Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274018 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joep

Hier in Bodegraven na flinke rukwind vlogen de dakpannen van het dak, verder een boothuis weggewaaid en hierdoor gesloopt.
Ging echt hard.

Marsel

Citaat van: winter op wo 28 jan 2015 - 16:18
@Marsel

Hahah groningen heeft sneeuw (als het geen troll is). Gisteren had ik al verwacht ten oosten van de lijn Utrecht/Amserfoot - Tilburg dat daar sneeuw ging vallen :)
Verwacht nu vooral de provincies Gelderland/Overijssel een hele grote kans aangezien daar het neerslag het actiefst is.
Rond 17 uur verwacht ik steeds meer meldingen van sneeuw!

Ik geloof er nog steeds bar weinig van, mede gezien de opbouw van de atmosfeer at the moment  Ook die enkele melding lijkt niet meer dan een incident, als het überhaupt een betrouwbare melding is (ik betwijfel dat ten zeerste). Een paar natte klodders, that's it. Maargoed het KF is het land nog niet uit, je hebt nog ruim een uur om een eindsprintje te maken ;).
Voorlopig geef ik t scenario met sneeuw in het binnenland nabij het grondfront weinig kans.

Mrkos

Hirlam slecht voor morgen, wie kan de kaarten posten?

Jelle


romanosneeuw

Citaat van: winter67 op wo 28 jan 2015 - 16:42
Hier alvast sneeuwkaartje wederom zw en w regio meeste sneeuw ;D

Richting maastricht mag toch wel wat meer krijgen dan 0 cm ...

Remy

Ik heb niet beweerd dat het droge sneeuw was alleen dat er dikke vlokken vielen,is nu gewoon weer regen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joshoon

Citaat van: winter67 op wo 28 jan 2015 - 16:28
Daar gaan we weer.. "ns minder treinen voor donderdag vanwege de verwachte sneeuwval..."

Ja vreselijk  :-\
Moet morgen van Assen naar Utrecht en weer terug, dat wordt weer lekker.

winter67

Sneeuwkaart donderdag op vrijdag ziet er mooi uit.

Energizer85

Donderdag overdag is het half tot zwaar bewolkt met van tijd tot tijd een winterse bui. De temperatuur ligt rond een graad of 3, maar zakt in buien tot dicht bij het vriespunt. Aan het begin van de avond neemt van het westen uit de kans op sneeuwbuien sterk toe. Dit kan dan een sneeuwdek opleveren met gladheid tot gevolg. De wind is zuidwest en matig, aan de kust krachtig en eerst nog hard. (Bron: KNMI)


mooie timing morgen avond!

romanosneeuw

Citaat van: winter67 op wo 28 jan 2015 - 16:52
Sneeuwkaart donderdag op vrijdag ziet er mooi uit.

ik vind hem teleurstellend voor zuid limburg niks dus.....

kan er nog een draai in komen?

TimK21

Leuk dat in het zuid-oosten en oosten de kans op daadwerkelijke accumulatie groter is, maar als er bijna geen buien zo ver landinwaarts gaan geraken maakt dat dus helemaal niets uit...
Challenge accepted!

winter

Citaat van: Remy op wo 28 jan 2015 - 16:48
Ik heb niet beweerd dat het droge sneeuw was alleen dat er dikke vlokken vielen,is nu gewoon weer regen.

Nee, dat weet ik, ik had ook niet echt droge sneeuw verwacht. Alleen misschien bij de grens over een uur of 2.
Nu hier harde regen en onweer. De hele dag al eens stevige wind.

GFS laat op vrijdag nagenoeg alle neerslag alles als (natte)-sneeuw vallen in Nederland, maar tijdelijk regen. Dit komt, doordat het laagje nu een stukje zuidelijker over Nederland heen trekt.

Eric

Citaat van: romanosneeuw op wo 28 jan 2015 - 16:55
ik vind hem teleurstellend voor zuid limburg niks dus.....

kan er nog een draai in komen?
???????? :o ???

Lothiriel

Citaat van: winter67 op wo 28 jan 2015 - 16:52
Sneeuwkaart donderdag op vrijdag ziet er mooi uit.

Wauw... gewoon 0,0 in regio Vlaams-Brabant :'(

E: de wind neemt hier plots heel hard toe en ik hoor in de verte donder. Lucht heeft ook een blauwachtig kleurtje :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

hills89

Malmedy ardennen begint het nu te regenen. Hopelijk wordt dat snel sneeuw. :)

Lothiriel

En nu net een dikke hagelbui gehad, met felle rukwinden. Nu terug overgegaan in regen. Nog steeds erg veel wind :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

winter

Woohw hier enorme donders!!!
Melding van natte-sneeuw uit Utrecht bevestiging?

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

PatrickM

Geen verassing: GFS12z oper komt wederom met meer regen..

Lothiriel

Kan iemand me verklaren waarom de temperatuur vanuit het westen opnieuw begint te stijgen? :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Powered by EzPortal