Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 274000 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hoffies

Bij ons een half uur geleden een bak hagel/regen! Nu alleen heel veel wind! (7bft) Nog ff wat zakken van het dauwpunt 3.8 graden en we kunnen morgen ook hier sneeuw verwachten  :P
Twitter: @hoffnar2911

X-treme

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

cekstuffertz

Hier in Amstelveen nu een temperatuur van 2,5 graden....

Extremissimorum

In Wijk aan Zee is het even Bft9 geweest. Volgens mij geen storm, maar komt wel in de buurt.

Hardste windstoot is 104 km/u in Hoek van Holland. Aan het kaartje te zien zijn er lokaal ook windstoten boven de 110 km/u gemeld in Z-Holland.

Hier in Hoorn niet veel bijzonders te melden.


EDIT: Zojuist 122 km/u windstoot op Rotterdam Airport!

Joep

Rotterdam Zestienhoven windstoten van boven de 120 km!


Caps

Eerst kwam het westen het beste uit de bus, en nu dus weer het slechtste, het oosten treft het weer met de grootste kans op droge sneeuw, aan de grond blijft het gewoon te warm om de sneeuw te laten liggen, ik denk dat het tot en met het weekend reuze meevalt, begin deze week werd gezegd 10cm, paar dagen geleden tussen 1-3, dus ik heb de hoop alweer opgegeven.
Wel positief dat de koude stroming blijft aanhouden, dus frisse temperaturen

Weerfreak 1337

Citaat van: Caps op wo 28 jan 2015 - 16:05
Eerst kwam het westen het beste uit de bus, en nu dus weer het slechtste, het oosten treft het weer met de grootste kans op droge sneeuw, aan de grond blijft het gewoon te warm om de sneeuw te laten liggen, ik denk dat het tot en met het weekend reuze meevalt, begin deze week werd gezegd 10cm, paar dagen geleden tussen 1-3, dus ik heb de hoop alweer opgegeven.
Wel positief dat de koude stroming blijft aanhouden, dus frisse temperaturen

Niet zo negatief, bij langdurige buien of buien in de avond en nacht kan er gewoon sneeuw blijven liggen, ook aan de kust. Overdag is het smelten een groter probleem, ook in het binnenland, aangezien de maritieme invloeden tot ver landinwaarts reiken.
Je hoeft echt niet bang te zijn voor alleen maar regen! Er valt gewoon (natte) sneeuw en hagel, en ja... er zal ook een regenbui tussenzitten, typisch een vuile winterperiode. ;)

Alleen (zoals Marsel al aankaartte) verder richting oost/zuidoost is accumulatie (opbouwen) van het sneeuwdek beter mogelijk!  :) Maar dat betekend dus helemaal niet dat het elders niet kan!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

zorba

Citaat van: Caps op wo 28 jan 2015 - 16:05
Eerst kwam het westen het beste uit de bus, en nu dus weer het slechtste

Tis maar net hoe je het bekijkt... ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Energizer85

die opklaringen na het KF straks... hebben wel een mooie timing toch voor de buien uit?? kan het aam de grond nog ff lekker afkoelen?

Caps


winter

@Marsel

Hahah groningen heeft sneeuw (als het geen troll is). Gisteren had ik al verwacht ten oosten van de lijn Utrecht/Amserfoot - Tilburg dat daar sneeuw ging vallen :)
Verwacht nu vooral de provincies Gelderland/Overijssel een hele grote kans aangezien daar het neerslag het actiefst is.
Rond 17 uur verwacht ik steeds meer meldingen van sneeuw!

Weatherman

Citaat van: winter op wo 28 jan 2015 - 16:18
@Marsel

Hahah groningen heeft sneeuw. Gisteren had ik al verwacht ten oosten van de lijn Utrecht/Amserfoot - Tilburg dat daar sneeuw ging vallen :)
Verwacht nu vooral de provincies Gelderland/Overijssel een hele grote kans aangezien daar het neerslag het actiefst is.
oh  ::)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ijsbloem

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Joep

Citaat van: winter op wo 28 jan 2015 - 16:18
@Marsel

Hahah groningen heeft sneeuw (als het geen troll is). Gisteren had ik al verwacht ten oosten van de lijn Utrecht/Amserfoot - Tilburg dat daar sneeuw ging vallen :)
Verwacht nu vooral de provincies Gelderland/Overijssel een hele grote kans aangezien daar het neerslag het actiefst is.
Rond 17 uur verwacht ik steeds meer meldingen van sneeuw!
Moet eerst nog afkoelen bij jullie :)

winter67

Daar gaan we weer.. "ns minder treinen voor donderdag vanwege de verwachte sneeuwval..."

winter

Citaat van: Joep op wo 28 jan 2015 - 16:26
Moet eerst nog afkoelen bij jullie :)


Ja zie het bij ons is het het warmste :( 

Citaat van: winter67 op wo 28 jan 2015 - 16:28
Daar gaan we weer.. "ns minder treinen voor donderdag vanwege de verwachte sneeuwval..."

Klopt zeker  20 procent minder treinen --> dramatisch toch?

mrij88

Hier (breda) ook kleine 15 min geleden paar flinke klappen onweer gehad.

Jelle

Citaat van: winter op wo 28 jan 2015 - 16:18
@Marsel

Hahah groningen heeft sneeuw (als het geen troll is). Gisteren had ik al verwacht ten oosten van de lijn Utrecht/Amserfoot - Tilburg dat daar sneeuw ging vallen :)
Verwacht nu vooral de provincies Gelderland/Overijssel een hele grote kans aangezien daar het neerslag het actiefst is.
Rond 17 uur verwacht ik steeds meer meldingen van sneeuw!

Tja... Ook ik kwam met lokaal wat natte sneeuw in de verwachting voor eind v/d middag en de avond maar om nou van echt sneeuw te spreken. Bij 3 graden toch duidelijk natte flatsen/ natte sneeuw.

winter67

Hier alvast sneeuwkaartje wederom zw en w regio meeste sneeuw ;D

Powered by EzPortal