Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276047 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik V

De verwachtingen zijn niet echt winters te noemen geloof ik...tenminste als ik diverse Tweets lees. Ik ben geen kennert. ...

JerryL

Citaat van: Erik V op za 27 dec 2014 - 20:56
De verwachtingen zijn niet echt winters te noemen geloof ik...tenminste als ik diverse Tweets lees. Ik ben geen kennert. ...

Na de facade van vandaag geloof ik voorlopig even nergens meer in. Weet niet wat ik nou erger vind; de teleurstelling van vandaag of de afgelopen winter. Dit voelt triester; velen zijn verwend maar even zoveel ernstig tekort gedaan

Erik V

Citaat van: JerryL op za 27 dec 2014 - 21:09
Na de facade van vandaag geloof ik voorlopig even nergens meer in. Weet niet wat ik nou erger vind; de teleurstelling van vandaag of de afgelopen winter. Dit voelt triester; velen zijn verwend maar even zoveel ernstig tekort gedaan
Wij zijn hier in het Rijnmondgebied toch aardig verwend dit keer. Volgende x noord Holland weer aan de beurt. Ik hoop alleen op echte vrieskou.Die sneeuw kan me eigenlijk gestolen worden.....

pietjelol

als ik de kaarten van gfs bekijk zit je op lt met een west noordwestelijke stroming. Mits ik ze goed beken heb

winter67

Citaat van: pietjelol op za 27 dec 2014 - 21:16
als ik de kaarten van gfs bekijk zit je op lt met een west noordwestelijke stroming. Mits ik ze goed beken heb
Geef dan liever nw betekent meestal licht winters en veel sneeuwval mits de zee goed is kwa temperatuur

J

Ik heb n leuke winterdag gehad. Er ligt een paar cm sneeuw en heb er ondanks dat t soms beetje blubberig was (eind van de dag niet toen er weer droge sneeuw op viel) was t wel geslaagd. Dit smaakt naar meer deze winter wat mij betreft.

winter67

Winterkou is volgende week ook niet ver te zoeken bij winterberg blijft het winters ook na nieuwjaar ::)

SniperEye

Citaat van: Ploeps op za 27 dec 2014 - 18:54
Ik begrijp de teleurgestelde reacties hier maar al te goed. Ook hier in Vorden hebben we ons lekker gemaakt met al die positieve berichten over sneeuwhoogtes van 10 tot 30 cm. Maar toen ik vanmorgen om 9 uur wakker werd en een auto met een boel geplens door de plassen hoorde rijden, heb ik mijn verwachting alvast een beetje bijgesteld. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het niet eerlijk is om de positief ingestelde voorspellingen de schuld te geven, ga eerst eens bij jezelf te rade, misschien waren je verwachtingen vooraf wel veel te hoog, dan valt het dubbel zo hard tegen als ze niet uitkomen. Hopelijk krijgen we in de nacht van zondag op maandag nog een laagje sneeuw, ik blijf het maar positief benaderen  :)

Ik begrijp de teleurstelling eerlijk gezegd niet. Johann (en eigenlijk het gehele team schrijvers) waren van begin af aan duidelijk, waar, hoeveel en welke vorm van neerslag was pas te zien binnen het nowcasting termijn. Ofwel, wanneer de situatie zich daadwerkelijk aan zou doen. Spijtig dat daar dan kennelijk toch op een of andere manier over heen gelezen wordt of vergeten wordt.

Erik V

Mensen mogen toch best teleurgesteld zijn?Ookal zou men er overheen gelezen hebben. Dat de "voorspellingen/verwachtingen" niet uitkomen kunnen Jan,Johann en de rest niks aan doen maar men mag best teleurgesteld zijn als het niet uit komt

JCD

Citaat van: JerryL op za 27 dec 2014 - 21:09
Na de facade van vandaag geloof ik voorlopig even nergens meer in. Weet niet wat ik nou erger vind; de teleurstelling van vandaag of de afgelopen winter. Dit voelt triester; velen zijn verwend maar even zoveel ernstig tekort gedaan

Hoe kun je ooit tekort gedaan worden door het weer?

Verder eens met SniperEye. Jan, Johann, Ramon en alle andere kenners waren duidelijk en de voorspelling kwam nagenoeg uit. Het was al dagen duidelijk dat het voor de omgeving Zaanstad een moeilijk verhaal zou worden. Op basis van de voorspellingen kan ik me wel voorstellen dat mensen zuid - Limburg en delen van Belgie balen, maar dat is in jouw situatie niet het geval.

SnowBoots

"Ernstig tekort gedaan"... Door het wéér...?! Manman..

Extremissimorum

Citaat van: JCD op za 27 dec 2014 - 21:43
Hoe kun je ooit tekort gedaan worden door het weer?

Verder eens met SniperEye. Jan, Johann, Ramon en alle andere kenners waren duidelijk en de voorspelling kwam nagenoeg uit. Het was al dagen duidelijk dat het voor de omgeving Zaanstad een moeilijk verhaal zou worden. Op basis van de voorspellingen kan ik me wel voorstellen dat mensen zuid - Limburg en delen van Belgie balen, maar dat is in jouw situatie niet het geval.

Ten eerste: verwachtingen, geen voorspellingen
Ten tweede: teleurstelling mag, afgunst niet (positief of negatief)
Ten derde: omgeving Zaanstad had wel degelijk kans, was spannend, maar uiteindelijk was het niets.
Ten vierde: keep calm and carry on

Lothiriel

Ik denk dat hij bedoelt 'tekort gedaan' door de voorspelling :-)

Wat mij betreft ben ik het daar overigens wel mee eens, de voorspelling klopte wat betreft het grootste deel van Vlaanderen langs geen kanten. Maar daarvoor word ik nog niet boos op het weer natuurlijk haha :P
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Kermisspin

Leuk al dat geklaag.  ::)

Hier was het gewoon een normale zaterdag. (Overigens voor mijn een werkdag)
Alles reed volgens de boeken. Geen maatschappij ontwrichtende dingen.....geen sneeuw....niet eens een sneeuwvlokje.

Kop op mensen.....jullie hebben al meer sneeuw gezien dan ons noordelingen  ::)
Volvo for life!

Erik V

Ik kan soms best boos worden op het Weer hoor hahaha.

pietjelol

pluim lijk op mt iets kouder te zijn geworden
bovendien lijken donderdag en vrijdag ook weer fris te gaan verlopen in het gehele land

winter

Citaat van: pietjelol op za 27 dec 2014 - 21:57
pluim lijk op mt iets kouder te zijn geworden
bovendien lijken donderdag en vrijdag ook weer fris te gaan verlopen in het gehele land

Valt mee zal dan echt miniem zijn. Voor de rest niet echt super wintersweer te bespeuren eigenlijk een des Nederlandse pluim  :-X

Marcellang

Citaat van: pietjelol op za 27 dec 2014 - 21:57
pluim lijk op mt iets kouder te zijn geworden
bovendien lijken donderdag en vrijdag ook weer fris te gaan verlopen in het gehele land
Tot donderdag zijn de leden het aardig met elkaar eens, daarna erg onzeker  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Koen-IJM

Helaas is er hier geen sneeuw blijven liggen. Heeft wel uren lang gesneeuwd.  Net allemaal iets te warm denk ik. Misschien maandag een kansje? Hoe staat dat ervoor?

Jan van Ooijen

Ik zeg altijd:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal