Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276234 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: zwoof op za 27 dec 2014 - 15:21
Volgens mij is er nooit gezegd dat er 30 cm zou vallen. Ook niet hier. Alleen kans op tot wel.... volgens de modellen. Tja het is maar hoe je het dan opvat. Ik vind wel dat we van alle (enigszins reële) mogelijkheden vooraf geïnformeerd mogen worden. :D
Daarom  8) ik wist vannacht al dat ik de blazers geparkeerd kon laten staan  :P
Hier daalt de temperatuur al sinds begin van de middag, we hebben er alleen weinig aan zonder sneeuw  ::)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weatherman

Citaat van: winter67 op za 27 dec 2014 - 15:32
Daalt juist vanmiddag was het 1.8 graad nu 0.4
op homepage hier was het om 12.00 nog 0.3 nu 1.1
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Junkiexp

Hier sneeuwt het nu al onafgebroken vanaf 06:00, nu gaat de temp eindelijk dalen, 0,6 ATM en het lijkt ook weer een beetje te blijven liggen.

Joep

Had sneeuw beloofd aan de kids, slee klaar gezet etc. maar hele dag natte sneeuw gehad helaas  ;)

Zondagnacht weer kansen  :)

Ijsbloem

 :o Verhaal gisteravond werd toch echt positiever neergezet dan er
in de praktijk is gebeurd. Verwachting was dacht ik toch echt KORTE tijd
regen overgaand in natte sneeuw en later ook droge sneeuw als de stroming
krimpt. Echter het heeft hier onafgebroken uren geregend en pas later
pas natte sneeuw. Ook komt van die temperatuurdaling ' LATER op de dag
weinig terecht.

Wellicht morgenochtend wel spekglad ALS de opklaringen vannacht komen.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Michel Huisman

Hier in Brunssum (Z-O Limburg) begon het 15:30 te regenen. Inmiddels is het een mix van regen en natte sneeuw.. 2.2ºC en dalende..

Johann

Geen sneeuw  In de nacht van zondag op maandag nieuwe kansen wanneer een laagje via Denemarken naar het ZO trekt. Een sneeuwvalgebied (buien) trekt dan van noord naar zuid over Nederland ! (EC / GFS)

Eendagseend

Citaat van: Ijsbloem op za 27 dec 2014 - 15:37
:o Verhaal gisteravond werd toch echt positiever neergezet dan er
in de praktijk is gebeurd. Verwachting was dacht ik toch echt KORTE tijd
regen overgaand in natte sneeuw en later ook droge sneeuw als de stroming
krimpt. Echter het heeft hier onafgebroken uren geregend en pas later
pas natte sneeuw. Ook komt van die temperatuurdaling ' LATER op de dag
weinig terecht.

Wellicht morgenochtend wel spekglad ALS de opklaringen vannacht komen.

Inderdaad! Erg balen, maar we hebben het tenminste wel even wit gehad. Eigelijk was het zo'n vreemd gezicht niet eens, omdat op vorige winter na zoveel sneeuw is gevallen en was blijven liggen dat ik het gewend raakte. Wat dat betreft vond ik de groene winter van 2013/2014 een vreemd gezicht. Het is vandaag net alsof vorige winter een incident was en we weer naar een betere winter toe gaan. Maar eerst eens zien hoe 2015 gaat verlopen natuurlijk.

Momenteel, na even een droge periode valt er nog steeds natte sneeuw hier in Velp. Toch zag ik van een collega een foto vanuit Arnhem-Noord op facebook dat ze met haar dochtertje een sneeuwpop hadden gemaakt vanmorgen :)
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Joep

Citaat van: Johann op za 27 dec 2014 - 15:40
Geen sneeuw  In de nacht van zondag op maandag nieuwe kansen wanneer een laagje via Denemarken naar het ZO trekt. Een sneeuwvalgebied (buien) trekt dan van noord naar zuid over Nederland ! (EC / GFS)

Dan heel graag sneeuw in het westen aub   :)

Weatherman

Citaat van: Johann op za 27 dec 2014 - 15:40
Geen sneeuw  In de nacht van zondag op maandag nieuwe kansen wanneer een laagje via Denemarken naar het ZO trekt. Een sneeuwvalgebied (buien) trekt dan van noord naar zuid over Nederland ! (EC / GFS)
gaaf, dat is een verassing.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op za 27 dec 2014 - 15:40
Geen sneeuw  In de nacht van zondag op maandag nieuwe kansen wanneer een laagje via Denemarken naar het ZO trekt. Een sneeuwvalgebied (buien) trekt dan van noord naar zuid over Nederland ! (EC / GFS)

Noorden zijn de dauwpunten toch niet oke? Zie op de kaarten daar regen staan en vanaf Harderwijk pas sneeuwbuien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Hoeveel sneeuw ligt er nu in Brabant en is dit papsneeuw? Gewoon nieuwsgierig  ;)

Johann

Citaat van: Joep op za 27 dec 2014 - 15:43
Dan heel graag sneeuw in het westen aub   :)

Zeker niet onmogelijk! (kaart EC00)

zwoof

Citaat van: albalinda op za 27 dec 2014 - 15:33
Daarom  8) ik wist vannacht al dat ik de blazers geparkeerd kon laten staan  :P
Hier daalt de temperatuur al sinds begin van de middag, we hebben er alleen weinig aan zonder sneeuw  ::)

Hehe! Er komen vast wel weer nieuwe kansen deze winter en wie weet moeten we de blazers nog wel weer starten om de Friese wateren sneeuwvrij te maken voor de tocht der tochten.  :P

winter

Citaat van: Joep op za 27 dec 2014 - 15:49
Hoeveel sneeuw ligt er nu in Brabant en is dit papsneeuw? Gewoon nieuwsgierig  ;)

Een dikke 10 cm! Ja het is een beetje papsneeuw, maar het is een goed begin en het ziet er prachtig uit!
Morgen avond blijkbaar nieuwe sneeuwkansen :)

Weatherman

Citaat van: Joep op za 27 dec 2014 - 15:49
Hoeveel sneeuw ligt er nu in Brabant en is dit papsneeuw? Gewoon nieuwsgierig  ;)
zeker ruim boven de 10cm schat ik. En kwaliteit is beetje paperrig maar niet overdreven. Alleen moet het wel kouder gaan worden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Citaat van: Johann op za 27 dec 2014 - 15:50
Zeker niet onmogelijk! (kaart EC00)

zou heerlijk zijn, tis nu zo groen hier  ;)

Ploeps

Afgaand op de radar zou je idd verwachten dat er hier neerslag zou vallen, maar het is hier nu al een uur droog. Het is en blijft een hele vreemde dag vandaag. In de aanvoer richting zie ik nog wel wat neerslag aankomen maar gezien de ervaringen van vandaag denk ik niet dat we hier nog sneeuw gaan krijgen. De temperatuur ligt hier ook nog steeds boven nul. Het wordt de komende uren wel uitkijken geblazen met die combinatie van nattigheid en dalende temperatuur!
Liefhebber van weer-uitersten.

Eendagseend

Citaat van: JerryL op za 27 dec 2014 - 14:40
zit toch niet te zeiken, wees blij dat er sneeuw valt daar! Wij hebben helemaal niets!

Nou nou, kan het wat vrediger? Ik erger me aan dit soort feedback, ja ook naar anderen toe. Misschien uit frustratie dat er geen sneeuw is gevallen op de plek waar deze feedback vandaan komt? Bomen zijn ook leven, mag men daar niet druk om maken?

En lieve mensen, laten we nou blij zijn dat er tenminste sneeuw is gevallen. Voor hetzelfde geldt was het alleen maar bij regen of natte sneeuw gebleven voor degenen die sneeuw hebben gehad. Het is jammer dat het nu niet kouder is geworden en de sneeuw wegsmelt, maar we hebben tenminste weer eens sneeuw gekregen. Koester die momenten juist :) ( behalve als je tuin aan flarden ligt dan) :(
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

zwoof

Citaat van: Johann op za 27 dec 2014 - 15:50
Zeker niet onmogelijk! (kaart EC00)

Nou kijk eens aan. Nieuwe ronden nieuwe prijzen!  :)

Powered by EzPortal