Winter discussietopic 2014/2015 deel 5

Topic gezien door 276092 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 26 dec 2014 - 20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vincent

Citaat van: Joep op za 27 dec 2014 - 08:08
Sneeuw zal op steeds meer plaatsen blijven liggen.

Temps op klomphoogte

Schuift dat koude gebied nog iets noordelijker? Ik zit precies op grens 1.7 en 1.0.  :(

Ries

Geniet allen in mid/zuid NL van de sneeuw. Dat wat hier gister zou zijn gevallen was inderdaad zeeeer plaatselijk; ik kwam over een stukje Rijksweg waar over een lengte van 200 meter sneeuw lag...verder niet. Dat van de foto's scheen bij een noordelijke wijk gevallen te zijn, heel plaatselijk dus.  Meer aangevroren hagel hier, maar dat is ook al weggedooid.

Magoe, have fun met de schnee, ik verwacht hier geen vlok dus ga ook geen valse voorpret koesteren.

Joep

Lekker dan zit net in het open gat  ;)

weerinkatwijk

In Katwijk is het bij 0,7 graden en een laagje sneeuw op auto's al droog geworden.... Ook op de radar is een gat te zien boven Den Haag/Leiden waar het al droog word, dit is toch tijdelijk neem ik aan?

deventer

Op het plaatje zou hier sneeuw moeten vallen maar is droog.. nog geen sneeuwvlok gezien alleen wat regen

Jmanig

Hier in Enschede is nog niks helaas, hopelijk valt er nog wat.
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Mdelaat97

Hier nog maar zeer lichte sneeuw (Reusel de Kempen Nederland) en aldus de Buienradar is het ovee 1 uur al droog, dat klopt toch niet neem ik aan,

jeffrey83

Middelburg nu droog. Geen noemenswaardige sneeuw.

Hopen op het 2e deel op de noordzee.

Straatje96

Kan iemand een beeld geven van de trekrichting van het front?

martijn

was dat gebied op de noordzee voorzien?

zwoof

Citaat van: Vincent op za 27 dec 2014 - 08:16
Schuift dat koude gebied nog iets noordelijker? Ik zit precies op grens 1.7 en 1.0.  :(


Het gaat niet zozeer om de 2 meter temperatuur, maar ook om het dauwpunt. Deze moet zakken. Hier vooralsnog ook natte sneeuw met 1,3 graden en een dauwpunt van - 0,1 graden.

SnowBoots

Hier in Ede (Gld) sneeuwt het nu lekker door! Vannacht rond 04u was hier hier al wit, en erg winderig. Vlokken waren toen ook groter. Nu nog steeds veel wind, sneeuw lijkt zich weer iets te intensiveren. Temperatuur zou nog ietsjes lager mogen, maar als dit zo een paar uur doorzet dan mogen we in de handjes knijpen!

Unknown-user1778

Best apart om te zien. Hier in Nieuwstadt redelijk wat sneeuw. Roermond ook net zoveel gekregen, maar ga je zuidelijker, Sittard Centrum, hemelsbreed rond de 5km maar een dun laagje, ga je nog verder zuidelijk, Valkenburg en Maastricht, geen sneeuw! Oo  ???

Diem

Wat een sneeuw hier zeg, valt niet tegen ::)
Op de tafel in de tuin ligt zo'n 6 cm en het sneeuwt nog steeds.


Straatje96

Het sneeuwt inmiddels heel hard hier! Er ligt zelfs al 7 cm. Geweldig. Heb wat foto's gemaakt maar kreeg ze niet op dit topic. Iemand enig idee? Groetjes uit Venray!

Jan van Ooijen

Citaat van: Straatje96 op za 27 dec 2014 - 08:46
Het sneeuwt inmiddels heel hard hier! Er ligt zelfs al 7 cm. Geweldig. Heb wat foto's gemaakt maar kreeg ze niet op dit topic. Iemand enig idee? Groetjes uit Venray!

Probeer ze eens door te sturen op Facebook naar winter2014-2015
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Jan enig idee hoe het komt dat er een groot gat zit op de radar, het is hier nu gewoon droog.

Ligt hier trouwens nog geen sneeuwdek helaas

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op za 27 dec 2014 - 08:53
Jan enig idee hoe het komt dat er een groot gat zit op de radar, het is hier nu gewoon droog

Nee zou het niet weten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Dik pak sneeuw in Helmond zal smdiddags foto's platen. Het klopt dat je kan zien dat sneeuw in de dakgoot nattig is.
Zie op weerplaza over 2 dagen weer kansen op sneeuw :P

Jmanig

Het is begonnen met sneeuwen in Enschede!
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Powered by EzPortal