Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276205 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Erik V

1 grote ijsbaan hier.Dat was lkkr glibberen naar de zaak net.

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

lander20

-4° met gevoelstemperatuur van -10° winter is dus wel gearriveerd  :P

wel gevaarlijk op de weg! ijs en sneeuw

Weatherman

Hoe staat het er voor vanavond / vannacht en morgen vroeg voor ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

F.Fredje

Net met de honden weggeweest en ik ben bang dat ik met mijn gekraak over het ijs en de sneeuw de hele buurt wakker heb gemaakt: al het slush-puppie ijs is kneiterhard geworden wat het lopen er niet makkelijker op maakt. Ik ben bang dat het in de wijde omgeving niet anders is.

ron12

Het is hier geweldig bij -4.5 graden in Nijmegen, mooie dag voor de boeg  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Op het KNMI lees ik inderdaad enkele buien vanuit het noorden maar staat morgen 4 graden ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Unknown-user1778

ik wil meer sneeuw! =(
Stom waarom zoiets normaals en natuurlijk zo zeldzaam is bij ons..

Marco_Goes

Citaat van: albalinda op zo 28 dec 2014 - 06:29
Het is idd lekker afgekoeld  ::)


Die Tactkaartjes kloppen nooit voor hier.zo is het nu -5 op mijn beide thermometers :s

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Tot in de avond droog. Later vanavond vanuit het noordwesten de eerste buiige regen. Naarmate de neerslag maandagnacht verder landinwaarts trekt neemt de kans op winterse neerslag toe. In het oosten en zuidoosten is (natte) sneeuw mogelijk. Voorlopig schat ik de kans op regen op een bevroren ondergrond niet hoog in en hou vooral vast aan het EC-scenario waarbij de temperatuur vlak voor de neerslag al voldoende is opgelopen. Maandagochtend nog enkele kleine regenbuien, in het zuidoosten eerst mogelijk nog natte sneeuw, in de middag blijft het op de meeste plaatsen droog.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

tziet er toch redelijk naar uit dat het bij weer een winterprikje gaat blijven.... temperaturen gaan vanaf vannacht weet geleidelijk omhoog...

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Vanaf vrijdag 2 januari voltrekt zich een duidelijke overgang naar vrij zacht weer.
Operationele uitvoer laat het kwik op vrijdag met maximaal 9 graden meteen pieken.
Ook de neerslagkansen nemen duidelijk toe.

j. visser


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Unknown-user1778

bah... ik haat die temperatuur schommelingen... alleen al omdat je er snel ziek van wordt!  >:(

Armand

Ik moet zeggen dat op LT de koudere leden en de sneeuwkansen toch weer zijn toegenomen t. o. v. de vorige runs. Vooral de control run van ECMWF heeft er weer zin in!

MamaAs

Hoe ziet de neerslag er uit tijdens de jaarwisseling?

winter67

Na zondag kan het alle kanten nog op.

DSDLimburg

Citaat van: MamaAs op zo 28 dec 2014 - 11:09
Hoe ziet de neerslag er uit tijdens de jaarwisseling?
Geen neerslag maar wel koud, zo als het er nu voor staat :D
seizoen 2018/2019

Wertha

Het is een ramp buiten. Schoenen met veel profiel halen nu niets meer uit. Overal zit een laagje ijs op of onder.
Aantal onweersdagen 2024: 7 | 2023: 17 | 2022: 21

Powered by EzPortal