Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274094 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: Johann op do 29 jan 2015 - 14:13
De laatste dagen en zo ook vandaag wel hoor!
Netjes Johann, eindelijk  :)
Mooie plaajes,maar bedoelde natuurlijk dit winterseizoen  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Caps


jens

Citaat van: Armand op do 29 jan 2015 - 17:28
Nou mensen, geniet ervan :)

De hele dag al is bijna geheel Vlaams Belgiƫ droog en laat dat nou net de aanvoerrichting zijn :P

Wat me ook erg opvalt is dat er boven de kust van Nederland en Frankrijk een buienlijn ontstaat, maar niet aan de kust van Belgiƫ. Hoe kan dit? Heeft dit misschien te maken met Engeland?
jawel hoor het begint nu behoorlij kte activeren aan de engelse kust :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

karst


winter67

Vanuit Engeland lijkt een sneeuwzone te komen?

karst

Hier een beeld van de aanlegsteiger van de veerboot naar Rotterdam in Dordt   http://hdtv.webcam.nl/vaart/flash/

joboy52

GFS12 (oper) lijkt op lange termijn een stuk slechter te zijn dan vorige runs  :(

Marsel

Citaat van: jens op do 29 jan 2015 - 17:34
jawel hoor het begint nu behoorlij kte activeren aan de engelse kust :)

Komt goed jens, ook bij jullie ;).

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Borislav

Sneeuwkansen voor omgeving amsterdam ?
Borislav Lekic

winter67

Citaat van: joboy52 op do 29 jan 2015 - 17:47
GFS12 (oper) lijkt op lange termijn een stuk slechter te zijn dan vorige runs  :(
Valt wel mee .
Opnieuw probeert azoren verbinding te vinden bij het Siberisch hoog. Daarvoor blijven de laagjes heersen.

Lucas

Ik hou nog steeds het lagedrukgebiedje (door de Duitsers inmiddels bestempeld als polarlow, bij Schotland in de gaten....niemand anders ? Zie sat.beeld.
Aanhoudende sneeuwval

Remy

@Johann Je kan er goed op leunen maar kan je ook met drie scheppen tegelijk werken ;)
De dag verloopt hier overigens precies zoals verwacht afgelopen nacht al de eerste zware hagel en sneeuwbuien met soms een stevige donderklap,in de ochtend ook regelmatig sneeuwbuien en de rest van de dag ook regelmatig sneeuwbuien.Oh en veel wind :)

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Borislav

Citaat van: Lucas op do 29 jan 2015 - 18:01
Ik hou nog steeds het lagedrukgebiedje (door de Duitsers inmiddels bestempeld als polarlow, bij Schotland in de gaten....niemand anders ? Zie sat.beeld.

Wat kan dat voor ons betekenen ?
Borislav Lekic

joboy52

Citaat van: winter67 op do 29 jan 2015 - 17:58
Valt wel mee .
Opnieuw probeert azoren verbinding te vinden bij het Siberisch hoog. Daarvoor blijven de laagjes heersen.

Het is wel zo dat deze run zeker wat minder is dan de laatsten, maar is veranderd gelukkig nog vaak genoeg  ;)

ron12

Verkeer in Gelderland staat muur vast, wegen zijn spiegelglad(130 kilometer file) http://webcam.prvgld.nl/n325b.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

karst

Citaat van: Lucas op do 29 jan 2015 - 18:01
Ik hou nog steeds het lagedrukgebiedje (door de Duitsers inmiddels bestempeld als polarlow, bij Schotland in de gaten....niemand anders ? Zie sat.beeld.
[/quote  ben het met je eens , iets om in de gaten tehouden ,  http://www.weerplaza.nl/satelliet/europa/britse-eilanden

joboy52

Citaat van: Lucas op do 29 jan 2015 - 18:01
Ik hou nog steeds het lagedrukgebiedje (door de Duitsers inmiddels bestempeld als polarlow, bij Schotland in de gaten....niemand anders ? Zie sat.beeld.

Is het niet zo dat deze uitsterft als het het land op komt?

winter67

Grappig dat Dordrecht constant de pineut is vanaf Zeeland activeren de buien en vanaf de noordzee lijkt er wat "moois " aan te komen.

jens

Citaat van: karst op do 29 jan 2015 - 18:08
Citaat van: Lucas op do 29 jan 2015 - 18:01
Ik hou nog steeds het lagedrukgebiedje (door de Duitsers inmiddels bestempeld als polarlow, bij Schotland in de gaten....niemand anders ? Zie sat.beeld.
[/quote  ben het met je eens , iets om in de gaten tehouden ,  http://www.weerplaza.nl/satelliet/europa/britse-eilanden
normaal gezien zou dat over het zuiden van belgie moeten trekken
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Powered by EzPortal