Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276230 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Citaat van: Jan van Ooijen op di 06 jan 2015 - 21:39
Ligt eraan wie het allemaal schrijft he, enigste waar ik iets van aanneem is Johann en meer niet

Ik lees het allemaal een beetje door wat er op Twitter enzo geplaatst wordt en probeer het een beetje te begrijpen, maar ik ga er zelf iig niet hele verhalen over verkondigen

Stukjes van Johann zijn altijd erg fijn om te lezen, omdat je er ook nog een beetje uitleg bij krijgt ipv. OMG MJO Phase 7 NAAO Snowmageddon!!1!11
WiNtEr!!11!1!@

JerryL

Citaat van: Floris! op di 06 jan 2015 - 22:42
Uhm, omdat een wetenschapper de wetenschap bedrijft en daarvoor data verzamelt, deze analyseert en op basis daarvan conclusies trekt. Jouw mening is gebaseerd op wat jij vindt en is daarmee op vrijwel niks gestoeld. De aarde warmt op, de bewijzen hiervoor zijn overweldigend. Als je dit in twijfel trekt, trek je de hele wetenschap omtrent klimaat in twijfel en dat slaat (no offense) nergens op.

De vraag is alleen wat er ná die opwarming zal gebeuren. Stilvallen vd golfstroom (zeer mogelijk) brengt Nederland in elk geval in een langdurige winter. Elfstedentocht? Nou je zou dan wensen dat ie een keer niet gereden kon worden. De poolkappen worden dan met een grotere kleregang opgebouwd dan ze werden afgebroken. Iedereen die ''tegen de opwarming is'' - hoe kan je er tegen zijn, maar je vat me wel - zou dus moeten duimen dat die ijstijd er aan komt. Het is namelijk de enige mogelijkheid de opwarming te keren. Immers: de mens veranderd echt niet door milieuheffingen, Opslag Duurzame Energie, Energiebelasting en accijns.

Weerfreak 1337

Uniek: voor het eerst in dagen is er weer een klein golfje te zien in de luchtdrukkaarten op de LT. (kleine slinger van de straalstroom)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelte

Als de klimaatdiscussie hier nou wordt verhuisd naar een bijbehorend topic, dan kan ik hier gewoon weer al jullie interessante theorieën over de winter lezen. Hoewel daar natuurlijk ook niet heel veel over te zeggen valt. De pluim is erg samengepakt de eerste week en laat duidelijk geen enkele vorm van winter zien. Het zal mij benieuwen of de winter nog los weet te gaan!

winter

Citaat van: Weerfreak op wo 07 jan 2015 - 09:25
Uniek: voor het eerst in dagen is er weer een klein golfje te zien in de luchtdrukkaarten op de LT. (kleine slinger van de straalstroom)

Klopt pluim is ook direct beduidend kouder zelfs lichte winter.

Hector Pascal

GFS neigt weer naar koud(er) weer. Beetje zelfde situatie als half december, toen waren er ook lichtpuntjes voor eind december. Deze kwamen toen wel uit, al was het niet lang. Nieuwe ronde, nieuwe kansen (optimistisch blijven, he  ;)).
Nul bestaat niet.

JerryL

Citaat van: Hector Pascal op wo 07 jan 2015 - 11:11
GFS neigt weer naar koud(er) weer. Beetje zelfde situatie als half december, toen waren er ook lichtpuntjes voor eind december. Deze kwamen toen wel uit, al was het niet lang. Nieuwe ronde, nieuwe kansen (optimistisch blijven, he  ;)).

Deze kwamen toen voor een deel van Nederland uit. Laten we duimen dat nu eens GEHEEL Nederland van de winter mag proeven. Vooralsnog is het slechte - zure - wijn. Eerder azijn! ** mocht iemand zich afvragen waarom ik zoveel azijnpis deze winter **

Weerfreak 1337

Citaat van: winter op wo 07 jan 2015 - 10:39
Klopt pluim is ook direct beduidend kouder zelfs lichte winter.

Pluim op de extreem lange termijn inderdaad beduidend kouder dan zijn voorgangers. Over winter kun je nog niet spreken, maar laten we het maar weer beschouwen als een beginnetje. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Nopie

Tsja omgekeerde wereld zou je kunnen zeggen, veel sneeuw verwacht in Israel.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2173849/2015/01/07/Sneeuw-en-vrieskou-in-Midden-Oosten.dhtml
December 2013 was het daar ook winters en hier boterzacht.

JerryL

Citaat van: Nopie op wo 07 jan 2015 - 12:45
Tsja omgekeerde wereld zou je kunnen zeggen, veel sneeuw verwacht in Israel.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2173849/2015/01/07/Sneeuw-en-vrieskou-in-Midden-Oosten.dhtml
December 2013 was het daar ook winters en hier boterzacht.

Dus nu moeten we zowel de VS als Israel in de gaten houden?

Caps

Maar misschien een heel simpel vraagje, maar wanneer is het winter, wanneer spreekt men van 'winter'?

dick_laurent

Citaat van: Caps op wo 07 jan 2015 - 14:44
Maar misschien een heel simpel vraagje, maar wanneer is het winter, wanneer spreekt men van 'winter'?

Wikipedia biedt uitkomst! Alles wat je wilde weten over winter:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Winter  ;D

Caps


vossejongk


winter

Hele mooi run van de Parellel van de GFS. Komt met 2 sneeuw(stormen) op 19 januari de eerste en op 21 januari de 2de. Er is dus hoop in de kaarten.

Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Hector Pascal

Citaat van: winter op wo 07 jan 2015 - 21:55
Hele mooi run van de Parellel van de GFS. Komt met 2 sneeuw(stormen) op 19 januari de eerste en op 21 januari de 2de. Er is dus hoop in de kaarten.
Waar haal je die onzin vandaan!!
Nul bestaat niet.

Jan van Ooijen

Citaat van: Hector Pascal op wo 07 jan 2015 - 22:17
Waar haal je die onzin vandaan!!

Niet helemaal onzin, potentie genoeg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Hector Pascal

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 07 jan 2015 - 22:25
Niet helemaal onzin, potentie genoeg
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als ik op wetterzentrale GFS kijk, zie ik hele andere kaarten. Vreemd.
Nul bestaat niet.

Hector Pascal

Kan iemand uitleggen waar het verschil in zit??

Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal