Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274174 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

vlerk


Reutel

Citaat van: Marsel op do 29 jan 2015 - 09:26
Vannacht, of eigenlijk vanmorgen vroeg, een paar keer wakker gekletterd door toch wel serieuze hagelval.
Ook een paar keer onweer in de verte gehoord. Vervolgens ook even een tijdelijk hageldekje en kortdurend enorme vlokken natte sneeuw als afsluiter.

Wat een verademing om weer even die diepe Cb's te zien. Een variant van winter(s)weer waar we in NL wat mij betreft te weinig mee te maken hebben. Gelukkig zijn er de komende dagen genoeg NW-elijke glijbanen in de kaarten te zien en zullen we veelvuldig mooie luchten kunnen aanschouwen.  ;D

En je winterslaap wil ook maar niet lukken dit jaar. Zeker niet nu de verwachtingen zo spectaculair zijn. Eigenlijk hebben we er gewoon een winterfan bij.  ;D Welkom, en join the club!

Remy

Ahh er komt nu een lekker dikke sneeuwbui over wordt al helemaal donker hier :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Edwin

Citaat van: PatrickM op do 29 jan 2015 - 10:37
Want? Het gaat toch juist prima nu? Dat is precies de reden waarom er een aangepaste dienstregeling is.

Rijden met sneeuw kunnen ze niet. Er worden buien voorspeld en gelijk is er paniek en gooien ze de hele dienstregeling om. Afgelopen zaterdag bleek wel weer dat zij gewoon bij de eerste de beste sneeuwvlok al stilstaan. Weet niet waar dat aan ligt en hoe dat anders zou kunnen, maar best is het niet :P

Waar zijn de tijden gebleven dat het winter mocht worden en er ook 30 cm of meer viel :)
Never Stop Exploring

GeneralDuke

http://regenradar.lizard.net/

Mooi hoe die buien komen en gaan, het zijn er behoorlijk wat!

Citaat van: Edwin op do 29 jan 2015 - 10:47
Rijden met sneeuw kunnen ze niet. Er worden buien voorspeld en gelijk is er paniek en gooien ze de hele dienstregeling om. Afgelopen zaterdag bleek wel weer dat zij gewoon bij de eerste de beste sneeuwvlok al stilstaan. Weet niet waar dat aan ligt en hoe dat anders zou kunnen, maar best is het niet :P

Waar zijn de tijden gebleven dat het winter mocht worden en er ook 30 cm of meer viel :)

Ja het is jammer dat ze het moeten omgooien, maar als ze vervolgens die dienstregeling rijden vind ik het allang prima.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Edwin

Qua aantal en intensiteit worden het er later vandaag alleen maar meer, toch?! Valt op dit moment nog wel mee/tegen.
Never Stop Exploring

boucheron

komt flink sneeuw naar beneden nu Vlaardingen Zuid-Holland

DSDLimburg

mooi kaartje, wind nog steeds uit noordelijke richting voor volgende week dinsdag.
seizoen 2018/2019

NitroGenetics

Citaat van: DSDLimburg op do 29 jan 2015 - 10:59
mooi kaartje, wind meer uit oostelijke richting voor volgende week dinsdag.

heb je toevallig een linkje voor deze kaartjes?

Hector Pascal

Citaat van: DSDLimburg op do 29 jan 2015 - 10:59
mooi kaartje, wind meer uit oostelijke richting voor volgende week dinsdag.
Volgens mij zie je dat niet goed. Wind is noordelijk, danwel zuidelijk...
Nul bestaat niet.

Svanos

Telegraaf heeft het over natuurijs volgende week. Schaatsen maar vast uit het vet halen?!?

Edit: eyy waarom hebben we allemaal een hond als foto? :P
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

GeneralDuke

Winterplaza geeft ook kans op ijs volgende week.

Plaatje is voor noordoost, andere regio's hebben wat minder.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

SniperEye

De pluim is eigenlijk vrij consistent. Tot zeker volgend weekend overdag op of vlak onder het vriespunt. Daarna flinke spreiding, hoewel nog steeds het merendeel van de leden kiest voor temperaturen overdag boven 0 en in de nacht op of net onder het vriespunt.

Ik heb ook even naar GFS gekeken. Die schemert op nog veel langer termijn met winterse omstandigheden. Grote slag om de arm, dit is dusdanig LT dat dit met een flinke korrel (strooi)zout genomen moet worden.

DSDLimburg

Citaat van: Hector Pascal op do 29 jan 2015 - 11:07
Volgens mij zie je dat niet goed. Wind is noordelijk...
? jij kijkt alleen naar de pijltjes naar onder geloof ik , maar uit welke hoek komen die pijltjes dan?
seizoen 2018/2019

benjamin112

Hier op het moment een heerlijk zonnetje buiten 4 graden. Totaal nog geen winterweer.
Maar we wachten af de winter is immers nog niet voorbij.... ik hoop dat hij nu pas begint na vanavond

Marsel

Citaat van: Reutel op do 29 jan 2015 - 10:43
En je winterslaap wil ook maar niet lukken dit jaar. Zeker niet nu de verwachtingen zo spectaculair zijn. Eigenlijk hebben we er gewoon een winterfan bij.  ;D Welkom, en join the club!

Haha, nu niet te hard van stapel lopen hé. Het blijken hazenslaapjes te zijn deze winter :D.

Ongeacht het seizoen laat ik bij convectief en/of dynamisch weer van me horen. Dit huidige weertype is daar een mooie winterse mix van. Mochten we om wat voor reden dan ook deze winter nog een 'saaie' vorsteriode in gaan dan zal die winterslaap waarschijnlijk ineens wel goed lukken vermoed ik ;).

Btouring

Verdorie, het lijkt wel of de buien België ontwijken!
In het Noorden beginnen ze te ontstaan vanaf de Belgische grens, in het Zuiden lossen ze op aan de grens.

jens

Citaat van: Marsel op do 29 jan 2015 - 11:18
Haha, nu niet te hard van stapel lopen hé. Het blijken hazenslaapjes te zijn deze winter :D.

Ongeacht het seizoen laat ik bij convectief en/of dynamisch weer van me horen. Dit huidige weertype is daar een mooie winterse mix van. Mochten we om wat voor reden dan ook deze winter nog een 'saaie' vorsteriode in gaan dan zal die winterslaap waarschijnlijk ineens wel goed lukken vermoed ik ;).
Marsel om hoe laat verwacht jij buien hier in belgie want ik vind het huideige weer maar saai ::)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

karst

en weer de zoveelste zware hagel/natte sneeuwbui hier in Dordt

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal