Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274361 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

karst

Citaat van: jens op do 29 jan 2015 - 18:13
normaal gezien zou dat over het zuiden van belgie moeten trekken
ben het eens met jou gezien de trekrichting op dit moment, maar voor zuidwest nederland en zuid nederland kan dit laagje wel eens sneeuw opbrengen

Marcellang

Citaat van: jens op do 29 jan 2015 - 18:13
normaal gezien zou dat over het zuiden van belgie moeten trekken
Lijkt mij ook, en dat de wind snel uit het N/W voor ons zal gaan komen  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

sneeuw040

Voor zuidoost een grote flop, alles trekt noordwaards over en een temperatuur van +4

J

Citaat van: sneeuw040 op do 29 jan 2015 - 18:19
Voor zuidoost een grote flop, alles trekt noordwaards over en een temperatuur van +4
Nou ja. Het zuidoosten heeft vandeweek ook al wat gehad he ;). Hier in het westen is het tot nu toe ook een grote flop met gewoon te hoge temps en eigenlijk precies waar ik woon heel weinig buien. Tot nu toe moet ik t doen met de natte sneeuwvlokken van 27 december..

Lucas

Citaat van: karst op do 29 jan 2015 - 18:17
ben het eens met jou gezien de trekrichting op dit moment, maar voor zuidwest nederland en zuid nederland kan dit laagje wel eens sneeuw opbrengen

Denk dat het een wnw koers zal aannemen zodra het Engeland verlaat... Interessant. Deze dingen staan niet altijd in de kaarten.
Aanhoudende sneeuwval

MamaAs

Hier hele, hele, hele natte regen  >:(
Ik had gehoopt dat deze bui iets aan wittigheid op zou leveren, maar helaas.. Ondanks een temperatuur van net 1 graden boven nul.
En zo te zien gaat de rest ook weer netjes onder ons door *zuch*
#eindefrustratie

Edit!
Natte sneeuw, ik herhaal, natte sneeuw gemeld.

sneeuw040

Citaat van: J op do 29 jan 2015 - 18:21
Nou ja. Het zuidoosten heeft vandeweek ook al wat gehad he ;). Hier in het westen is het tot nu toe ook een grote flop met gewoon te hoge temps en eigenlijk precies waar ik woon heel weinig buien. Tot nu toe moet ik t doen met de natte sneeuwvlokken van 27 december..

ja klopt bij ons de 27e veel sneeuw en zaterdag ook redelijk wat maarja toch wel jammer van vandaag had er meer van verwacht

winter67

Over dat laagje gesproken, volgens gfs krijgt het noorden van België zware sneeuw maar wel gevaarlijk dichtbij Nederland

J

Citaat van: sneeuw040 op do 29 jan 2015 - 18:25
ja klopt bij ons de 27e veel sneeuw en zaterdag ook redelijk wat maarja toch wel jammer van vandaag had er meer van verwacht
Mijn laatste echt goede ''grondsneeuw'' hier in regio Den Haag stamt uit (schrik niet) periode 25-30 januari 2013

Caps

Citaat van: J op do 29 jan 2015 - 18:21
Nou ja. Het zuidoosten heeft vandeweek ook al wat gehad he ;). Hier in het westen is het tot nu toe ook een grote flop met gewoon te hoge temps en eigenlijk precies waar ik woon heel weinig buien. Tot nu toe moet ik t doen met de natte sneeuwvlokken van 27 december..

Ja indd, mensen uit het zuid-oosten mogen echt niet klagen

Lothiriel

Is het nu normaal dat het gewoon droog en zelfs ZONNIG was vandaag hier? Heb het topic nu niet doorgelezen, maar vanochtend op de radio ging het over harde winterse buien, vanmorgen leek het er even naar maar vanaf de middag scheen gewoon de zon. Wel lekker koud. Ik klaag dus niet... Maar de weersvoorspelling zat er flink naast. Ik ga er van uit dat het morgen dus ook droog blijft haha :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jandeventer

na een intense natte sneeuwbui na vandaag alleen maar regen gehad,en nu ik dit typ regend het pijpestelen,,dus dag dag met een eventuele witte laag,best wel frustrerend.zeker na al de redelijke kanzen voor het midden van nederland,,en mocht er dan toch nog iets komen dan moet het hier eerst -10 worden om alles droog te laten worden eer er ook maar iets blijft liggen

knarf


pietjelol

Ik maak nu een voorzichtige schatting waar hij zou kunnen belanden mits hij dan nog leeft. Ik denk dat hij rond zeeland aan land zou kunnen komen. En de temperatuur ligt hier nu rond de 1 graad en met nog een aantal buien is de kans op sneeuw zeker aanwezig.

Borislav

Ik verwacht hem tussen Zeeland en zuid-holland.
Borislav Lekic

joboy52

Citaat van: pietjelol op do 29 jan 2015 - 18:44
Ik maak nu een voorzichtige schatting waar hij zou kunnen belanden mits hij dan nog leeft. Ik denk dat hij rond zeeland aan land zou kunnen komen.

Ja, zat hier ook aan te denken, maar zou hij na GB nog werkelijk zo actief zijn, en niet een paar losse flodders?

winter67

Waarom zou dat laagje minder actief worden?
Hij moet nog de warme Noordzee over  :D

Weerfreak 1337

Temperaturen beginnen overal flink te dalen... komt goed.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

joboy52

Citaat van: winter67 op do 29 jan 2015 - 18:49
Waarom zou dat laagje minder actief worden?
Hij moet nog de warme Noordzee over  :D

Trekt nog een groot deel over land hé  ;), maar inderdaad, als er wat meer Noordzee invloed inkomt, zou het zomaar iets moois kunnen opleveren.

Powered by EzPortal