Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274315 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

pietjelol

Krijgen we dat weer een temperatuur die niet daalt en regen i.p.v sneeuw :S

heijplater



Koen-IJM

Citaat van: pietjelol op do 29 jan 2015 - 19:30
Krijgen we dat weer een temperatuur die niet daalt en regen i.p.v sneeuw :S

Nee. In principe zal de neerslag overgaan in Sneeuw. Ook aan de kust. En laat ik je zeggen dat het hier aan de kust momenteel hagelt en sneeuwt (zij het nog natte sneeuw).

ron12

Morgen onweer volgens Estofex ;) lijkt wel zomer op die kaart  ???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Citaat van: ron12 op do 29 jan 2015 - 19:36
Morgen onweer volgens Estofex ;) lijkt wel zomer op die kaart  ???

Haha, Limburg wordt (weer) buitengesloten. Mooi gebiedje aan de kust, ben benieuwd wat er straks van over is als het hier komt ;)

zorba

Citaat van: Weerfreak op do 29 jan 2015 - 19:24
Flinke flitsen op zee te zien!  8)

Yessss, ook weer een dag te pakken.. Als dit de opmaat is wordt het wederom een mooi jaartje :P
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marcellang

Citaat van: ron12 op do 29 jan 2015 - 19:36
Morgen onweer volgens Estofex ;) lijkt wel zomer op die kaart  ???
Heerlijk toch  8)
Langzamerhand zit ik toch ook weer op een lantaarnpaal buitje te wachten 8) :-*
Eigenlijk op een verdwaalde vlok en druppel na is het hier de hele dag droog geweest.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marktwente

Ben benieuwd wat de avond/nacht brengt. Op dit moment lichte regen hier.

X-treme

Hagel/natte sneeuw hier op het moment.

Edit: + onweersklap  ;D
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Armand

Noodweercentrale komt voor het hoogste deel van Nederland (gemeente Vaals; Z-Limburg) voor 5 tot 10 cm, plaatselijk zelfs meer.

http://alarm.noodweercentrale.nl/getwarning_nl.php?xpos=302&ypos=493&bland=limburg&lang=nl

In de Ardennen ligt op de hoogste toppen al bijna 20 cm sneeuw, en daar komt de komende uren ook nog ongeveer 10 cm of meer bij. Dat wordt een tripje naar de Ardennen in het weekend  8) Mogelijk dan daar 30 tot 40 cm sneeuw!

EDIT: Voor de liefhebbers: een mooie webcam van Wirtzfeld (Ardennen), waar je de sneeuwhoogte ook in het donker kunt zien :)

http://www.wirtzfeld.be/blog/webcam/

Snowflake

En wederom geen enkel wit vlokje gezien hier aan de IJsselmeerkust!
Wat een winterse REGEN hebben wij mogen ontvangen.

Échte kou zit er niet meer in.
Ik weet dat we heel februari nog te gaan hebben, maar de situatie is er gewoon niet na.
Ik heb de schaatsen nog eens lekker ingevet, en de slee weer naar zolder gebracht.

Tot volgend jaar!

Marsel

Voor de Zeeuwen onder ons. Vlak voor de zuidelijkste twee eilanden ligt een zeer intense lijnvormige echo voor de kust. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren daar (alsmede in de zone die er stroomafwaarts van ligt).

david_meyer25

Hier in Krommenie net een harde klap onweer gehoord meer niet.

boxer

Uhhh winter is net een maand oud, nog 2 te gaan volgens mij :D

MamaAs

Lantaarnpaal aan het staren.
Hier nu natte sneeuw.
Maar alles is zo kleddernat, verwacht niet dat droge sneeuw blijft liggen.
Temperatuur gaat hier wel goed onderuit!

jens6

droge lichte vlokkjes te roeselare bij 1.7 graden

MamaAs

Nou ja zeg! Natte sneeuw is droge sneeuw geworden  ;D

Marco_Goes

Citaat van: Marsel op do 29 jan 2015 - 19:49
Voor de Zeeuwen onder ons. Vlak voor de zuidelijkste twee eilanden ligt een zeer intense lijnvormige echo voor de kust. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren daar (alsmede in de zone die er stroomafwaarts van ligt).

Zit er net naar te kijken ja, overigens was het hier net al aan het onweren met hagel  ;D

Edit: nog steeds

Op twitter is "polar low" bijna trending geloof ik. wat moeten we hier van verwachten?

Powered by EzPortal