Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 273990 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

X-treme

Citaat van: Weerfreak op do 29 jan 2015 - 16:51
Best vreemd ja, hier worden de buien alsmaar winterser.  :) Misschien was het een lichte bui(te weinig neerslagafkoeling)?

Volgens de radar was deze bui juist zwaarder dan wat ik tot nu toe heb gehad.
Maar we wachten het nog wel af.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Extremissimorum

Europa is bontgekleurd vandaag bij noodweercentrale.

Weatherman

Citaat van: Extremissimorum op do 29 jan 2015 - 16:46
NO-Groningen 16 centimeter in 18 uur volgens gfs12?!  :o
die kaartjes geloof ik helemaal niet meer, zo vaak dat die veranderen !! nog veranderlijker dan het weer zelf.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Nopie

Citaat van: X-treme op do 29 jan 2015 - 16:49
Vandaag een aantal hagelbuitjes gehad, dat was nog een beetje winters.
Maar de buien die nu komen zijn gewoon ordinaire regenbuien.
Ik dacht dat de buien een meer winters karakter zouden krijgen, maar het is anders om.

Tijdelijk wat zachtere lucht dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik, zat trouwens ook in de verwachtingen, pas later op de avond weer echte serieuse sneeuw kansen.

karst

ik lees allerlei verhalen van mensen die teleurgesteld zijn omdat de buien alleen maar regen brengen, hier op het eiland van Dordt is het vandaag een komen en gaan van lichte en zware hagelbuien en natte sneeuw. Heb het vandaag een beetje gevolgd via buienrader, hieruit bleek dat wij en de rest van het rivierengebied precies in de buientrein vanaf de noordzee liggen.Zie foto hoe het hier vanmorgen om 08.00uur uitzag in Dordrecht en dit is zo'n beetje de gehele ochtend geweest totdat vanmiddag de zon zo nu en dan er even doorkwam.
Hoor nu net op de radio dat het KNMI code geel heeft afgekondigd voor het gehele land.

david_meyer25

De temperatuur is hier nog maar 4 graden.

karst

zojuist de eerste onweersklap hier in Dordt en nu weer 1 , tevens hagel

winter67

ZEER ZWARE onweer regio Dordrecht. :-[
Buienalarm geeft 8mm per uur :-X
Lucht is ook groenig
Bui bezig GROTE hagelkorrels gelijk wit. ;D

karst

Citaat van: winter67 op do 29 jan 2015 - 17:15
ZEER ZWARE onweer regio Dordrecht. :-[
Buienalarm geeft 8mm per uur :-X
Lucht is ook groenig
klopt gaat lekker tekeer hier, niet vaak meegemaakt winteronweer in mijn leven, ben toch van middelbare leeftijd zeggen ze

Stephanie

Wij zitten hier de hele dag (op een enkele bui na) net ónder de buientrein.
Hopelijk zakt deze dus nog een beetje vanavond ::)

winter

Rustig aan mensen boven de rivieren komen nu enorm veel grote en actieve buien aan die langzaam in sneeuwbuien zullen veranderen met het invallen van de avond. Ook duidelijk een dalende temperatuur daar boven de rivieren.  Onder de 2 graden bijna overal

jens6

hier temperatuur van 2.6 graden. zou het gaan om sneeuw te produceren? er is neerslag onderweg naar hier...
en wat zou de grondtemperatuur zijn? vanacht 1 graadje gevroren

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

winter

Meldingen van droge sneeuw in Arnhem en Enschede. Zie radar op de eerste pagina, nagenoeg overal natte sneeuw.
Ook zuid-oost Nederland misschien iets? Ardennen krijgt volgens mij echt nog 10 verse sneeuw erbij de komende uren als ik zie wat daar op af komt :)

karst

Citaat van: winter op do 29 jan 2015 - 17:23
Rustig aan mensen boven de rivieren komen nu enorm veel grote en actieve buien aan die langzaam in sneeuwbuien zullen veranderen met het invallen van de avond. Ook duidelijk een dalende temperatuur daar boven de rivieren.  Onder de 2 graden bijna overal
klopt , opdit moment zware hagel hier ;D en nog steeds hele zware klappen

xzaz

Dordrecht:

  • Onweer
  • Sneeuw
  • Hagel
  • Bliksum
De winter is nog niet eens begonnen!

winter67

Nu overgaand in lichte natte sneeuw :P

Armand

Nou mensen, geniet ervan :)

De hele dag al is bijna geheel Vlaams België droog en laat dat nou net de aanvoerrichting zijn :P

Wat me ook erg opvalt is dat er boven de kust van Nederland en Frankrijk een buienlijn ontstaat, maar niet aan de kust van België. Hoe kan dit? Heeft dit misschien te maken met Engeland?

Zynex


karst

kan helaas niet laten zien hoe het er op dit moment buiten uitziet  (geen fototoestel), maar het ziet er zo uit als op de foto die ik even terug heb geplaatst

Powered by EzPortal