Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274069 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

Buitjes worden al wat meer winters. Beetje regen en wat hagel

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Citaat van: romanosneeuw op wo 28 jan 2015 - 16:55
ik vind hem teleurstellend voor zuid limburg niks dus.....

kan er nog een draai in komen?


Geen paniek, trekrichting buien zijn altijd moeilijk te bepalen. Veel modellen zijn erg onnauwkeurig hiermee, vooral GFS.

Kijk maar een naar buienradar 24 uur vooruit (Harmonie) en dan morgen avond. Dat vrolijkt je wellicht op. We zullen toch moeten afwachten, ook al zien de kaarten er mooi er, het kan nog altijd mis gaan!

jonkheer

Hier in Leeuwarden nu droog. Aardfig wat regen gehad en een stevige wind, af en toe stormachtig. Temperatuur 3.7 en dauwpunt 2.5. Gevoelskoude wel onder 0

romanosneeuw

Meerssen begint het te rommelen flitsen harder te waaien en regen

Armand

Net een dikke inslag, alles kleurde paars :D Ook stevige hagel

Extremissimorum

Citaat van: PatrickM op wo 28 jan 2015 - 17:26
Geen verassing: GFS18z oper komt wederom met meer regen..

GFS12z bedoel je, neem ik aan.

GFS12 komt nu met lokaal sneeuwkansje voor vrijdag overdag. Ook voor Noord-Holland!  8) Maar als het iets zuidelijker trekt, krijgt ook het zuiden sneeuw.

Verder moeten we maar niet kijken...

jens

Citaat van: Extremissimorum op wo 28 jan 2015 - 17:51
GFS12z bedoel je, neem ik aan.

GFS12 komt nu met lokaal sneeuwkansje voor vrijdag overdag. Ook voor Noord-Holland!  8) Maar als het iets zuidelijker trekt, krijgt ook het zuiden sneeuw.

Verder moeten we maar niet kijken...
ja eerst was dat voor belgie, kunnen jullie dat niet terug sturen, jullie krijgen morgen waarschijnlijk ook al meer
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

romanosneeuw

Citaat van: Armand op wo 28 jan 2015 - 17:48
Net een dikke inslag, alles kleurde paars :D Ook stevige hagel

YES het is wit buiten in een minuut
f×ck het is maar hagel......

Toevallig keek ik naar buiten en zag ik het ook in de lucht ????

PatrickM


ron12

Dit klopt in ieder geval niet wat het onweer betreft, zitten er flink naast :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

joboy52

 GFS12 is op lange termijn wat verbetert lijkt me  ;)

Rayonhoofd

He,he,he..... ;) Net even een doosje Mummelmann ingeslagen bij de Aldi over de grens.
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

winter67

Gfs ziet er mooi uit jammer genoeg wel ver weg.

ron12

Citaat van: Lothiriel op wo 28 jan 2015 - 17:30
Kan iemand me verklaren waarom de temperatuur vanuit het westen opnieuw begint te stijgen? :)
Temperaturen ten westen van ons
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcellang

Citaat van: Rayonhoofd op wo 28 jan 2015 - 18:04
He,he,he..... ;) Net even een doosje Mummelmann ingeslagen bij de Aldi over de grens.
;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jens6

temperatuur mooi aan het dalen :)
voor het koufront 7 graden
na het koufront 5 graden
nu 3 graden met heldere hemel :)

PatrickM

KNMI heeft een waarschuwing uitgegeven voor gladheid door winterse buien in een groot deel van het land.

X-treme

Bij schiphol is het al lekker koud  :P

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

romanosneeuw

Kans op gladheid door winterse buien.Geldig: donderdag 29 januari 2015 vanaf ca 20 uur gedurende ca 9 uur

Eindelijk komt het KNMI met code geel voor het gehele land op de kustgebieden na.


Powered by EzPortal