten nog de laatste sneeuw. Op de westflank van de trog enkele winterse buien die vanaf zee binnenkomen. Dat wordt wel geleidelijk aan steeds minder. Later in de middag en avond de neerslag op nadering en passage van de occlusie. De neerslag kan soms wat buiig van karakter zijn. De neerslag is ook winters waarbij de sneeuwfractie verder landinwaarts steeds groter wordt. Verder naar het zuiden toe lijkt een diffluente stroming de oude occlusie te verzwakken waardoor daar de neerslagkansen kleiner zijn. Na passage van de occlusie kunnen weer enkele buien van zee de kustprovincies binnenkomen. Dit lijken toch vooral regenbuien te zijn, waarbij in de avond/nacht wat verder landinwaarts mogelijk ook natte sneeuw voorkomt. Ook zaterdag overdag af en toe een bui in de kustprovincies.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 30 jan 2015 - 07:52
KNMI Guidance

Nabij de wegtrekkende trog in het oosten nog de laatste sneeuw. Op de westflank van de trog enkele winterse buien die vanaf zee binnenkomen. Dat wordt wel geleidelijk aan steeds minder. Later in de middag en avond de neerslag op nadering en passage van de occlusie. De neerslag kan soms wat buiig van karakter zijn. De neerslag is ook winters waarbij de sneeuwfractie verder landinwaarts steeds groter wordt. Verder naar het zuiden toe lijkt een diffluente stroming de oude occlusie te verzwakken waardoor daar de neerslagkansen kleiner zijn. Na passage van de occlusie kunnen weer enkele buien van zee de kustprovincies binnenkomen. Dit lijken toch vooral regenbuien te zijn, waarbij in de avond/nacht wat verder landinwaarts mogelijk ook natte sneeuw voorkomt. Ook zaterdag overdag af en toe een bui in de kustprovincies.
Oh verder naar het zuiden is dat dan limburg ? en hier dus wel kansen ? btw hier ligt niet overal sneeuw, veel plekken was het te nat.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Oper koud halverwege volgende week. Zal wel weer koudste lid zijn....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Caps

het oosten heeft het weer getroffen, voor alle zeikerds die gister klaagden dat ze niets hadden, hier misschien net 2cm, vanavond regen dus alles dan weer weg, over met de pret :)

Weatherman

Hier sneeuwt het weer licht af en toe, wie kan me vertellen wat het later gaat doen vandaag ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal