Winter discussietopic 2014/2015 deel 7

Topic gezien door 272656 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 jan 2015 - 08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

gilleeesss

Citaat van: karst op wo 28 jan 2015 - 10:25
Plenty of wintry showers on the Snow Radar this morning and all day. Red=Snow, Green=wet snow/sleet, Blue=Rain

Is this an app or just from internet? if it is an app, can you tell me the name of the app pls?

X-treme

Ik ben benieuwd of het onweer vanuit de UK er in blijft  :)

knmi heeft de windstoten verhoogd.

Kans op zware windstoten van 90-100 km/u.
Geldig: woensdag 28 januari 2015 vanaf ca 13 uur gedurende ca 23 uur.

Edit: Windkracht 8 op de wadden en wijk aan zee.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op wo 28 jan 2015 - 13:17
Is this an app or just from internet? if it is an app, can you tell me the name of the app pls?

1: waarom Engels? Karst is gewoon Nederlands.

2: Ik heb het met Google (Google is your friend) al gevonden. Het is een app: Netweather Snow Radar


Het waait hier nu flink en er vallen flinke druppels. Ik meen af een toe een kletsnatte vlok ertussen te zien, maar stelt niets voor.

MamaAs

Hier momenteel heel veel regen en wind.
Met 4 graden voelt het eeg koud aan.

gilleeesss

Citaat van: Extremissimorum op wo 28 jan 2015 - 13:35
1: waarom Engels? Karst is gewoon Nederlands.

2: Ik heb het met Google (Google is your friend) al gevonden. Het is een app: Netweather Snow Radar


Het waait hier nu flink en er vallen flinke druppels. Ik meen af een toe een kletsnatte vlok ertussen te zien, maar stelt niets voor.

Omdat hij ook alles in engels plaatste :o en danku,

karst

Citaat van: gilleeesss op wo 28 jan 2015 - 13:17
Is this an app or just from internet? if it is an app, can you tell me the name of the app pls?
vraag mag gewoon in het nederlands, via twitter is het @metdesk en de site is http://www.metdesk.com/

sneeuw040

Hoe wil je nou bij 4 graden een fatsoenlijk sneeuwdek krijgen? Het kan zijn dat tijdens een bui alles even wit word maar zodra die weg is word het waarschijnlijk weer een grote drap.. erg jammer

Koen-IJM

Citaat van: Extremissimorum op wo 28 jan 2015 - 13:35

Het waait hier nu flink en er vallen flinke druppels. Ik meen af een toe een kletsnatte vlok ertussen te zien, maar stelt niets voor.

Ik dacht hetzelfde hier te zien. Maar wat je al zegt, het zijn wat flansen af en toe.. Ach het is een begin  ;D

Henk1976

Aan de andere kant van die lauwe visbak clusteren de buien aardig. En dan krijgen ze nog een injectie voordat ze hier aan komen van diezelfde visbak. Gaat wel goed komen met het dynamische weertype :D. Koufront is ook al aardig te zien op de buienradars

DSDLimburg

Wind op dit moment, naar mate de week verloopt gaan we uit een meer noordelijk vaatje tappen.
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Edwin

De media schrijft:

Automobilisten moeten donderdagochtend rekening houden met een drukke spits vanwege de voorspelde sneeuw- en hagelbuien. Met name in de noordelijke provincies kan er donderdag een sneeuwdek ontstaan, plaatselijk drie tot vier centimeter.
De winterse buien beginnen vanavond al. Volgens Weerplaza blijft het vermoedelijk de hele nacht sneeuwen. In de kustgebieden valt er natte sneeuw of hagel, terwijl in het noorden, midden en oosten kans is dat de sneeuw blijft liggen. Het wordt 2 tot 4 graden.

Witte snelwegen
Snelwegen liggen er donderdagochtend dus vermoedelijk kortdurend wit bij. Ook de avondspits heeft waarschijnlijk last van de winterse buien.

Omdat de buien de hele dag kunnen aanhouden, en het vrijdagochtend weer koud wordt, moeten automobilisten ook rekening houden met een drukke vrijdagochtendspits.


Sneeuw, wat moet je er eigenlijk mee als het 2-4 graden wordt?!
Never Stop Exploring

Koen-IJM


xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

grizzrh

Dauwpunt is hier al redelijk nog iets meer verkoeling nodig :P


Beek
28 januari 2015 14:20 uur
Windrichting (Sector/graden)   ZZW ( 200 )
Windsnelheid (m/sec)   12.8
Windstoten (m/sec)   17.7
Bewolkingsgraad (Okta / %)   8 ( 100 % )
Straling (W/m2)   42
Neerslaghoeveelheid (mm/10 min)   0.0
Relatieve vochtigheid (%)   75
Temperatuur (°C)   6.0
Dauwpuntstemperatuur (°C)   2.0
Gevoelstemperatuur   0.3
Zicht (meters)   37500
Luchtdruk (hPa)   1001.9
Doenrade, Limburg

david_meyer25


boxer


Powered by EzPortal