Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 273999 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jens6

even een vraagje, krijgt west vlaanderen vandaag nog iets? al heel de dag blauwe lucht. wel leuk maar wil winterse buien en sneeuw!!


Tower

Het onweerde in Tolbert(Groningen). Best zware dreunen.

Henk1976

En dikke donderklappen in Groningen. Iemand doet inmiddels het licht uit!!! Heerlijk!! 8) 8) 8)

Eendagseend

Citaat van: Tower op do 29 jan 2015 - 16:23
Het onweerde in Tolbert(Groningen). Best zware dreunen.

Heerlijk hè? Hier net ook flinke dreunen. Vaak meteen na de bliksem. Zo lekker dat het echt ongelooflijk donker wordt bij de buien :D
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Extremissimorum

Niets bijzonders hier, gewoon warme regen. GEEN onweer vooralsnog, maar het begin nu wel steeds meer toe te nemen in het land.

P.S. Kan je ook hier volgen.

Weerfreak 1337

Ook een opvallend puntje: http://www.weerplaza.nl/actueel/grafieken-per-meetpunt/hoek+van+holland/13970/afgelopen-12-uur
Ik heb maar even het station hier in de buurt gepakt, zal elders ook zo zijn.

Scroll helemaal naar beneden en kijk naar die (extreem) lage druk voor Nederlandse begrippen. :) (dacht ik)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Eerste onweer in Nijmegen is een feit in 2015, met sneeuw, hagel. Al met al een mooi begin om de telling weer opnieuw te beginnen ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

david_meyer25


grizzrh

Doenrade, Limburg

matroesjka-world

Citaat van: Vincent op do 29 jan 2015 - 07:04
Dit was voorspeld he. ;) Eerst winterse neerslag / beetje (natte) sneeuw en vanavond pas serieus kansen op sneeuw.


Ik zit met smart erop te wachten  :P  Ik heb de accu van de auto al bedekt met een plastic zak, want sneeuw trekt m'n accu leeg, dus kom maar op met die sneeuw !!
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

weerinkatwijk

Morgen weer normale dienstregeling bij de NS, zal wel flink gaan sneeuwen dan  ;)

Extremissimorum

Last-minute wijziging van GFS12: ai ai ai.....
Hoorn volgens deze eerst geen neerslag, of anders in vloeibare vorm. Later wel kansjes...

PatrickM


pietjelol

Iemand die prachtige krul boven ierland/schotland al opgevallen?

Extremissimorum

NO-Groningen 16 centimeter in 18 uur volgens gfs12?!  :o

Joep

Citaat van: SniperEye op do 29 jan 2015 - 16:19
@Joep,

Wellicht bron vermelden bij de foto's die je post. Er zit één foto bij van Ramon die ook lid is van de club hier  ;)
Sorry doe ik normaal altijd zal het vermelden

X-treme

Vandaag een aantal hagelbuitjes gehad, dat was nog een beetje winters.
Maar de buien die nu komen zijn gewoon ordinaire regenbuien.
Ik dacht dat de buien een meer winters karakter zouden krijgen, maar het is anders om.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Weerfreak 1337

Citaat van: X-treme op do 29 jan 2015 - 16:49
Vandaag een aantal hagelbuitjes gehad, dat was nog een beetje winters.
Maar de buien die nu komen zijn gewoon ordinaire regenbuien.
Ik dacht dat de buien een meer winters karakter zouden krijgen, maar het is anders om.

Best vreemd ja, hier worden de buien alsmaar winterser.  :) Misschien was het een lichte bui(te weinig neerslagafkoeling)?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

pietjelol

Ondertussen komen er meer en meer buien. Ook daalt de temperatuur ook weer pittig nu 2 graden

Powered by EzPortal